تکنیک های تقویت حافظه برای آزمون GMAT

تکنیک های تقویت حافظه برای آزمون GMAT

'من در حفظیات خوب نیستم' و سایر دروغ هایی که به خود می گویید.

آیا می دانید توانایی شما در حفظ کردن و یادآوری اطلاعات نه تنها یک مهارت بلکه یک کار قابل ارتقا ست؟ بیشتر افراد با توانایی تقریباً یکسان برای به خاطر سپردن اطلاعات متولد می شوند. اگر به یک زبان ، به هر زبانی، مسلط هستید ، حداقل ده ها هزار کلمه را حفظ کرده اید که فوراً می توانید آنها را به یاد بیاورید و استفاده کنید. پس چرا به یاد داشتن cube of five اینقدر سخت است؟ یا  اینکه چرا تا این حد دشوار است که به یاد داشته باشید که قبل از شروع خواندن یک جمله sentence correction ، ابتدا باید به گزینه های پاسخ نگاهی بیندازید؟

حفظ کردن چطور انجام می شود؟

خاطرات، ناشی از یک پالس الکتریکی در مغز هستند. هر بار که یک خاطره را به یاد می آورید ، مسیری را که این پالس استفاده می کند، تقویت می کنید. به نوعی ، این پالس ها شبیه به عضلات هستند. هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید ، قدرت بیشتری پیدا می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از تکنیک های حفظ کردن بر تکرار تمرکز می کنند.

با این حال ، حافظه پیچیده تر از این حرف ها ست. هنگامی که شما برای اولین بار چیزی را یاد می گیرید ، تمرکز و تلاش زیادی انجام می شود. همانطور که شما به تمرین ادامه می دهید ، موضوعی که یادگرفته اید، طبیعی تر و غیرعمدی تر می شود. 'کار نیکو کردن از پُر کردن است' از این ایده ناشی می شود که شما باید بارها و بارها کاری را انجام دهید تا به عادت تبدیل شود.

مشکل این است که بسیاری از زبان آموزان از طریق بارها و بارها خواندن، سعی در حفظ کردن دارند. بله ، درست است که تکرار مهم است. اما بازخوانی و تکرار یکی نیستند. این امکان وجود دارد که بازخوانی برای شما موثر باشد اما احتمالش آنقدرها زیاد نیست .

نحوه حفظ اطلاعات

اگر تکرار، کلید حفظ کردن است اما تکرار برای کمک به شما در حفظ کردن کافی نیست ، پس چه کار باید کرد؟ تعریفی جدید برای تکرار بیاورید. صِرف بارها و بارها خواندن به طور خاص مفید نیست ، اما یادآوری اطلاعات بسیار مفید است. بهترین راه برای تقویت مسیرهای حافظه ، این است که چیزهایی را که می خواهید به خاطر داشته باشید یاداوری کرده وبه خاطر بیاورید، نه اینکه آنها را بارها و بارها روخوانی کنید.

این بدان معناست که باید فقط به اندازه نیاز چیزی را روخوانی کنید. سپس بدون اینکه به کاغذ نگاه کنید ، از خود بخواهید که اطلاعات را در ذهن دوباره و دوباره تکرار کنید تا بتوانید بدون سعی کردن، آن را به خاطر بیاورید. در حالت ایده آل ، باید منتظر بمانید تا تقریباً آن اطلاعات را فراموش کنید ، سپس از خود بخواهید که آن را به خاطر بیاورید. هر بار ، باید بتوانید اطلاعات را کمی سریعتر و واضح تر به یاد بیاورید ، بنابراین بهتر است قبل از آزمودن دوباره خودتان، کمی صبر کنید.

به همین دلیل از فلش کارت ها همیشه به عنوان کمکی برای حافظه استفاده می شود. به جای خواندن دوباره یادداشت ها ، فلش کارت ها محرکی را ارائه می دهند که یادگیرنده را مجبور می کند به جای خواندن اطلاعات خاص ، آنها را به خاطر بیاورد. فلش کارت ها به ویژه هنگامی که با سیستمی مانند لایتنر( Leitner ) استفاده می شوند ، کارآیی دارند و این امکان را به شما می دهد که اطلاعاتی را که به یاد آوردنشان مشکل است با تکرار بیشتر، و اطلاعاتی را که به یاد آوردنشان آسان است با تکرار کمتر، مرور کنید. باز هم ، هدف این است که تقریبا فراموش کنید ، و سپس مجبور شوید دوباره به یاد بیاورید.

نحوه اعمال تکنیک های حافظه در GMAT

اگر جی مت یک تست واژگان بود ، ممکن بود حفظ کردن لغات برای رسیدن شما به نمره ی مورد نظر کافی باشد. با این حال ، فقط حفظ لغات کافی نیست؛ علاوه بر آن باید آنها را در موقعیتهای جدیدی که شما را به چالش می کشد، بکار ببرید. استفاده ی خاص از اطلاعات حفظ شده، یک مهارت است. گفتن اینکه 'شما فقط به تمرین بیشتری احتیاج دارید' هم تا حدودی صحیح است و به قدر کافی مفید نیست.

تمرین فقط در صورتی مفید است که عادات خوبی را شکل دهید. اگر اشتباه کنید ، اشتباه را تشخیص دهید و سپس به تکرار اشتباه خود ادامه دهید ، تمام آنچه تغییر می کند سطح ناامیدی شماست. در عوض ، این مسئله را که یک استراتژی یا واقعیت خاص باید به ذهن شما خطور کند و به خاطر آورده شود را در اولویت قرار دهید. یک راه برای فکر کردن در مورد این نشانه ها، یک چارچوب 'اگر ... پس از آن...' است. شما می توانید با یادگیری این نکته که 'اگر X را ببینم ، Y را انجام می دهم' ، راحت تر عادات خوب را به خاطر بسپارید.

در اینجا چند نمونه از عادت های خوب با استفاده از محرک ها، که احتمالاً در روز آزمون مشاهده خواهید کرد ، آورده شده است:

اگر من در قسمت sentence correction  یک تمایز بین 'کاما+which' و 'کاما+-ing' را مشاهده کنم ، می فهمم که modifier چه چیزی را توصیف می کند.

  • اگر من یک سوال لغت را که گزینه های ساده ای دارد ببینم ، به جای ایجاد عبارات جبری ، کار پاسخ به سوال را از آخر به اول انجام می دهم.
  • اگر نفهمم یک جمله یا پاراگراف در قسمت reading comprehension چه می گوید، برای پی بردن به مفهوم ، بر ساختار کلمات کلیدی متمرکز می شوم.
  • اگر ببینم که دو عبارت، با توان جمع بسته شده اند، سعی می کنم با فاکتور گرفتن، تا حد ممکن سوال را ساده کنم.

درست مثل به خاطر سپردن حقایق ، این فرایندها و رویه ها باید به خاطر سپرده شوند تا بتوانید آنها را به طور اتوماتیک اعمال کنید. این برنامه ها را مرتب کنید ، آنها را یاد بگیرید ، سپس در هنگام پاسخ دادن به سؤالات واقعی آنها را تمرین کنید. دانش به خودی خود بدون اینکه بدانید چه موقع از آن استفاده کنید کافی نیست. توانایی شما در حفظ کردن قابل ارتقا ست و می تواند به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرد تا به شما کمک کند بهترین نتیجه را از آزمون GMAT خود بگیرید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter