مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
الزامات تحصیل در ترکیه

الزامات تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه در مقایسه با تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و سایر مقاصد تحصیلات عالی در سراسر جهان از لحاظ هزینه بسیار مناسب تر است.

ترکیه یک کشور بین قاره ای است زیرا با برخی از کشورهای اروپایی و همچنین با برخی از کشورهای آسیایی مانند یونان، جورجیا، بلغارستان، آذربایجان، ایران، عراق و سوریه مرزهایی دارد. ترکیه به دلیل داشتن سطح بالای تحصیلات در کنار شهریه پایین که در بسیاری از دانشگاه های ترکیه قابل دستیابی است، برای بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان به یک مقصد محبوب تبدیل شده است.

از بین بردن معضل انتخاب مقصد تحصیل در خارج از کشور، اکنون برایتان بسیار آسان خواهد بود زیرا تحصیل در ترکیه با توجه به مزایای فوق، انتخاب مناسبی است.

با هدف مفید بودن برای دانشجویان خارجی، این مقاله نکات قابل توجهی را در مورد شرایط پذیرش برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، دوره های ورودی یا ددلاین ها، نحوه درخواست برنامه، لیست دانشگاه های ترکیه، هزینه های مرتبط با تحصیل در ترکیه و هزینه زندگی در ترکیه به طور بسیار شفاف بیان می کند. مهمتر از همه، اجازه بدهید شرایط لازم برای پذیرش هر دو برنامه تحصیلی - کارشناسی و کارشناسی ارشد- را در نظر بگیریم.




الزامات پذیرش برای تحصیل در ترکیه

همه از تحصیل در ترکیه استقبال می کنند زیرا دانشگاه های ترکیه هزینه شهریه نسبتاً مقرون به صرفه ای را دریافت می کنند و کیفیت آموزش دارای استانداردهای بین المللی قابل است.

به منظور اخذ پذیرش در هر یک از دانشگاه های ترکیه، از متقاضیان خارجی و بومی انتظار می رود شرایط خاصی را براورده کنند. اما در این مقاله، تمرکز اصلی بر الزاماتی ست که مختص متقاضیان خارجی برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه، هر متقاضی خارجی باید یک نسخه معتبر از گواهی دوره متوسطه دوم یا معادل آن را ارسال کند.

این البته برای نشان دادن این است که وی از مدرسه متوسطه با قبولی فارغ التحصیل شده است. این مدرک باید با سایر اسناد و مدارك لازم كه همراه آنها ارسال می شوند و یا حتی کارنامه، همراه باشد. این مدارک باید به دانشگاه ترکیه ای موردنظر متقاضی ارسال شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: