میخوای در امتحان جی مت شرکت کنی و نمیدونی از کجا شروع کنی-بخش دوم

میخوای در امتحان جی مت شرکت کنی و نمیدونی از کجا شروع کنی-بخش دوم

نحوه‌ی شروع آماده‌سازی برای جی‌مت: 2 گام بعدی

در مقاله ی قبل درباره دو گام ابتدایی شروع مطالعه برای جی مت صحبت کردیم. اکنون به ادامه ی مراحل می پردازیم.

گام 3: بر روی مهارت‌های اساسی کار کنید

وقتی با نقاط ضعف‌تون آشنا شدید، تصمیم بگیرید که کدوم مهارت‌های مهم‌تون رو باید بررسی کنین. آیا فراموش کردین باقی مانده‌ها چه‌جوری کار می‌کنن؟ آیا نیاز به تمرین خوندن و تحلیل متون کوتاه دارین؟

اگه، برای مثال، توی سرعت خوندن متن‌های درک مطلب یا توی جمع‌آوری جزئیات لازم از اون‌ها مشکل دارین، ممکنه نیاز باشه که مرتباً خوندن مقاله‌های روزنامه‌ها یا سایر مطالب سطح بالا رو تمرین کنین. The New York Times، Science، The New Yorker و The Economist، مطالب خوبی برای شروع دارن.

از طرف دیگه، ممکنه لازم باشه مهارت‌های اساسی ریاضی رو که تو امتحان جی‌مت میاد، مثل معادلات جبری یا آمار و احتمال رو بررسی کنید. راهنمای ما برای کسرها و اعشار جی‌مت، درصدهای جی‌مت و سوالای مربوط به آمار جی‌مت، نقاط شروع مفیدی برای پرداختن به بخش ریاضی هستن.

اصول اولیه‌ی گرامر مثل Parts of Speech و Sentence Structure، بخش دیگه‌ایه که داوطلبا باید اون رو بررسی کنن. یادگیری یا بررسی اصطلاحات و قوانین گرامری، به شما کمک میکنه خطاهای تصحیح جمله رو سریع‌تر تشخیص بدین. راهنمای ما برای مهم‌ترین قوانین گرامری جی‌مت، به شما کمک میکنه تا شایع‌ترین خطاهای گرامری رو که تو امتحان میاد، تشخیص بدین.

برنامه‌ی آمادگی جی‌مت شما باید منعکس‌کننده‌ی ضعف‌هاتون باشه و نه‌فقط سوالا و آزمون‌های تمرینی بلکه تمرین‌ها و ریدینگ‌های بیرونی (مثل راهنمای گرامر یا کوئیزهای ریاضی در بخش‌هایی که به نظر شما دشوارترینه.) رو هم توش داشته باشه. استفاده از سوالای تمرینی و آشنایی با فرمت امتحان خیلی مهمه، اما ایجاد مهارت‌های اساسی لازم برای پاسخ به سوالا، هم به همون اندازه مهمه. با داشتن این مهارت‌ها به‌عنوان پایه و اساس کارتون، می‌تونین از پس هر اتفاق غیرمنتظره‌ای تو امتحان بربیاین.

گام شماره‌ی 4: برنامه‌ی مطالعاتی‌تون رو طبق نیاز ویرایش کنید

وقتی نقاط ضعف‌تون رو شناسایی کنید، برنامه‌ی مطالعاتی اولیه‌ی خودتون رو ویرایش کنید تا اون نقاط ضعف‌تون رو هم منعکس کنه. برای مثال، اگه متوجه شدید که با زمان‌بندی مشکل دارید، هدف‌تون رو تعیین کنید تا تعداد معینی از سوالا رو توی یه بازه‌ی زمانی مشخص به پایان برسونید و با نزدیک شدن به تاریخ امتحان‌تون، محدودیت زمانی رو پایین بیارین. اگه متوجه شدید که با واژگان جی‌مت مشکل دارین، وقت بذارین و از فلش‌کارت‌ها برای تست کردن خودتون بر روی کلماتی که زیاد تو آزمون میاد، استفاده کنین. در طول تمرین و انجام برنامه‌ی اصلی‌تون، حتماً پیشرفت خودتون رو به‌ روز کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter