چرا باید در آزمون GMAT شرکت کرد؟

چرا باید در آزمون GMAT شرکت کرد؟

از آنجایی که آزمون GMAT معیاری موثر جهت بخش مهارت های آکادمیک، مخصوصا در رشته های مرتبط با مدیریت و بازرگانی قلمداد میشود، ارایه مدرک GMAT از مهمترین اقدامات اولیه به منظور ادامه تحصیل در یکی از رشته های اشاره شده (به عنوان مثال MBA) در ایالات متحده و ایجاد زمینه ای مناسب برای موفقیت حرفه ای در این راستا به حساب می آید.

مدت زمان آزمون GMAT چقدر است و قسمت های مختلف آن چست؟

GMAT مشتمل بر چهار بخش مختلف است که بایستی در مدت زمان سه ساعت و نیم (210 دقیقه) انجام شوند:

 

 

پرسشهایی که غالبا راجع به آزمون GMAT پرسیده می شود:

1.چه زمانی برای شرکت درآزمون GMAT مناسب است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که مناسب ترین زمان برای دانشجویان داوطلب GMAT تابستان پیش از سال آخر و یا پاییز آخرین سال دانشگاه بوده و بهتر آن است که وقفه طولانی ما بین فارغ التحصیلی و شرکت در آزمون رخ ندهد.

2.چگونه باید برای آزمون GMAT مهیا شد؟

 برای افرادی که به هر دلیل امکان شرکت در دوره های آمادگی آزمون GMAT را ندارند، استفاده از کتاب Official Guide For GMAT Review(قابل تهیه ازztc) توصیه می گردد. بعلاوه بهره گیری از نرم افزار GMAT Prep با قابلیت دانلود رایگان ازسایتwww.mba.com بی شک خالی از لطف نخواهد بود.

اطلاعات بیشتر مرتبط به آزمون GMAT در سایت اشاره شده قابل دسترسی است.

3.آیا سابقه تحصیل در زمینه Business به منظور موفقیت در آزمون GMAT ضروری است؟

گفتنی است که آزمون GMAT به منظور سنجش مهارت های مورد نیاز جهت کسب موفقیت تحصیلی در رشته های Business یا مدیریت(Management) طراحی گردیده و از اینرو مستلزم برخوداری داوطلبان از دانش تخصصی در این زمینه نمی باشد. هرچند که آشنایی نسبی با زبان مربوط به کار و تجارت که از طریق مطالعه ی منابعی چون Business Week  یا بخش های بازرگانی روزنامه ها یا Wall Street Journal که قابل دستیابی است، میتواند مثمر ثمر واقع گردد.

4.آیا نمره یکی از قسمت های Verbal یا Quant از نمره دیگری مهم تر است؟

واقعیت این است که در حال حاضر، بیش از گذشته جزییات نمره آزمون به تفکیک Verbal وQuantitative مورد توجه قرار گرفته و در موسسات و دانشگاه های ریاضی بنیانی چون MIT، شیگاکو و Carnegie Mellon

نیز بر اساس کاربرد بیش از از پیش مفاهیم ریاضی در کلاس، نمره اخذ شده از بخش Quantitative مهم تر تلقی می گردد. همچنین تاثیر نمره بدست آمده از Analytical Writing به طور قطع مشخص نبوده و می تواند بسته به رشته تحصیلی و یا موسسه و دانشگاه متفاوت باشد.

5.نمرات آزمون GMAT تا چه زمانی معتبر هستند؟

به طور کلی نمره ها طی دوره پنج ساله ای که از طریق برگزار کنندگان آزمون گزارش می شوند معتبر قلمداد گشته و در مواردی نیز دانشگاه ها دوره های زمانی کوتاه تری را برای اعتبار نمرات مد نظر قرار می دهند. از اینرو بهتر آن است که سیاست خاص موسسه مورد نظر از طریق سیاست و سایر مجاری اطلاع رسانی آنها در این مورد ملاک قرار گیرد.

6.نحوه قضاوت در مورد نمرات متعدد گزارش شده در آزمون GMAT چگونه است؟

در حالی که برای بسیاری از دانشگاه ها بالاترین نمره اخذ شده ملاک ارزیابی قرار می گیرد، تعدادی از آنها میانگین عددی نمرات را مورد توجه قرار میدهند. از اینرو در این مورد نیز مکاتبه با دانشگاه مرجع به منظور حصول اطمینان از سیاست اتخاذ شده توسط آنها توصیه می گردد.

7. نوع تاثیر (استفاده از) نمرات کسب شده جهت پذیرش متقاضیان چگونه است؟

باید گفت که نتیجه آزمون GMAT به تنهایی، نمیتواند فاکتور تعیین کننده برای 'پذیرش' و یا 'عدم پذیرش' متقاضی باشد، هرچند که اهمیت و میزان تاثیر آن بسته به دانشگاه مورد نظر تفاوت خواهد نمود.

8.آیا مدرک آزمون GRE به GMAT قابل ارایه خواهد بود؟

جهت ادامه تحصیل در هر یک از دانشکده ها و گرایش های مربوط به Business و یا Management در غالب موارد، صرف نظر از یک و یا دو استثناء ، ارایه مدرک GMAT الزامی است. هر چند که در مورد بعضی برنامه های تلفیقی امکان دارد علاوه بر GMAT مدرک GRE هم مورد نیاز باشد.

9.کنسل نمودن نمرات چه معنایی را می تواند القاء کند؟

به طور کلی می توان گفت که کنسل کردن نمره آزمون GMAT برای بار اول تاثیر منفی بر ارزیابی متقاضی نداشته و این در حالی است که تکرا کنسلی ها، داوطلب را در معرض پرشس نامناسبی بر علت این امر قرار خواهد داد.

10.نمرات چگونه گزارش می شوند؟

نمره های مربوط به بخش های Verbal و Quantitative به طور مجزا دربازه 0 تا 60، به صورت ترکیبی از 200 تا 800 متغیر می باشند که این نتایج بلافاصله پس از اتمام آزمون قابل رویت خواهند بود. بعلاوه نتیجه  

به صورت عددی از 0 تا 6 و معمولا پس از گذشت حدود دو هفته، رسما' و بهمراه نمرات دو بخش دیگر ابلاغ می گردد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter