کسب بهترین نمره در جی آر ای

کسب بهترین نمره در جی آر ای

بهترین نمره در جی آر ای 170 در قسمت وربال، 170 در قسمت ریاضی و 6 در قسمت نگارش تحلیلی است. کمتر کسی است که بتواند به این نمره‌ها برسد – در حالی که رسیدن به بهترین نمره در یکی از این بخش‌ها شما را به نزدیکی percentile 99ام در آن بخش می‌رساند، اما تنها یک فرد نابغه است که می‌تواند به این نمره برسد. به عبارت دیگر، قطعاً لازم نیست برای ورود به دوره‌های آموزشی به بهترین نمره دست پیدا کنید. من این جمله را با اطمینان می‌گویم. اما برای افراد نابغه‌ای که می‌خواهند در هر بخش به بهترین نمره دست پیدا کنند، نکاتی را ارائه می‌کنم.

چطور در بخش وربال به بهترین نمره رسید؟

تقریباً هیچ. شاید یک سؤال. این یعنی باید به تمام سؤالات پاسخ بدهید و نباید هیچ پاسخی را حدس بزنید، مگر اینکه آدم خوش‌شناسی باشید! چون در هر قسمت 20 سؤال و دو بخش نمره دار وجود دارد، باید در مجموع به 40 سؤال وربال به درستی پاسخ بدهید، و برای هر سؤالی به طور میانگین 1 دقیقه و 30 ثانیه وقت بگذارید.

چطور برای وربال مطالعه کنید؟

قسمت واژگان جی آر ای برای خیلی‌ها دشوار است. واضح است که باید برای این قسمت به مطالعه واژگان بپردازید، اما لازم است برای پاسخ دادن به سؤالات واژگانی که معنی آنها را نمی‌دانید نیز استراتژی مشخصی داشته باشید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید در تمام قسمت‌ها بهترین نمره را کسب کنید باید زمان‌بندی را مد نظر داشته باشید. در بخش وربال، قسمت درک مطلب (Reading Comprehension) اغلب چالش‌انگیزترین قسمت از نظر زمان‌بندی است (10 سؤال از 20 سؤال ممکن در یک بخش). باید اطمینان حاصل کنید که وقت کافی برای این پرسش‌ها دارید، به این معنی که باید سرعتتان را در قسمت سؤالات واژگان افزایش دهید – یعنی سؤالات تکمیل متن (Text Completion) و تطابق لغات (Sentence Equivalence). یک قاعده تجربی خوب این است که بیش از یک دقیقه برای سؤالات واژگان وقت نگذارید تا وقت کافی برای پاسخ به سؤالات درک مطلب داشته باشید – دو دقیقه برای هر سؤال. در مجموع، علاوه بر یادگیری استراتژی‌های مخصوص امتحان برای انواع سؤالات، باید اطمینان حاصل کنید که زمان را هم مدیریت خواهید کرد. 

چگونه در بخش ریاضی بهترین نمره را گرفت؟

برخلاف قسمت وربال که دارای آزادی عمل حداقلی بودید (مانند پاسخ ندادن به یک سؤال)، برای کسب بهترین نمره در بخش کوانت به طور قطع نمی‌توانید هیچ سؤالی را بی‌پاسخ بگذارید. باید تمام چهل سؤال را به دستی پاسخ بدهید – به طور میانگین هر سؤال 1 دقیقه و چهل و پنج ثانیه.




چطور برای ریاضی مطالعه کنید؟

کسب بهترین نمره در بخش ریاضی نه تنها نیازمند داشتن دانشی کامل از موضوعات مورد سؤال است – جبر، هندسه و غیره – بلکه مستلزم یک استراتژی مناسب در خصوص انواع سؤالات نیز هست. مثلاً سؤالات مقایسه کمی (Quantitative Comparison)، که تقریباً هفت یا هشت سؤال هستند، همیشه از شما یک کار می‌خواهند: دو کمیت نسبی را با هم مقایسه کنید. از آنجا که دستورالعمل‌ها و گزینه‌ها همیشه ثابت هستند، اغلب به آسانی می‌توان سؤالات این قسمت را مدیریت کرد، و به این ترتیب زمان خود را برای سؤالاتی که کمتر قابل‌پیش‌بینی هستند ذخیره کنید. در زمان مطالعه، علاوه بر مرور تمام بخش‌های مهم ریاضی که ممکن است از آنها سؤال بیاید (که احتمال دارد بعضی از آنها را از زمان دبیرستان ندیده باشید)، لازم است استراتژی‌های مربوط به هر نوع پرسش را نیز یاد بگیرید. 

چطور در بخش نگارش تحلیلی یا essays بهترین نمره را گرفت؟

درک نمی‌کنم که چرا می‌خواهید در این بخش بهترین نمره را بگیرید. اما چون این یک هدف منصفانه است، یعنی کسب بهترین نمره، مسلماً باید یک essay عالی بنویسید: هوشمندانه، منسجم و بدون اشکالات گرامری. باید دربردارنده جملاتی با اندازه‌های متفاوت و واژگان پیشرفته که به درستی استفاده شده‌اند باشد. باید دارای سازماندهی درست و نیز خردمندانه باشد. احتمالاً خودتان می‌توانید در زمان نگارش این ملاک‌ها را حدس بزنید، اما چیزی که نمی‌توانید حدس بزنید طول و درازای متن است. اگر قصد دارید به نمره شش برسید، باید خودتان را آماده کنید تا یک متن طولانی بنویسید – چهار تا پنج پاراگراف. یک essay کوتاه، صرف نظر از کیفیت نگارش آن، احتمالاً ‌نمره‌ای بیشتر از پنج را نمی‌گیرد.

اما بقیه ما باید چکار کنیم؟

برای آنهایی که عالی بودن برایشان مفهومی ترسناک و اضطراب‌آور است خبر خوب این است که به یک نمره عالی نیازی ندارید. حتی مؤسسات تحصیلات تکمیلی تاب هم از شما انتظار ندارند تا در این امتحان بهترین نمره را بگیرید. اگر چند سؤال را هم بی‌پاسخ گذاشتید، نگران نباشد. به نمره هدف خود اعتماد کنید، برای رسیدن به آن تمام تلاشتان را انجام بدهید، و در نهایت همچنان شانس بسیار بالایی برای پذیرش دارید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter