5 عادت افراد موفق در آزمون جی مت

5 عادت افراد موفق در آزمون  جی مت

در آزمون GMAT موفق باشیم 

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خود انجام دهید هنگامی که هدف سختی مانند GMAT را برای خود تعیین می کنید، مطالعه راجع به افرادی است که قبل از شما این آزمون را گذرانده اند. کسانی که در این آزمون موفق شده اند چه ویژگی های مشترکی دارند؟ این افراد موفقیت های خود را به چه ویژگی هایی مرتبط می دانند؟ تفاوت آمادگی آن ها برای آزمون GMAT با شما چه بود؟ همچنین می توانید راجع به این آزمون به صورت جداگانه مطالعه کنید. علت سختی آن چیست؟ برای گذراندن این آزمون، چه خصوصیاتی باید در فرد تجسم یابد؟

ما لیستی از ویژگی ها را جمع آوری کردیم که معتقدیم در دانش آموزانی که آزمون GMAT را فتح می کنند بسیار تاثیرگذار است.

فداکاری

از بین دانش آموزانی که با آن ها کار کرده ایم، کسانی که بیشترین موفقیت را دارند بدون تردید، فداکارترین آن ها هستند. فداکاری صرفاً اخلاق کاری نیست - بلکه یک تعهد و ذهنیت است: شما باید بر اهداف خود، آنچه به آن نیاز دارد و آنچه غیر ضروری است کاملا آگاهی داشته باشید. موفق ترین دانش آموزان اغلب کسانی هستند که با موفقیت می توانند از حواس پرتی و ناکارآمدی جلوگیری کنند. برخی از دانشجویان GMAT این فرصت را دارند که در زمان آماده شدن برای آزمون GMAT، از کار و تحصیل خود فاصله بگیرند. این ممکن است به معنای کناره گیری از زندگی اجتماعی باشد - حداقل تا آنجا که می توانید سلامت روانی خود را حفظ کنید. وقتی روز آزمون GMAT فرا می رسد و شما به میزان آمادگی خود نگاه می کنید، از خود به خاطر کنار گذاشتن حواس پرتی ها و مطالعه برای آمادگی بیشتر در این آزمون، تشکر خواهید کرد.

استقامت

قبل از شروع دوره آمادگی برای آزمونGMAT  و قبل از اینکه هر هدف ارزشمندی را در پیش بگیرید - باید خود را برای شکست آماده کنید. مهم نیست که چقدر در آماده سازی GMAT باهوش عمل کنید، بارها و بارها شکست خواهید خورد. شما قادر نخواهید بود به همان خوبی که می خواهید باشید. شما نمی توانید همان مفهوم ریاضی را که صد بار حفظ کرده اید به خاطر بسپارید. شما قادر نخواهید بود زود از خواب بیدار شوید و قبل از کلاس تمرین مسائل را انجام دهید. همه ی شرکت کنندگان در آزمونGMAT، مخصوصا کسانی که در این آزمون به موفقیت می رسند، مسیری پر از شکست پیش رو دارند. کسانی که موفق می شوند کسانی هستند که به سختی کار می کنند – کسانی که که به جای فرار از آن، با آغوش باز شکست های خود را می پذیرند. بهترین شرکت کنندگان در آزمون GMAT (و دانشجویان بازرگانی و تجار) به طور حتم کسانی هستند که همه شکست ها را موقت و ضروری می دانند و اجازه نمی دهند این شکست ها آن ها را متوقف کند یا آن ها را در مسیر رسیدن به اهداف بزرگتر کند کند.

ذهن انعطاف پذیر

مهارت های مورد نیاز برای گذراندن GMAT متنوع و کاملاً مرتبط هستند. به نظر می رسد اگر امتحان به سادگی در مورد ریاضیات باشد، یا به سادگی در مورد مهارت های کلامی باشد، آسان خواهد بود، اما این فرضیه این حقیقت را نادیده می گیرد که تفکر کمی و کلامی، هیچکدام صرفاً یک نوع تفکر نیستند. هر دو شامل عناصر دیگری هستند، که شامل مهارت های دیگری مانند خلاقیت و حل مسئله می شوند. سوالات کمی (ریاضی) به برخی توانایی های کلامی و برخی مهارت های استدلال غیر ریاضی نیاز دارد و همچنین سوالات کلامی نیازمند منطق و تفکر ساختاری است. در واقع می توان گفت که همه سوالات آزمون GMAT، مجموعه ای مهارت های کلامی و کمی را مورد سوال قرار می دهند. حرکت و استفاده از تمامی این مهارت های کلامی و کمی یکی از سخت ترین چیزهایی است که شما در این آزمون باید انجام دهید. البته باید در نظر داشت که شما باید همزمان، این حرکت بین مهارت های کلامی و کمی را در هر سوال، و همچنین بین بخش های مختلف آزمون حفظ کنید.

نکته: سعی کنید برنامه های آمادگی روزانه خود را تغییر دهید تا بیش از حد در یک روش فکری منحصر نباشید- سخت گیری در حل تمرین ها می تواند در روز آزمون به شما آسیب برساند. برنامه روزانه خود و نوع سوالاتی که در طول روز حل می کند را تا آنجا که ممکن است متنوع قرار دهید. دو چیز دیگر که باید سعی کنید در برنامه روزانه شما متفاوت باشد، عبارتند از: مواد اولیه برای حل تمرین و استراتژی، و همچنین محیطی که در آن خود را برای این آزمون آماده می کنید.

استفاده از منابع مختلف GMAT برای آمادگی در این آزمون، به شما کمک می کند تا با روش های جدیدی برای درک مفاهیم و سوالات آشنا شوید. و همچنین ایجاد هر گونه تغییر در محیطی که در آن مطالعه می کنید (نور، مکان، زمان، صدا) شما را از عادت در یک مجموعه شرایط خاص بازمی دارد. این تغییر به شما اطمینان می دهد که در شرایط متفاوت با اتاق خود نیز می توانید به خوبی تمرکز کرده و به سوالات پیچیده پاسخ دهید. 

صبر

اعتماد به نفس از این باور ناشی می شود که به وسیله ی استعدادها و تلاش خود می توانید اهدافی را که برای خود تعیین کرده اید به انجام برسانید. و با این وجود احتمالاً اهدافی وجود داشته است که برای خود تعیین کرده اید و هنوز به آن ها دست نیافته اید: اهدافی مانند یادگیری یک زبان خارجی و یا یادگیری نواختن پیانو. قطع به یقین شما این کارها را بخاطر اینکه خیلی سخت بوده اند ترک نکرده اید. به احتمال زیاد، شما این فعالیت ها ر ا به این علت ترک کردید که آن ها به سطحی از صبر و استقامت احتیاج داشتند که به نظر شما ارزشش را نداشت. 

بسیاری از دانش آموزان برنامه های خود برای این آزمون را با اهدافی بلند پروازانه  و با توقعات بسیار بالا از نمرات خود آغاز می کنند. برخی نمی دانند که برای تحقق این نمرات چقدر کار لازم است. البته بعضی ها این حقیقت را درک می کنند، اما صبر و استقامت خود را در به دست آوردن این نمرات بیش از حد ارزیابی می کنند. یکی از مولفه های بزرگ موفقیت در آمادگی برای آزمون GMAT این است که آیا می توانید علی رغم اینکه موفقیت در این آزمون یک فعالیت زمان بر است، انگیزه خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه دهید.

به عبارت دیگر همواره باید به یاد داشته باشید که طولانی ترین سفر ها تنها با یک قدم شروع می شوند؛ به عبارت دیگر می توان گفت که مسیر طولانی شما برای موفقیت در آزمون GMAT تنها با حل مسایل بسیار ساده شروع می شود.

تسلط، کارایی، و حرکت قدم به قدم

رویکرد مطالعه تدریجی و یا قدم به قدم (incremental approach) تنها یک حقه روانشناختی برای خوشایند کردن مطالعه و آمادگی برای آزمون ها نیست. در حقیقت در این رویکرد، شما فرصت پیدا می کنید تا آموخته های خود را دسته بندی کنید و از این طریق، به مفاهیمی که آموخته اید تسلط کافی پیدا کنید.

اگر شما از آن دسته دانش آموزانی هستید که دهها سوال ادبی را پشت سرهم جواب می دهند و تنها در آخر، پاسخ ها را با جواب های خود مقایسه می کنند، به احتمال زیاد شما حرکتی برای تسلط یافتن به مفاهیمی که  آموخته اید نکرده اید. در واقع چیزی به عنوان مطالعه سوالات ادبی وجود ندارد - فقط مفاهیم خاص تری وجود دارد که می توانید در طول مسیر به صورت تدریجی مطالعه کنید. بطور مثال، شما میتوانید زمان قابل توجهی از وقت خود را صرف تسلط به مفاهیمی همچون تطابق فعل و فاعل کنید. شما میتوانید همین کار را برای یادگیری سایر مفاهیم، مثل اسلوب معادله، جایگزاری ویرگول، و یا هر نکته ی دیگری انجام دهید. 

بهترین داوطلبان آزمون GMAT همواره سعی میکنند تا مطالعات خود را به گونه ای سازماندهی کنند که بتوانند مفاهیم خاصی را، در حین مطالعه برای مطالب دیگر بیاموزند. البته که نمیتوان گفت تنها یک روش برای موفقیت و آمادگی در آزمون GMAT وجود دارد، اما مسلما می توان به این حقیقت اشاره کرد که اگر شما از کسانیکه در این آزمون موفق شده اند درس نگیرید، تنها وقت خود را تلف کرده اید. این ویژگی های مختلف به بسیاری از دانشجویان موفق در GMAT کمک کرده تا نمره مورد نظر خود را کسب کنند، بنابراین تمام اینها ارزش این را دارد که در خود و عادات مطالعه خود تغییراتی ایجاد کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter