نگاهی به کتاب Official Guide GMAT 2021

نگاهی به کتاب Official Guide GMAT 2021

GMAC در اواخر ماه ژوئن، نسخه‌ی 2021 کتاب راهنمای رسمی خود را منتشر کرد و ما همه‌ی نکات برجسته و مهم این راهنما را در اختیار شما قرار می‌دهیم. آیا این راهنما، ارزش خریدن دارد؟

قطعاً. بدون استفاده از کتاب راهنمای رسمی، من نمی‌توانم برای آزمون GMAT، خود را آماده کنم. در کل، چهار کتاب وجود دارد:

The GMAT Official Guide  (که به ‌اختصار در این مقاله، OG نامیده می‌شود)، شامل بیش از 1000 سوال در هر سه بخش سوالات چند گزینه‌ای آزمون (کوانت، وربال وIntegrated Reasoning) و همچنین ده‌ها نمونه مقاله است.

The GMAT Official Guide Quantitative Review، شامل بیش از 350 سوال کوانت است که در OG اصلی نمی‌آید.

The GMAT Official Guide Verbal Review، شامل بیش از 350 سوال وربال است که در OG اصلی نمی‌آید.

GMAT Official Advanced Questions، شامل 300 سوال سخت کوانت و وربال است که در هیچ‌یک از راهنماهای رسمی دیگر وجود ندارد.

راهنمای اصلی شامل بسیاری از سوالات در بخش‌های کوانت و وربال است که به نظر من، اکثر دانشجویان به آن‌ها نیازی ندارند و در صورت تمایل به سوالات بیشتر، در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر به‌ دنبال گرفتن نمره‌ی 700+ هستید، ممکن است راهنمای رسمی Advanced  را نیز بخواهید (اما با OG اصلی شروع کنید، مگر اینکه نمره‌ی شما قبلاً بالای 600 بوده باشد).

تفاوت نسخه‌ی 2021 با نسخه‌ی قبلی (2020) در چیست؟

92 سوال جدید دارد:

  • 32 سوال حل مسئله؛
  • 10 سوال کفایت داده؛
  • 19 سوال استدلال انتقادی (Critical Reasoning)؛
  • 31 سوال تصحیح جمله؛

در نسخه‌ی جدید، هیچ سوال یا متن درک مطلب جدیدی وجود ندارد. علاوه بر این، یک سوال استدلال انتقادی نیز از کتاب حذف شده است. بنابراین، تعداد کل سوالات استدلال انتقادی، به 18 و نه 19 افزایش یافته است. هیچ سوال دیگری از کتاب حذف نشده است.

GMAC بخش Diagnostic Test را حذف کرده که شامل 100 سوال بود، اما در پلتفورم آنلاین Efficient Learning آن‌ها، همچنان می‌توانید به همه‌ی این سوالات دسترسی پیدا کنید (با خرید این کتاب، به ‌مدت 1 سال، می‌توانید به این پلتفورم دسترسی پیدا کنید). شما این 100 سوال Diagnostic را در بانک سوال 'Online Exclusive' نیز پیدا خواهید کرد و به‌تعدادی از سوالات تمرینی Integrated Reasoning که فقط به ‌صورت آنلاین وجود دارد، نیز دسترسی خواهید داشت. و به ‌عنوان پاداش، این پلتفورم آنلاین، سوالاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در کتاب چاپ شده است. شما می‌توانید مجموعه سوال را خود ایجاد کنید، مدیریت زمان‌تان را تمرین کنید و معیارهای عملکرد خاصی را نیز ردیابی کنید.

امسال، یک ویژگی جدید و جذاب نیز به این نسخه از OG اضافه شده است: فلش ‌کارت‌های دیجیتال که به مطالعه‌ی شما کمک می‌کنند. من شخصاً هنوز آن‌ها را امتحان نکرده‌ام، بنابراین، نمی‌توانم به شما بگویم که خوب هستند یا نه. اما در کل، طرفدار فلش‌ کارت‌ها هستم، چون برای حفظ کردن حقایق، فرمول‌ها و آنچه که من 'Know The Code Takeaways' می‌نامم، عالی هستند. این Takeways در شکل 'وقتی ........ را می‌بینم' (در قسمت جلوی فلش ‌‌کارت) و 'به ........ فکر می‌کنم یا ....... را انجام خواهم داد' (در قسمت پشتی فلش‌ کارت) ظاهر می‌شوند.

اگر در مورد خرید OG2020 یا OG2021 شک دارید، من OG2021 را پیشنهاد می‌کنم. چون همه‌ی سوالات OG2020 را به‌ همراه 92 سوال جدید و همچنین دسترسی به فلش‌ کارت‌های جدید را در خود جای داده است.

آیا هیچ فرآیندی در سوالات جدید وجود دارد؟

سوالات جدید و واقعاً جذاب بسیاری وجود دارد! متأسفانه، من نمی‌توانم هیچ‌یک از این سوالات را به شما نشان دهم (بدلیل قانون کپی‌ رایت...)، اما به شما خواهم گفت که درباره‌ی برخی از آن‌ها چه فکر می‌کنم و شما می‌توانید این سوالات را در کتاب خود پیدا کنید.

کوانت جی مت

در کل، من متوجه تعداد زیادی سوال در این نسخه شده‌ام. چند سوال ریاضی محض وجود دارد، اما یک روند مشخص در مورد توانایی تفکر منطقی درباره‌ی این سوالات ریاضی نیز وجود دارد. (و من این روند را دوست دارم، زیرا شرکت در آزمون را بسیار ساده‌تر می‌سازد- وقتی آموزش می‌بینید تا منطقی در مورد ریاضیات فکر کنید. پاداش: این توانایی به شما در مدرسه و محل کار نیز کمک می‌کند.)

همچنین، تله‌های زیبایی هم وجود داشت، نویسندگان آزمون واقعاً در این موضوع استاد هستند که چگونه ما را وسوسه کنند تا به پاسخ غلط برسیم. (راستی، من آن‌ها را از این نظر هنرمند می‌دانم!)

چند سوال جذاب حل مسئله و کفایت داده وجود دارد که در OG 2021، جدید هستند. وقتی کتاب خود را تهیه کردید، ابتدا این سوالات را امتحان کنید و سپس جواب‌های من را بخوانید.

سوال حل مسئله‌ی شماره‌ی 94 (PS # 94)

خلاصه‌ی سوال، به ما کیلومتر در ساعت را داده و جواب را به مایل در ساعت خواسته است (همراه با محاسبه‌ی دیگر).

چرا این سوال را دوست دارم: اگر آن را به مایل تبدیل نکنید (این یک تله است!)، پاسخ میانی، جواب است. از این مرحله، می‌توانید بگویید که آیا جواب باید بیشتر از مقدار تله باشد یا کمتر از آن. بنابراین، این شما را به دو پاسخ می‌رساند. شما می‌توانید از تبدیل‌های رایج Fraction Decimal Percent و تخمین برای رسیدن به پاسخ صحیح بدون دردسر زیاد استفاده کنید.

سوال حل مسئله‌ی شماره‌ی 117 (PS # 117)

خلاصه‌ی سوال: این سوالی است که من آن را سوال دیوار متن (WoT) می‌نامم. داستانی پیچیده با داده‌هایی برای هر ماه یک سال- و در واقع، شما باید سود کل 12 ماه را محاسبه کنید.

چرا این سوال را دوست دارم: شما می‌توانید گروه‌های ماه‌ها را متعادل سازید و فقط تفاوت‌های کلی را پیدا کنید. برای مثال، به‌ مدت 3 ماه، 32000 دلار در ماه از دست می‌دهید و به ‌مدت 3 ماه، 36000 دلار در ماه بدست می‌آورید. برای هر جفت ماه از دست دادن پول، 4000 دلار بدست می‌آورید و در مجموع، 12000 دلار کسب می‌کنید که نشان ‌دهنده‌ی سود شما در 6 ماه از سال است. برای دریافت پاسخ خود، از این مرحله، ادامه دهید.




سوال حل مسئله‌ی شماره‌ی 259 (PS # 259)

خلاصه‌ی سوال: این سخت‌ ترین سوال حل مسئله‌ی نسخه‌ی جدید 2021 است. این یک متوازی ‌الاضلاع است که بخشی از آن، به یک مثلث تقسیم شده و آن‌ها می‌خواهند بدانند که این مثلث چه کسری را از باقی ‌مانده‌ی متوازی ‌الاضلاع نشان می‌دهد.

چرا من این سوال را دوست دارم: نمودار با مقیاس طراحی شده است. بنابراین، شما بلافاصله می‌دانید که گزینه‌ی (A) نمی‌تواند صحیح باشد (خیلی بزرگ) و (E) مطمئناً خیلی کوچک است. در عرض 5 ثانیه، به سه پاسخ می‌رسیم. بعد، مثلث را به‌عنوان کسری از کل متوازی‌الاضلاع ببینید. این تقریباً 4/1 است ... اما این چیزی نیست که سوال می‌خواهد. این مقدار در جواب‌هاست، پس آن را خط بزنید. فقط دو پاسخ باقی می‌ماند، یکی بزرگتر از 4/1 و دیگری کمتر از 4/1. منطق آن را بیان کنید: اگر مثلث به‌ عنوان کسری از کل متوازی ‌الاضلاع 4/1 باشد، پس، مثلث باید کسری بیش از فقط بخشی از متوازی ‌الاضلاع باشد، زیرا بخشی از متوازی ‌الاضلاع کوچکتر از کل متوازی‌ الاضلاع است.

سوال کفایت داده‌ی شماره‌ی 488 (DS # 488)

خلاصه‌ی سوال: این یکی از سوالات مورد علاقه‌ی من است! یکی دیگر از سوالات WoT، اما سوال واقعاً آسان به‌ نظر می‌رسد: قیمت تخفیف پیراهن دوم چقدر است؟

چرا این سوال را دوست دارم: برای درک سوال، کمی وقت بگذارید. اگر متوجه شوید که سوال واقعاً چه ‌چیزی را می‌خواهد، راه ‌حل آن ساده می‌شود. اگر متوجه نشوید، مطمئناً در دام می‌اُفتید. قیمت تخفیف پیراهن دوم، همان هزینه‌ی ساخت پیراهن است. سوال به‌ معنای واقعی کلمه فروش پیراهن را با هزینه توصیف می‌کند! یکی از این دو عبارت هزینه‌ی ساخت را کاملاً به شما می‌دهد و جمله‌ی دیگر، به ‌خودی خود بی‌فایده است، وقتی بدانید که به‌دنبال هزینه‌ی ساخت هستید.

وربال جی مت

در بخش استدلال انتقادی، از 19 سوال جدید، 11 سوال، سوالات تقویت یا تضعیف کردن بحث هستند. این دو نوع سوال، در آزمون اصلی بسیار اتفاق می‌افتند. سوال مورد علاقه‌ی من در بین سوالات جدید، سوال تضعیف شدن است (جزئیات را در ادامه مشاهده خواهید کرد).

هر سوال تصحیح جمله، مثل همیشه، چندین قانون دستور زبان را آزمایش می‌کند. من متوجه بسیاری از سوالات ساختار جمله، موازی‌ سازی و مقایسه و چند سوال واقعا جالب پیرامون معنا شدم.

چند سوال جدید مورد علاقه‌ی من در نسخه‌ی 2021 OG، از این قرار است. وقتی کتاب خود را خریداری کردید، ابتدا این سوالات را امتحان کنید و سپس جواب من را بخوانید.

سوال استدلال انتقادی شماره‌ی 707 (CR # 707)

خلاصه‌ی سوال: چند نفر می‌خواهند میزان تکالیف اختصاص داده شده به کودکان زیر 12 سال را محدود کنند. اما متوسط زمان انجام تکالیف برای دانش‌ آموزان این سن، فقط حدود 30 دقیقه در شب است. بنابراین، نویسنده‌ی سوال با آن مخالف است و فکر نمی‌کند که محدود کردن تکالیف ضروری باشد. سوال از ما می‌خواهد نتیجه‌ گیری نویسنده را تضعیف کنیم.

چرا این سوال را دوست دارم: یافتن پاسخ صحیح به این سوال، بسیار دشوار است! در واقع، شما باید درکی از آمار داشته باشید. بنابراین، این کنار هم قرار گرفتن مهارت‌های وربال و ریاضی است. ما جمله‌ی نویسنده را می‌پذیریم که متوسط زمان انجام تکالیف برای این گروه، 30 دقیقه است. اما آیا باز هم ممکن است چند درصد از این دانش‌آموزان، ساعت‌ها در شب تکلیف داشته باشند، حتی اگر میانگین کل دانش‌آموزان، فقط 30 دقیقه در شب تکلیف بنویسند؟ بله، اگر سایر دانش ‌آموزان گروه اصلاً تکلیفی نداشته باشند تا میانگین به 30 دقیقه برسد. و این جواب صحیح سوال است: بسیاری از این دانش ‌آموزان، تکالیف بسیار کمی دارند (بنابراین، یک زیرمجموعه‌ی کوچک از کل، تکلیف کمی دارند).

سوال تصحیح جمله‌ی شماره‌ی 854 (SC # 854)

خلاصه‌ی سوال: ساختار جمله‌ی اصلی چیزی شبیه این است:

“Although cats, sleeping all day in the heat of summer, by nighttime they begin to prowl around in the dark, hunting for prey.”

جمله‌ی اصلی، البته طولانی‌تر و پیچیده‌تر است. بنابراین، این واقعیت را پنهان می‌کند که جمله‌ی شروع شده با Although، فعل ندارد.

چرا من این سوال را دوست دارم: این یک مقدمه‌ی عالی در مورد مسائل کلی ساختار جمله است، هر چهار پاسخ اشتباه، ساختارهای 'اشتباه' ایجاد می‌کند و به ‌همین دلیل، قابل ‌حذف است. این یک درس عالی در مورد چگونگی بررسی ساختار کلی جمله است (در مقابل تمرکز بر یک سوال دستور زبان خاص و کوچک).

سوال تصحیح جمله‌ی شماره‌ی 867 (SC # 867)

خلاصه‌ی سوال: ساختار جمله‌ی اصلی، چیزی شبیه این است:

“Although when a cat grooms itself, it can cough up a small hairball, it will not choke the cat, …

(بقیه‌ی جمله‌ی اصلی را نادیده بگیرید، زیرا برای مثال من مهم نیست). 'ضمیر نخست، به گربه اشاره دارد، اما ضمیر دوم به hairball اشاره دارد. از آنجایی‌که از قبل فکر کرده‌اید که it نخست برابر با گربه است، وقتی به it دوم می‌رسید، جمله گیج‌ کننده می‌شود. گربه، گربه را خفه نمی‌کند؟

چرا این سوال را دوست دارم: در یادداشت‌هایی که درست پس از اولین مواجهه با این سوال نوشتم، اولین چیزی که یادداشت کردم، کلمه‌ی 'هوشمندانه' بود. مجبور شدم قسمت ابتدایی جمله را دو بار بخوانم تا بفهمم چه‌چیزی می‌خواهد بگوید. چه‌ چیزی چند صد بار گسترش می‌یابد؟ احتمالاً ماهی نیست (تصور کنید ماهی قزل ‌آلا به ‌اندازه‌ی یک نهنگ بزرگ شود ... قرار نیست چنین چیزی اتفاق بیفتد!)، بنابراین باید لجن باشد. (و قسمت بعدی و بخشی از جمله که زیر آن خط کشیده شده، این تفسیر را تائید می‌کند- اما من هنوز به آنجا نرسیده بودم.) این واقعیت که من در ابتدا نمی‌توانستم معنی را بفهمم، در واقع نشان ‌دهنده‌ی مشکل این جمله است: جمله مبهم است. پاسخ صحیح باید بسیار واضح‌تر باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter