لغو نمره جی آر ای

لغو نمره جی آر ای

وقتی که امتحان جی آر ای تمام می‌شود، این امکان به شما داده می‌شود که نمره خودتان را لغو کنید. ممکن است این امکان خوبی به نظر برسد – اگر واقعاً فکر می‌کنید امتحانتان را افتضاح داده‌اید، خیلی دیر نیست که وانمود کنید اصلاً امتحانی در کار نبوده است! بله این امکان برای شما وجود دارد. اما این کار همیشه بهترین کار نیست.

خبر خوب درباره لغو کردن نمره جی آر ای:

  • اگر نمره خودتان را لغو کنید، چیزی به سابقه قابل گزارش شما اضافه نمی‌شود. به عبارت دیگر مرکز آموزشی قادر به مشاهد آن نیست. مثل اینکه اصلاً‌ امتحانی در کار نبوده است.
  • این تصمیم قابل برگشت است. تا زمان نگارش این مقاله، تا ۶۰ روز بعد از لغو نمره می‌توانید آن را مجدداً ثبت کنید.

خبر بد درباره لغو کردن نمره جی آر ای:

  • باید قبل از آنکه نمره را بینید تصمیم به لغو آن بگیرید. بنابراین لغو کردن تنها از روی حدس و گمان خواهد بود.
  • لغو کردن نمره قبل از اینکه اصلاً بدانید چند است بعد از امتحان در مرکز امتحان امکان‌پذیر است.
  • وقتی که دوره ۶۰ روزه ثبت مجدد آن به پایان می‌رسد، نمی‌توانید نمره خودتان را بازیابی کنید یا حتی بدانید چه نمره‌ای گرفته‌اید.
  • هزینه ثبت مجدد (تا امروز) ۵۰ دلار است. 

در چه صورتی باید نمره جی آر ای خودتان را لغو کنید؟

حالا بیاید در مورد علت‌های لغو یا عدم لغو نمره جی آر ای صحبت کنیم. محتمل‌ترین دلیل آن است که عملکرد بدی داشته‌اید و نمی‌خواهید مؤسسات آموزشی نمره جی آر ای  شما را ببینند. شما در هر حال طوری برنامه‌ریزی کرده‌اید که یک بار دیگر در امتحان شرکت کنید، چون می‌خواهید مراکز آموزشی فقط نمره بالاتر شما را ببینند نه هر دو نمره بالا و نمره پایین قبلی شما را.

اگرچه قابل‌درک است، اما در خیلی مواقع این ترس معقولی نیست، چون ناشی از برداشت بدی است که از سیاست‌های ETS شکل گرفته است. ETS به شما امکان داده است تا فقط نمراتی را که خودتان می‌خواهید به برنامه آموزشی ارسال کنید. عنوان این کار ScoreSelect است. در وب‌سایت ETS در این باره گفته شده است که:

گزینه ScoreSelect به شما امکان می‌دهد تا مشخص کنید چه نمره‌هایی به مؤسساتی که معرفی کرده‌اید ارسال خواهد شد. در روز امتحان، به عنوان بخشی از چهار گزارش نمره آزاد خود، می توانید نمرات امتحان اخیر خود یا امتحان‌های عمومی پنج سال اخیرتان را ارسال کنید. روز بعد از امتحان می‌توانید، در زمان ارسال گزارش نمرات اضافی، نمره اخیر (Most recent)، همه نمرات یا هر نمره‌ای را با صرف هزینه‌ای مشخص ارسال کنید. فقط به یا داشته باشید که نمرات امتحان باید به صورت کلی ارسال شوند.




بگذارید این موضوع را کمی روشن‌تر کنیم، چون تا حدی گیج‌کننده است. در روز امتحان، بعد از تمام شدن امتحان کامپیوتری (در امتحان کاغذی نمی‌توانید این کار را انجام بدهید، چون نمره شما فوراً در اختیارتان قرار نمی‌گیرد)، نمره وربال و ریاضیتان را مشاهده می‌کنید. سپس به شما پیشنهاد می‌شود که نمره‌هایتان را به صورت رایگان به چهار مؤسسه آموزشی ارسال کنید، و دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد: فقط ارسال نمره امتحانی که اکنون داده‌اید یا تمام نمرات شما در امتحان جی آر ای در پنج سال اخیر. همچنین می‌توانید نمرات خودتان را به جایی ارسال نکنید و این کار را بعداً انجام دهید – اما بعداً باید برای هر گزارش نمره ۲۷ دلار پرداخت کنید. .

جنبه مثبت منتظر ماندن: 

گزینه‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت: به جای ارسال فقط نمره اخیر خود یا تمام نمرات پنج سال اخیر، می‌توانید نمراتی که می‌خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید. یعنی مادامی‌که به جای ارسال رایگان نمرات در روز امتحان، منتظر می‌مانید و هزینه ارسال گزارش نمرات را پرداخت می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که مؤسسات آموزشی کدام یک از نمرات شما را می‌بینند. با توجه به این گزینه دلیلی نمی‌بینم که قبل از اینکه حتی نمره خودتان را ببینید آن را لغو کنید، چون فهمیدن آن هزینه‌ای برای شما ندارد؛ اگر نمره شما بد باشد به سادگی می‌توانید آن را برای برنامه(های) آموزشی ارسال نکنید.

در اینجا لازم است به شما هشدار بدهم که بعضی برنامه‌ها از شما می‌خواهند تمام نمرات جی آر ای خودتان را که تاکنون کسب کرده‌اید برایشان ارسال کنید. باید در مورد برنامه‌هایی که می‌خواهید در آنها ثبت‌نام کنید تحقیق کنید تا ببینید شرایط آنها چگونه است. تنها تحت این شرایط است که می‌توانید به فکر لغو نمره خود باشید – از جمله اینکه سر جلسه امتحان مریض شده‌اید یا کلاً به یک بخش جواب نداده‌اید و ... .

مهمترین مسئله مانند تمام قسمت‌های دیگر مربوط به جی آر ای، تحقیق کردن در مورد این موضوع است که برنامه‌هایی که در آنها ثبت نام می‌کنید دقیقاً از شما چه می‌خواهند. اگر یکی از آنها از شما می‌خواهد تمام نمرات خودتان را برای آنها ارسال کنید، لغو کردن نمره فکر خیلی بدی نیست، البته تنها در صورتی که مطمئن هستید در آن عملکرد بدی داشته‌اید. اگر هیچ کدام از آنها از شما نمی‌خواهد که تمام نمرات خودتان را ارسال کنید، با توجه به امکان ScoreSelect، دلیلی برای لغو کردن نمره وجود ندارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter