شرکت در آزمون آزمایشی جی مت

شرکت در آزمون آزمایشی جی مت

آزمون آزمایشی GMAT

در حالی که برای GMAT آماده می شید ، باید هر یک تا سه هفته در یک آزمون آزمایشی جی مت شرکت کنید. در مقاله نحوه شروع کار و نحوه به دست آوردن اطلاعات بیشتر از درباره ی هر آزمون GMAT آزمایشی که در اون شرکت می کنید رو آورده.

شما می تونید در یک آزمون رسمی یا در آزمونی که توسط مجموعه زنگنه برگزار می شود شرکت کنید.

آزمون رسمی GMATPrep که آزمون آزمایشی جی مت هست، نزدیکترین حالت به تجربه واقعی روز آزمونه. آزمون به نظر واقعی می رسه و حس آزمون واقعی رو داره و سوالات هم رسمی (اگرچه سوالات آزمون های قبلی) هستند. GMAC فاش نکرده که آیا GMAT های آزمایشی شون از الگوریتم نمره دهی آزمون های واقعی جی مت استفاده می کنه یا خیر. اما ، حداقل ، این آزمون ها توسط همین سازمان طرح شده اند و ظاهراً باید مشابه باشن.

نکته منفی آزمون های رسمی اینه که یادگیری بعد از شرکت در اونها، سخت تره. توضیحات سوال ها یا ضعیف هستن یا غیرکاربردی ، و به اندازه ی آزمونهای شخص ثالث بهتون اطلاعات زیادی نمی دن تا بتونید آزمون رو خوب تحلیل کنید. این به این معنا نیست که شما نمی تونید یک جی مت آزمایشی رو به طور موثر مرور و رفع اشکال کنید! این به این معنیه که آنالیز آزمون راحت نخواهد بود.

به همین دلیل ، توصیه می کنیم در اکثر مراحل مطالعه GMAT در آزمونهای آزمایشی موسسه زنگنه شرکت کنید ، تا واقعاً به نتایج تسلط داشته باشید و نقاط قوت و ضعف خودتون رو تحلیل کنید. سپس ، هفته های قبل از روز آزمون ، در چند آزمون رسمی شرکت کنید ، و GMAT آزمایشی نهایی تون یک آزمون GMATPrep یک هفته قبل از آزمون اصلی باشه.

کدام جی مت های آزمایشی بهترین آزمون ها هستند؟

این سوال می توانه دو معنی متفاوت داشته باشه:

  • کدام جی مت آزمایشی با ارزش ترین ابزار مطالعه ست؟
  • کدام جی مت آزمایشی دقیق ترین نمره GMAT من رو پیش بینی می کنه؟

نظر من آشکارا جانبدارانه است، اما می تونم بدون تردید جی مت های آزمایشی MPrep رو به عنوان یک ابزار مطالعه تضمین کنم. این سری از مقاله ها را بررسی کنید. در این مقاله ها،  مربی GMAT استیسی کوپرینس به موارد بسیار مفیدی می پردازه که می تونید در مورد نتایج آزمون آزمایشی MPrep خودتون انجام بدید. گهگداری من شنیده ام که بخش Quant ما کمی سخت تر از GMAT واقعی هست (گرچه همه ی دانشجویی که من در این مورد باهاشون صحبت کردم،نظرشون این نیست!). از دیدگاه مهارت های مطالعه ، این موضوع لزوماً بد نیست: اگر بتونید برای ماراتن با کفش های سنگین تمرین کنید و آموزش ببینید ، وقتی در روز مسابقه ی اصلی، کفش های بسیار سبکی بپوشید ، قطعا احساستون عالی خواهد بود! 

پاسخ به سوال دوم سخت تره. گرفتن اطلاعات خوب در مورد اینکه آیا آزمون آزمایشی نمرات رو به طور دقیق پیش بینی می کنه یا خیر ، واقعاً دشواره. افراد مختلف سعی کردن این داده ها رو گردآوری کنن، اما فقط GMAC به داده های نمره رسمی و داده های آزمون آزمایشی که شما نیاز به یک تحلیل کامل ازشون دارید دسترسی داره. تا اونجا که من می تونم بگم ، اونها تا به حال این اطلاعات رو فاش نکردن.

حتی اگر داده ها نشون بده که یک جی مت آزمایشی نمرات نادرستی رو ارائه می ده ، تعدادی از عوامل وجود داره که این مسئله رو پیچیده کرده: محیط روز آزمون با محیط آزمون ازمایشی متفاوته و این امر به روش های مختلفی روی افراد تأثیر می گذاره. آزمونی که به طور میانگین نمرات رو به رشدی رو به گزارش می ده، ممکنه در مورد خاص شما، چنین تاثیری نداشته باشه. 

توصیه می کنم از نمرات آزمون آزمایشی تون، در وهله ی اول برای پیگیری روندها ، آزمایش کردن رویکردهای مختلف در آزمون (مثل انجام بخش ها به ترتیبی متفاوت) استفاده کنید و این حس بسیار ملموسی از اینکه آیا در دامنه هدف خودتون نمره ای خواهید گرفت یا خیر بهتون می ده. این واقعا همون چیزیه که باید قبل از روز آزمون بدونید ، حتی اگه داشتن یک پیش بینی کامل از نمره تون به نظر خیلی خوب بیاد! اگر در هر GMAT آزمایشی معتبری نمره 700 کسب کرده اید ، مطمئناً مهارت لازم برای کسب 700 در روز آزمون رو دارید. اگر با قسمت verbal آزمون رو شروع کردید و  نمره 640 کسب کردید و با قسمت quant شروع کردید و نمره 710 گرفتید، احتمالا باید روز آزمون با قسمت quant شروع کنید حتی اگه در نهایت نمره تون 710 نشه.

محیط شرکت شما در آزمون GMAT اهمیت داره

بلافاصله در آزمون آزمایشی تون غرق نشید. ابتدا محیط تون رو آماده کنید. 

اول اطمینان پیدا کنید که هنگام انجام جی مت آزمایشی تون، چیزی حواستون رو پرت نکنه. پشت یه میز در یک اتاق آروم و بی تحرک بنشینید. (اگر قصد دارید در روز آزمون از هدفون یا هندزفری استفاده کنید ، در طول آزمون آزمایشی تون هم این کار رو انجام بدید.) میان وعده و نوشیدنی ای رو آماده کنید که هنگام تایم استراحت میل کنید، به جز این مورد ، در حین انجام آزمون، چیزی نخورید. تلفن و لوازم الکترونیکی تون رو ، غیر از رایانه ای که برای آزمون ازش استفاده می کنید ، از دسترس خارج کنید. و هر برنامه دیگه ای رو که در اون رایانه اجرا می شه ببندید تا حواستون پرت نشه.

اگر در حال گذروندن دوره ای در موسسه زنگنه باشید، باید قبلا یک برگه ی یادداشت که دقیقا شبیه برگه ایه که در روز آزمون برای یادداشت برداری استفاده می کنید، گرفته باشید. در حین انجام جی مت آزمایشی تون از این برگه استفاده کنید! 

قبل از شروع ، چند دقیقه وقت بگذارید تا در سکوت در مورد اهدافتون برای آزمون آزمایشی فکر کنید. دو یا سه هدف هوشمندانه رو بیان کنید. به هر حال ، دستیابی به یه نمره خاص یه هدف هوشمندانه نیست ، چون 'قابل دستیابی' نیست: شما فقط رفتار و انتخاب های خودتون رو به طور مستقیم کنترل می کنید ، نه نمره تون رو. روی کاری که در طول آزمون آزمایشی انجام می دید تمرکز کنید و نه روی نتایج. به عنوان مثال ، ممکنه بخواید سوالات  بیشتری رو حدس بزنید یا از معیارهای زمانبندی خاصی استفاده کنید.

نحوه پاسخ دادن به سوالات آزمون آزمایشی جی مت

اگر هدف اصلی تون برآورد کردن نمره تونه ، پس به کل آزمون واقع بینانه نگاه کنید. قبلا که بخش essay و IR همیشه در ابتدای آزمون قرار می گرفتن ، این دو بخش برای شبیه سازی خستگی شما در روز آزمون بود. امروزه ، از اونجا که می تونید این بخش ها رو در پایان آزمون انجام بدید ، لزوماً ضروری نیست که در همه ی آزمون های آزمایشی اونها رو انجام بدید. (البته حداقل یک یا دو بار قبل از روز آزمون اونها رو انجام بدید که بدونید روز آزمون باید چه کار کنید!). در هر صورت، قطعاً هر دو بخش Quant و Verbal رو انجام بدید و فقط در زمان تعیین شده این کار رو بکنید. تمام تلاشتون رو بکنید که هر بخش به طور کامل انجام بشه. آزمون رو متوقف نکنید ، زمان استراحت رو تمدید نکنید یا تایم استراحت دیگه ای نداشته باشید. اینطوریه که می تونید بهترین تخمین ممکن از نمره واقعی GMAT تون رو بدست بیارید.

اگر هدف اصلی شما تمرین مهارت های آزمون دهی باشه ، آزمون آزمایشی ممکنه حتی اصلا اون چیزی که شما نیاز دارین نباشه! اگر چیزی که واقعاً نیاز دارید، کار روی sentence correction باشه، فقط یک سوم از بخش verbal واقعاً کفایت می کنه: بقیه ش ممکنه اتلاف وقت و هدر دادن یه آزمون آزمایشی باشه. آزمونهای آزمایشی با ارزش هستن ، اما به روشنی بدونید که اونها چه کمکی به شما می کنن: وقتی یه جی مت آزمایشی می دید ، روی هوشیار و با دقت بودن ، مدیریت کسالت ، خستگی و اضطراب و تغییر تمرکز سریع از یک موضوع به موضوع دیگه کار می کنید. اینها مهارت های مهمی هستن که باید تمرین کنید ، اما تنها مهارت هایی نیستن که برای گرفتن نمره ی عالی در GMAT نیاز دارید.

بعد از آزمون آزمایشی GMAT چه باید کرد؟

بعد از اتمام آزمون آزمایشی ، استراحت کنید: چیزی که می خواستید رو به دست آوردید. آزمون آزمایشی، خستگی ذهنی و حتی جسمی ایجاد می کنه. اگر نمره تون چیزی نیست که امیدوار بودید بگیرید ، خودتون رو سرزنش نکنید. نمره در آزمون آزمایشی ، چه خوب و چه بد ، اطلاعات ارزشمندیه که به شما کمک می کنه تصمیم بگیرید که در مرحله ی بعد چه کار کنید.

یک یا دو روز بعد، وقت بررسی اشکالاته! در ضمن ، اینجا چند راهنمایی در مورد نحوه ی انجام یک کار فوق العاده برای بررسی مشکلات GMAT براتون گذاشتیم. اگر هر آزمون آزمایشی رو به طور مؤثر انجام بدید و به طور موثر رفع اشکال کنید ، می تونید انتظار داشته باشید که از هر کدوم از اونها چیزهای زیادی یاد بگیرید و اگر نمره ی شما در آزمون ها آزمایشی متوالی تغییری نمی کنید این مقاله را مطالعه کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter