کسب نمره ی خوب در آزمون جی آر ای

کسب نمره ی خوب در آزمون جی آر ای

اگه تا حالا براتون پیش اومده که سعی کنید یه ورزش یا زبان جدید یا نواختن یکی از آلات موسیقی رو یاد بگیرید، حتما این ضرب المثل قدیمی به گوشتون خورده:'کار نیکو کردن از پر کردن است'. متأسفانه این ضرب المثل بعضی وقتا گمراه کننده ست. ممکن هم هست که کسی چیزی رو سالها تمرین کنه و هیچ وقت پیشرفتی نکنه.  چیزی که واقعا اهمیت داره و باعث پیشرفت می شه، اون اتفاق خاصیه که در حین تمرین می افته: اینکه چطور به اشتباهات خودتون واکنش نشون می دید.

همه وقتی دارن برای GRE می خونن اشتباه دارن. در واقع کسایی که نمره ی بالایی در جی آر ای میگیرن، از همون ابتدا به همون اندازه اشتباه داشتن که کسایی که نمره شون پایین بوده داشتن. خب این خبر خیلی خوبیه چون نشون می ده که بر اساس تعداد اشتباهاتتون نمی شه پیش بینی کرد که نمره تون چند می شه! اما چیزی که خیلی مهمه اینه که واکنش شما به اشتباهاتتون چیه.

اینجا براتون می گم اشتباه واکنش نشون دادن به اشتباهات چطوریه.

یه سوال رو حل می کنی و بعد هم کلید سوالات رو چک می کنی. اوه! این سوال رو اشتباه حل کردی. از پشت کتاب توضیح سوال رو می خونی. آها، حله، این معادله اینطوری حل می شه، نه اونطوری. حالا که جوابو دیدم، کاملا معنی شو فهمیدم. گرفتم. بریم سوال بعد.

اگه این به نظرتون آشنا میاد، بدونید که خیلیا این کارو میکنن! این راه آسون و سریع برای تمرینه و کمکتون می کنه توی مدت کوتاهی ،روی کلی سوال کار کنید. مشکل اینجاست که حرفه ای ها اینطور کار نمی کنن. تنها تمرین کردن زیاد منجر به حرفه ای شدن در جی ار ای نمی شه، باید مثل حرفه ای ها تمرین کنید تا حرفه ای بشید.

مثل یه حرفه ای تمرین کردن، سخت و ناامیدکننده ست و خیلی جالب نیست. برای حرفه ای شدن، باید زمان طولانی ای رو صرف فکرکردن به اشتباهاتتون بکنید. این خیلی سخته! نگرش پایه اینه: دلیل اشتباهاتی که در GRE دارید، رفتارتونه. شما قدرتش رو دارید که این رفتارها رو عوض کنید، و وقتی این کار رو بکنید، دیگه اون اشتباهات رو انجام نمی دید. با این حال، این یعنی اول باید اشتباهاتتون رو پیدا کنید، و بعد دلیل اونا رو بفهمید. اینجاس که حرف از یه 'لیست اشکلات GRE ' به میون میاد.

ببینید دوست دارید لیست اشکالات GRE تون چه شکلی باشه. شکلی رو انتخاب کنید که بهتون انگیزه می ده. می تونید از یه دفترچه یادداشت دست نویس، یا یه لیست توی اکسل یا یه تعداد کارت استفاده کنید. اولین کارتون اینه که عادت جدید رو ایجاد کنید. هر بار که یه مسئله GRE حل می کنید، کنارش یادداشت بردارید. اول های کار که دارید عادت یادداشت برداری از اشکالاتتون رو شکل می دید، سخت نگیرید، خودتون رو خسته نکنید! یه یادداشت ساده از اشکالات GRE می تونه شامل این چیزا بشه:

  • کجا به این اشکال برخوردید، که بعدا بتونید دوباره پیداش کنید؛
  • راه حلی که برای این اشکال دارید؛
  • آیا می خواید بعدا دوباره این مسئله رو حل کنید یا نه؛




وقتی به یادداشت برداری از اشکالاتتون عادت کردید، یادداشت برداری رو یه کم ارتقا بدید. خودتون رو مجبور کنید که خودتون بفهمید اشکال کارتون کجاست، نه اینکه از آخر کتاب توضیح سوال رو نگاه کنید. وقتی به مشکل برمی خورید، در برابر میل تون برای چک کردن توضیح سوال، مقاومت کنید! در عوض، یه راه دیگه رو برای حل این مسئله امتحان کنید یا بدون تایمر سوال روحل کنید. اگه بدونید با دادن وقتِ بیشتر به خودتون، چندتا مسئله ی دیگه رو می تونید حل کنید، غافلگیر می شد. اگه راه حل درست اون سوال رو پیدا کردید، بعد سعی کنید که سریع تر این کار رو بکنید. یا می تونید از توضیح کتاب، به عنوان راهنمایی استفاده کنید. اگه بدونید جواب درست یه سوال چیه، شاید بفهمید چرا طراحان GRE فکر می کنن این جواب درسته. در سوال completion یا sentence equivalence بعدی، اگه سوال سخت بود، سعی کنید با چک کردن معنی لغاتی که نمی دونید، تقلب کنید. این برای اینکه خودتون بتونید جواب و بفهمید، کافیه.

قدم بعدی اینه که به درک بهتری از اشتباهاتتون برسید. یادتون باشه که اشتباهات، حتی اونهایی که ناشی از بی دقتی هستن، دلیل دارن. اگه بتونید اون دلیل و پیدا کنید و حلش کنید، دفعه بعد می تونید از اون اشتباه اجتناب کنید. برای این کار، دو چیز دیگه رو به لیست اشکالات GRE تون اضافه کنید. اول، هر بار که یه سوال رو غلط جواب می دید، دلیل ریشه ای اشتباهتون رو پیدا کنید. آیا می دونستید که اون سوال چطور باید حل بشه؟ آیا کلمه ای بود که معنی شو نمی دونستید؟ در این صورت، شما می فهمید که یه مطلب هست که باید یاد بگیرید- برید یادش بگیرید! یا بی دقتی کردید؟ آیا چیزی رواشتباه خوندید؟ آیا چیزی رو به اشتباه برداشت کردید؟ اینو توی لیست اشکالات GRE تون بنویسید. هفته ای یک بار به لیستتون نگاه کنید و الگوها رو شناسایی کنید. این الگوها، رفتارهایی رو که شما باید تغییر بدید بهتون نشون میدن.

اینم یه مثال: در طول یه هفته از شتباهاتی که داشتید یادداشت برمی دارید و بعد متوجه می شید که در قسمت کوانت، بارها با اشتباه فهمیدن منظور سوال، اون رو غلط جواب دادید. فقط ینو با خودتون تکرار نکنید که دفعه ی بعد باید سوال رو با دقت بخونم. در عوض، رفتارتون رو تغییر بدید. برای اینکه سوال رو اشتباه متوجه نشید چی کار می تونید بکنید؟ این راهو امتحان کنید: هر بار که می خواید یه سوال کوانت حل کنید، اول سوال رو یه بار بنویسید. بعد دورش خط بکشید و قبل از اینکه شروع به جواب دادن کنید، سوال رو یه بار دیگه چک کنید.

با یه کم دقت می تونید راههای دیگه ای پیدا کنید که بشه اشکالات دیگه رو هم حل کرد. لیست گرفتن از تمرین ها و پیدا کردن و فهمیدن اشتباهات و حل کردن اونها، کاریه که حرفه ای ها در هر رشته ای اعم از موسیقی و ورزش  و حتی GRE (!) انجام می دن. امروز کمی وقت و بذارید و از اشتباهاتتون حین تمرین کردن برای GRE یه لیست تهیه کنید و بعدا می بینید که چه نتیجه هایی خوبی خواهد داشت و چقدر تقویت تون می کنه.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter