چطوری باید برای GRE درس خوند؟ (بخش اول)

چطوری باید برای GRE درس خوند؟ (بخش اول)

نمیدونی از کجا باید شروع کنی؟ در اینجا به شما نشون داده میشه که 2 هفته اول رو چطوری باید درس بخونی.

با ساختار GRE آشنا شو

اگه تازه داری شروع می کنی، یک روز رو اختصاص بده به اینکه مُدلای مختلف سوالا رو در GRE یاد بگیری. توضیحاتی در مورد انواع سوال در Official Guide to the GRE و همچنین در سایت رسمی GRE هست.

آزمون آزمایشی بده

اگه وقتت کمه، میتونی از روی دو بخش رایتینگ در اول آزمون بگذری. ولی حتماً تمام بخش‌های Quant و Verbal رو جواب بده. در این قسمت موضوع این نیست که یه نمره عالی بگیری. موضوع اینه که خودت امتحان رو تجربه کنی و یاد بگیری که چه شکلیه.

مدل درس خوندنت برای GRE رو انتخاب کن

در این مرحله میتونی در یک کلاس GRE ثبت نام کنی. داشتن ساختار، مزیتِ بزرگِ کلاسه. چون دیگه مجبور نیستی تصمیمای سخت بگیری، مثل اینکه چی بخونی و کِی بخونی. اگه میخوای کلاس بری دیگه لازم نیست قسمتای مربوط به برنامه ریزی که در این مقاله توضیح داده شده رو بخونی. ولی اگه میخوای خودت درس بخونی، لازمه که این منابع رو داشته باشی.

  • The 5lb. Book of GRE Practice Problem
  • The Manhattan Prep GRE Strategy Guides
  • PowerPrep (free official practice tests)

برنامه ریزی هفتگی داشته باش

برای برنامه ریزی درسی یک هفته یک هفته برنامه ریزی کن و واقع گرایانه باش. وقت کافی به مرور کردن اختصاص بده. یک ساعت اختصاص بده به 10 تا 12 سوال. به این صورت که 10 تا 25 دقیقه سوالا رو جواب بده و یه استراحت سریع به خودت بده و بعد زمان باقی مونده از این یک ساعت رو اختصاص بده به مرور کردن.

چیزی که در هفته برای خودت برنامه ریزی می کنی بستگی داره به اولویت هات. در ادامه این مقاله با یه جلسه درسی نمونه آشنا خواهی شد که برای دو هفته ی اولِ درس خوندنه. میتونی هرکدوم که خواستی یا هَمشون رو استفاده کنی. این نمونه تعدادی از با ارزش ترین موضوعات GRE رو در سطح پایه پوشش می ده و شما رو برای دومین آزمون آزمایشی آماده می کنه.




نیم بخشی های GRE

هر بخش وربال یا کوانت ‏در GRE از 20 سوال تشکیل شده. برای بخش کوانت 35 دقیقه و برای بخش وربال 30 دقیقه وقت داری. هر بخش معمولاً تعداد مشخصی از هر نوع سوال داره. در یک بخش کوانت تقریباً 7 سوال Quantitative Comparison، دَه سوال Discrete Quant و سه سوال Data Interpretation وجود دارد. در یک بخش وربال تقریبا 6 سوال Text Completion، چهار سوال Sentence Equivalence و ده عدد سوال Reading Comprehension وجود دارد.

یک نیم بخش دقیقاً همون طوری که به نظر میاد، بخش شبیه سازی شده GRE است که نصف تعداد واقعی اونه. برای اینکه وقت بیشتری به شما برای مرور کردن داده بشه و نذاره خسته بشی. این چیزیه که یه نیم بخش ازش تشکیل شده:

  • Quant: (17.5 minutes)

3 Quantitative Comparison

5 Discrete Quant

2 Data Interpretation

  • Verbal (15 minutes)

3 Text Completion

4 Sentence Equivalence

5 Reading Comprehension

اول سوالا رو انتخاب کن. راحت ترین راه برای انتخاب سوالا استفاده از کتاب 5lb. Book of GRE Practice Problem هست. برای بخش وربال هم سوالا رو به صورت رندوم از کتاب انتخاب کن. شماره سوالا رو یادداشت کن و اونا رو پیش خودت نگه دار.

از اونجایی که بیشتر مطالب کوانت در کتاب 5lb بر اساس موضوع تقسیم بندی شدن، یکم رندوم انتخاب کردنِ سوالا سخت تره. میتونی از Quant Diagnostic در اول کتاب استفاده کنی که شامل سوالای مختلط کوانته. همچنین میتونی صفحات رندوم کتاب رو باز کنی و شماره های رندوم سوالا رو انتخاب کنی. یا میتونی از سوالای Official Guide to the GRE استفاده کنی.

وقتی که شماره سوالا رو نوشتی شروع کن به زمان گرفتن و جواب دادن به سوالا. نیم بخشی رو دقیقاً مثل GRE واقعی جواب بده: در طولِ اون استراحت نکن و حواست پرت نشه و اگه به سوالی برخوردی که نمیتونی حل کنی،سعی کن جوابو حدس بزنی و به سراغ سوال بعدی بری. برای بخش کوانت به خودت 17 دقیقه و برای بخش وربال 15 دقیقه وقت بده. یک دقیقه بیشتر هم وقت

بده برای اینکه در صفحات مختلف کتاب سوالات و پیدا کنی.

مرور کردن نیم بخش

به دو دلیل نیم بخش ابزار خوبیه برای درس خوندن. اول اینکه به شما کمک می کنه به نقاط ضعفی که ازشون خبر نداشتی پی ببری. دوم اینکه به شما کمک می کنه تا برای بعضی از سخت ترین جنبه های GRE آماده بشی: مدیریت زمان، شناختن سریع مدل سوال، و حدس های هوشمندانه زدن. هر دفعه که نیم بخشی رو انجام میدی با در نظر داشتن این دو نکته مرورش کن. در یک سطح بالا: آیا تصمیمات استراتژیک هوشمندانه گرفتی؟ درسطح هر کدام از سوالا: از هر سوالی که جواب دادی چه چیزی میتونی یاد بگیری؟ اگر به نقطه ضعف جدیدی پی بردی، یک یا دو جلسه درسی به برنامه درسیت اضافه کن که به این نقطه ضعف رسیدگی کنی.

بعد از این چی؟

در مقاله بعدی تعداد بیشتری از نمونه جلساتِ درسی برای دو تا سه هفته ی اولِ آمادگی برای GRE ارائه خواهد شد. سپس به سراغ این میریم که چه اتفاقی در حین دومین آزمون آزمایشی و بعدش پیش میاد. فعلاً اگه شما تازه میخوای شروع کنی به درس خوندن، زمانی رو اختصاص بده به اینکه مطالبی که میخوای بخونی رو ساختار بندی کنی. بعداً وقتی ببینی که پایه ریزی قوی و عادتهای خوبی برای درس خوندن داری، احساس خوبی خواهی داشت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter