مطالبی که شما درباره ی برنامه ریزی برای GRE نمی دانید

مطالبی که شما درباره ی برنامه ریزی برای GRE نمی دانید

هر هفته شاگردانم ده ها سوال درباره ی زمان  بندی و چگونگی برنامه ریزی از من می پرسن. این ها نکاتی هستن که به دردتون می خورن:

آزمونم رو برای چه زمانی برنامه ریزی کنم؟

اگر deadline ندارید، آزمونتون رو برای وقتی برنامه ریزی کنید که نمره ی فعلی تون با نمره ای که می خواید در آزمون بگیرید 2-3 نمره فقط اختلاف داره. اگر deadline دارید، اولین آزمونتون رو برای بیش از یک ماه قبل از deadline برنامه ریزی کنید، به طوری که شانس اینو داشته باشید که بتونید دوباره آزمون بدید.

از چه مدت قبل باید برنامه ریزی کنم برای آزمون GRE؟

این بستگی به این داره که در چه زمانی از سال باشیم. امتحانات آگوست-سپتامبر و نوامبر-دسامبر خیلی زودتر رزرو می شن به دلیل اینکه به deadline ها نزدیک تر هستن. بنابرین اگه می خواید در اون آزمون ها شرکت کنید از 4 تا 6 هفته قبل رزرو کنید. در مواقع دیگر سال احتمالا می تونید از 2 تا 3 ماه قبل رزرو کنید به خصوص در شهرهای بزرگ که مرکز آزمون های بیشتری دارن. البته به روز هفته هم بستگی داره. آزمون هایی که در روزهای آخر هفته هستن زودتر رزرو می شن تا اونهایی که در روزهای هفته برگزار می شن. 

آیا مینیمم نمره ای هست که مراکز آموزشی قبول می کنن؟ نمره ی خوب یعنی چند؟

این مسئله از برنامه به برنامه تفاوت زیادی می کنه. بهترین کار اینه که با قسمت ثبت نام مرکز آموزشی ای که می خواید درخواست بدید تماس بگیرید و ازشون بپرسید میانگین قابل قبول از نظر اونا چنده. بعد هدف رو اون نمره یا بالاتر از اون قرار بدید.

آیا می تونم تاریخ آزمون جی آر ایرو عقب بندازم؟

اگر نمراتتون در آزمون آزمایشی هنوز بیش از سه نمره به هدفتون فاصله داره و حدوداً ده روز تا آزمون وقت دارید، قاعدتاً باید اگر می تونید عقب بندازیدش... مگر اینکه از نظر خودتون اشکالی نداشته باشه که به عنوان آزمون تمرینی توش شرکت کنید و آگاه باشید که ممکنه مجبور بشید دوباره آزمون بدید.

آیا برای تغییر تاریخ آزمون باید مبلغ اضافه ای بپردازم؟

بله. اگر آزمونی رو که بیش از 4 روز به تاریخش مونده عقب بندازید، هزینه ی تغییر تاریخ 50 دلار می شه. اگر فکر می کنید که احتمالا نمره تون در آزمون اونی نمی شه که می خواید، می ارزه که این هزینه رو بپردازید. اگر کمتر از 4 روز به تاریخ تست مونده باشه، برای تغییر تاریخ کل هزینه رو دوباره ازتون می گیرن، بنابرین بهتره که در آزمون شرکت کنید.

چند بار باید یا می تونم که در آزمون GRE شرکت کنم؟

در تحصیلات تکمیلی اهمیت زیادی به این مسئله نمی دن. در واقع بهتر هم هست که دو بار آزمون بدید تا شانس یه نمره ی عالی رو افزایش بدید. سه، چهار، یا حتی پنج بار مشکلی نداره. بیشتر از پنج بار دیگه ممکنه کسی رو شاکی کنه، چون ماکسیمم تعداد دفعاتی که می تونید در یک سال در آزمون شرکت کنید پنج باره.

چه موقع می تونم یه آزمون رو دوباره بدم؟

حد اقل باید 21 روز صبر کنید تا بتونید دوباره آزمون بدید. اگر در هر قسمت فقط دو تا سه نمره با هدفتون فاصله داشتید، منطقیه که هر چه سریع تر دوباره آزمون بدید. اگر هنوز بیشتر از 4 نمره با هدف فاصله دارید، بیشتر از 21 روز برای بالا بردن نمره به خودتون وقت بدید.




باید دوباره آزمون بدم؟

جواب دادن به این سوال سخت تره. اگر واقع بینانه نگاه کنید، فکر می کنید که بتونید نمره تون و بالا ببرید؟ وقت و انرژی لازم برای این کار و دارید؟ اگه اینطوره، و اگر نمره تون از میانگین قابل قبول اون مرکز آموزشی پایین تره، دوباره آزمون بدید. اگر نمره تون با میانگین قابل قبول برابره یا از اون بالاتره، شما همین طوری هم یه گزینه ی قوی به حساب میاید.

چه موقع نمره GRE رو می بینم؟

خیلی سریع! بعد از قسمت پنجم، ازتون پرسیده می شه که آیا می خواید نمره ها تون و ثبت کنید (و ببینید) ، یا می خواید اونا رو کنسل کنید و (هیچ وقت نبینیدشون). اگر نمراتتون و ثبت کنید، نمره ی 130-170 وربال و ریاضی تون به سرعت روی صفحه ظاهر می شن. نمرات رایتینگ تون تا وقتی که  حدودا دو هفته بعد گزارش رسمی نمراتتون و نگیرید، اعلام نمی شه.

باید صبر کنم تا نمرات اعلام بشه و بعد درخواست بدم؟

احتمالا نه. بیشتر برنامه ها (به خصوص برنامه های MBA) خیلی به نمره ی رایتینگ تون اهمیت نمی دن. بنابرین بهتون اجازه می دن که حتی یک روز قبل از deadline مدرکتون و ببرید. نمرات غیر رسمی تون رو موقع درخواست دادن  گزارش می دید و مراکز آموزشی نتایج رسمی (فقط نمره ی رایتینگ، نمرات دیگه تغییری نمی کنن) رو دو هفته بعد می گیرن. اما! اول رشتتون و چک کنید!!! بعضی رشته ها فقط نتیجه ی رسمی رو قبول می کنن. به قسمت ثبت نام زنگ بزنید و بپرسید.

آیا باید نمره مو کنسل کنم؟

نه!!! هیچ وقت نمره تون رو کنسل نکنید!!! اگر cancel رو انتخاب کیند دیگه هیچ وقت نمره تون و نمی بینید و نمی دونید که نمره تون چند بود، و ممکنه خیلی بهتر از تصور شما بوده باشه. بهتره اگه یه نمره ی بد گرفتید اونو ببینید و بدونید که چند گرفتید تا اینکه خطر کنید و نمره ای رو که ممکنه خوب بوده باشه نبینید.

در ضمن با وجود سرویس score select که اخیرا توسط ETS  ارائه شده شما میتونید بهترین نمرهتون رو انتخاب و به دانشگاه مورد نظر ریپورت کنید.

می تونم بعدا cancel رو لغو کنم؟

بله! اگر از تاریخ کنسل کردن نمره GRE  کمتر از 60 روز گذشته باشه در ازای 50 دلار میتونید نمره کنسل شده خودتون رو دریافت و ریپورت کنید. در این مرحله برای ریپورت نمره به هر یک دانشگاه باید مبلغ 27 دلار پرداخت کنید. حداکثر در هر سری به 4 دانشگاه میتوانید نمره خود را ارسال نمایید

می تونم انتخاب کنم که مرکز آموزشی کدوم نمره ی منو ببینه؟

بله. شما می تونید فقط نمراتی رو که می خواید بهشون نشون بدید.

باید مراکزی که می خوام نمره مو براشون بفرستم، روز آزمون انتخاب کنم؟

بله. اگه می دونید برای کجا می خواید درخواست بدید، این کار و بکنید. فرستادن نمره ها در روز آزمون آزاده، ولی اگر بعداً بخواید این کار و انجام بدید باید هزینه ای رو بپردازیدم [27 دلار برای هر دانشگاه]. حتی اگر مطمئن نیستید، چند مرکز آموزشی که فکر می کنید ممکنه بخواید بهشون درخواست بدید، انتخاب کنید.

مهمه که در چه مرکز آزمونی امتحان بدم؟

نه، قاعدتاً نباید فرق بکنه. من پنج شش مرکز رو دیدم و همشون از لحاظ  دمای هوا، صدا و راحتی یکسان بودن. البته از بچه ها شنیدم که در بعضی مراکز سر و صدای ساختمان سازی یا میخ کوبیدن همسایه ها میاد، بنابرین انتظار یه مقداری حواس پرتی رو داشته باشید.

مهمه که چه زمانی در آزمون شرکت می کنم؟

بله، این خیلی مهمه. شما از اون دسته افراد سحرخیز هستید؟ پس ساعت 8 صبح در آزمون شرکت کنید. این وقتیه که شما در بالاترین سطح هوشیاری هستید. اگر سحرخیز نیستید، اصلا خوب نیست که خودتون و مجبور کنید که صبح زود آزمون بدید. در این زمان ذهنتون هنوز کاملا فعال نشده.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter