آمادگی برای GRE درسی برای یک عمر

آمادگی برای GRE درسی برای یک عمر

آمادگی برای جی آر ای به نحوی اولین تجربه شما در تحصیلات تکمیلی است. این آزمون ممکن است برای شما اعصاب‌خردکن باشد و کاملاً بیهوده و غیرمنصفانه به نظر برسد. اما می‌تواند درس‌هایی به شما بدهد که اصلاً ربطی به مطالب درسی ندارند – درس‌هایی که اگر خودتان بخواهید تا ابد با شما می‌مانند. در آزمون جی آر ای از ریاضی، واژگان و خواندن آزمون گرفته می‌شود؛ نه به آن علت که این موضوع‌ها به شغلتان مربوط می‌شوند (به خصوص بخش ریاضی)، بلکه به این دلیل که آنها جانشین‌هایی مناسب و ملموس برای مهارت‌هایی هستند که به هر فارغ‌التحصیلی مربوط می‌شوند، اما آزمودن مستقیم آنها امری دشوار است. برای مثال در جی آر ای، دقت داوطلب آزموده می‌شود.

از سال ۲۰۲۰، آزمون جی آر ای تقریباً به مدت چهار ساعت، با دو وقفه کوتاه، برگزار می‌شود. در آزمون جی آر ای استقامت ذهنی شما آزموده می‌شود. همچنین در این آزمون توانایی شما در تحمل کردن تمرکز جدی بر یک پرسش خاص برای یک یا دو دقیقه و سپس پرداختن به پرسشی که ظاهراً هیچ ارتباطی به آن ندارد آزموده می‌شود. این یک مهارت ذاتی نیست، بلکه تا حد بسیاری در خلال زندگی شما توسعه و رشد پیدا می‌کند؛ این همچنین مهارتی است که می‌توانید با تمرین آن را بهبود ببخشید. و «توجه» در زمان تحصیلات تکمیلی و شغلتان برای شما سودمند خواهد بود. 

در جی آر ای همچنین توانایی شما در تشخیص دادن اطلاعات مهم آزموده می‌شود. هر سؤالی در این آزمون دربردارنده سرنخ‌های مهم است. در هر متن درک مطلب (Reading Comp)، بعضی جملات کاملاً بی‌معنی و بی‌ربط هستند، در حالی که جملاتی نیز هستند که ایده اصلی را صریحاً در اختیار شما قرار می‌دهند. هر سؤال تکمیل متن (Text Completion) دربردارنده واژگان و عبارات کلیدی («سرنخ‌ها») است که فقط و فقط به یک گزینه اشاره می‌کنند.

در تمرین سؤالات ریاضی رویکردی را توصیه می‌کنیم که با عنوان «وقتی که این را دیدم، این کار را می‌کنم» شناخته می‌شود: به سؤال برگردید، سرنخ‌های مهم را پیدا کنید و ببینید واقعاً چه اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذارند. انجام این کار مستلزم آن است که سؤال را بشکافید و به عبارتی اطلاعات به درد بخور را از اطلاعات به درد نخور جدا کنید. این تمرین به شما آموزش می‌دهد که به سرعت به عمق آنچه که می‌خوانید پی ببرید. در دوره تحصیلات تکمیلی مطالب بسیاری را خواهید خواند، و حتی خوانش‌های اجمالی بسیاری هم خواهید داشت. وقتی که برای جی آر ای مطالعه می‌کنید یاد می‌گیرید که خوانش اجمالی کارآمدتری داشته باشد، و نشانه‌های ظریفی را یاد بگیرید که شما را به آنچه که واقعاً مهم است می‌رسانند. 

مطالعه کردن برای جی آر ای چگونه شما را تغییر می‌دهد

شاید دلیل خواندن این مقاله برای شما این باشد که مدتی از درس و مدرسه دور بوده‌اید، و ممکن است جی آر ای اولین تجربه شما در یک مطالعه متمرکز پس از چندین سال باشد. از طرفی نیز ممکن است هم‌اکنون مشغول به تحصیل باشید. در هر صورت مطالعه کردن برای آزمون جی آر ای می‌تواند باعث شود که به نحو مؤثرتری مطالعه کنید، و در مورد نحوه یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات چیزهای بیشتری یاد بگیرید. هزاران واژه وجود دارد که ممکن در آزمون جی آر ای آزموده شوند؛ شما حتماً باید حداقل پانصد مورد از پرکاربردترین آنها را یاد بگیرید. برای یادگیری این پانصد واژه هم راه‌کارهای کارآمد وجود دارد و هم راهکارهای ناکارآمد. تکرار فاصله‌دار کارآمدترین راه‌کاری است که از آن اطلاع داریم، اما این راه‌کار تنها برای واژگان کاربرد ندارد. این روش را در زمان مطالعه کردن برای جی آر ای یاد بگردید و سال‌ها، هر زمانی که نیاز داشتید تا اطلاعات بسیار زیادی را در مدتی به خاطر بسپارید، از آن استفاده کنید.

مطالعه کردن برای جی آر ای تمرینی است برای یادگیری مسئولیت و انسجام. یک روش مطالعاتی تقویم‌مانند برای خودتان درست کنید تا الهام‌بخش شما باشد. وقتی که روشی را کشف می‌کنید که واقعاً مؤثر است، دفعه بعد که باید به یک پروژه طولانی‌مدت سازمان بدهید از آن استفاده کنید. 

هر چه که سن ما بالاتر می‌رود محرک‌ها برای یادگیری عمیق چیزهای جدید کم و کمتر می‌شود. آزمون جی آر ای یکی از این محرک‌ها است. و از آنجا که جی آر ای یک آزمون استعداد است، نه تنها شما را تشویق می‌کند تا در مورد موضوعی جدید (ریاضی، واژگان) یاد بگیرید، بلکه تشویقی است برای یادگیری مهارت‌های جدید (حل مسئله، خوانش اجمالی). از این محرک استفاده کنید و مهارت خود در یادگیری را بالا ببرید. به آنچه که برای شما مؤثر است و آنچه که مؤثر نیست توجه کنید. روش‌های مطالعاتی که در مدرسه برای شما به بهترین نحو عمل می‌کردند ممکن است دیگر کارایی سابق را نداشته باشند؛ ممکن است راجع به نحوه یادگیری و عملکرد مغز در این باره چیزهایی را کشف کنید که قبلاً نمی‌دانستید. این دانش هدر نمی‌رود.




برای موفقیت در آزمون جی آر ای باید یک « آزمون‌دهنده» خوب باشید. احتمالاً بارها این عبارت را شنیده‌اید، اما آیا هرگز راجع به معنی آن عمیقاً فکر کرده‌اید؟

یک آزمون‌دهنده خوب میان احتیاط و جسارت توازن ایجاد می‌کند. در آزمون جی آر ای باید تا آنجا که ممکن است به درستی به سؤالات پاسخ بدهید تا یک نمره خوب بگیرید. با وجود این هرگز وقت کافی ندارید تا با نهایت دقت به تمام سؤالات بپردازید. آزمون جی آر ای شما را وادار می‌کند که در دو سطح یک توازن ایجاد کنید.

وقتی که در روز امتحان مشغول حل کردن یک پرسش هستید، تا زمانی که کاملاً‌ از درستی پاسخ خود قانع نشده‌اید نباید به سراغ پرسش دیگری بروید. شرکت در آزمون جی آر ای شما را وادار می‌کند تا مهارت «فرا-استدلال» (meta-reasoning) خود را پرورش دهید: مهارت پی بردن به اینکه پاسخ شما تا چه اندازه درست است، و دانستن اینکه چه زمانی باید از پاسخ خود قانع شوید.

همچنین باید به فکر یک نبرد گسترده باشید. با توجه به محدودیت زمانی که در آزمون وجود دارد نمی‌توانید به هر پرسشی با نهایت دقت و توجه و صرف حداکثر زمان پاسخ دهید. بنابراین باید این مهارت را در خود پرورش دهید که با یک نگاه اجمالی بتوانید تشخیص دهید که احتمال پاسخگویی درست شما به یک پرسش چقدر است (که در این صورت به تلاشش می‌ارزد) و چه پرسشی احتمالاً شما را در وضعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد (که در این صورت اگر بتوانید زود حدس بزنید خیلی به نفعتان است). همچنین «حدس قریب به یقین» (educated guessing) هم مهارت دیگری است که در این فرایند یاد خواهید گرفت.

از این جهت یک آزمون‌دهنده خوب، استدلال‌کننده خوبی نیز است. یک آزمون‌دهنده خوب می‌داند که چه چیزی «به زحمتش می‌ارزد» و چه چیزی شما را به بیراهه می‌کشد. اینها مهارت‌هایی هستند که در تحصیلات تکمیلی و حتی شغلتان به آنها نیاز خواهید داشت.

یک آزمون‌دهنده خوب از خودآگاهی برخوردار است و توانایی‌های خود را آنگونه که هستند می‌پذیرد، و در عین حال به سمت بهتر شدن تلاش می‌کند. یکی از دلایل عدم موفقیت در آزمون جی آر ای «لقمه بزرگتر از دهان خود برداشتن» است. اگر با این هدف به جلسه آزمون بروید که به تمام سؤالات به درستی پاسخ بدهید، به محض آن‌که با یک پرسش بسیار دشوار مواجه شوید، همان جا متوقف خواهید شد، زمان بسیاری را صرف آن خواهید کرد و در نهایت مجبور می‌شوید به سرعت به سؤالات آسان‌تر بپردازید. لذا یک آزمون‌دهنده خوب با یک خودآگاهی صادقانه از میران توانایی‌های خود، در جلسه آزمون حضور پیدا می‌کند و حاضر است به پرسش‌هایی خاص پاسخ نگوید تا بتواند نمره کلی خود را به حداکثر برساند. یک آزمون‌دهنده خوب یک برنامه‌ریز استراتژیک و یک محصل خوب نیز است.

اگر از آن دسته افراد خوش‌شانس نیستید که هیچ وقت در آزمون جی آر ای با دشواری مواجه نمی‌شوند، قطعاً در فرایند آماده‌سازی خود شکست را تجربه خواهید کرد. شما قطعاً با موضوعات چالش‌انگیز و آزمون‌های تمرینی فاجعه‌آمیز روبرو خواهید شد. حتی بعضی وقت‌ها ابداً نمی‌توانید چیزی به یاد بیاورید. شاید مهمترین مسئله‌ای که جی آر ای به شما یاد می‌دهد این است که با این تجربیات به مانند یک دانشمند برخورد کنید. وقتی که آزمایش شما منجر به تأیید نظریه‌تان نمی‌شود، به معنای شکست نیست. بلکه یک شاهد و مدرک است. پی برده‌اید که یا فرضیه شما اشتباه بوده است و یا آزمایش به درستی طراحی نشده است. بنابراین یک آزمایش جدید طراحی می‌کنید، یا یک فرضیه جدید را مطرح می‌کنید و آزمایش را مجدداً انجام می‌دهید. دانشمندی که در مواجهه با شکست تسلیم می‌شود و دست از کار می‌کشد، یا یک چیز یکسان را بارها و بارها به امید تغییر نتایج تکرار می‌کند، یک دانشمند ناتوان است. 

آزمون جی آر ای می‌تواند در مورد ذهنیت علمی نیز چیزهایی به شما یاد دهد. وقتی شکست می‌خورید شما در حال یادگیری هستید؛ در واقع بیشتر از شکست درس می‌گیرید تا از موفقیت. به شکست‌های خود در جی آر ای با صبر و کنجکاوی پاسخ بدهید، نه با خشم و سرخوردگی و ناراحتی. ببینید کجای کار اشتباه بوده است: آیا مطالب اشتباه را مطالعه کرده‌اید؟ آیا در خود آزمون عملکرد مناسبی نداشته‌اید؟ و به جلو حرکت کنید. جی آر ای ارزش شما را نمی‌نسجد. بلکه بروز مهارت‌هایی خاص را در یک بازه زمانی خاص می‌سنجد: مهارت‌هایی که می‌توانید با تمرین بهبود ببخشید و یاد بگیرید که به نحو مؤثرتری آنها را بروز دهید. 

جی آر ای یک آزمون بی‌نقص و ایده‌آل نیست و ملاکی صد در صد از موفقیت یا شکست شما در تحصیلات تکمیلی نخواهد بود. اما اگر خودتان بخواهید می‌تواند درس‌های بسیاری به شما بدهد. مطالعه برای جی آر ای فرصتی است تا با استفاده از آن حتی قبل از آنکه در مؤسسات آموزش عالی ثبت نام کنید، به یک محصل بهتر تبدیل شوید – صبور، متفکر و آگاه از نقاط ضعف و قوت خود. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter