چطوری باید برای GRE درس خوند؟ (بخش دوم)

چطوری باید برای GRE درس خوند؟ (بخش دوم)

پیش از این بحث کردیم که چطوری در مورد GRE بیشتر یاد بگیریم و چطوری خودمون رو آماده کنیم تا در طول دو هفته ی اول به طور مفید درس بخونیم. حالا بیایید نگاهی داشته باشیم به چند نمونه از جلسات درس خوندن. اینکه شما چطور درس میخونی مهمه و این چیزیه که فرق بین نمره خوب و نمره عالی رو می سازه.

فلش کارت های کلمات

برای اینکه در GRE موفق بشی باید کلمات جدیدی رو یاد بگیری. اگه درکلاس آمادگی برای GRE درZTC شرکت می کنی, با لیست کلماتی که هر هفته می گیری شروع کن. اگه در کلاسی شرکت نمی کنی میتونی از فلش کارت های کلمات Essential GRE استفاده کنی یا حتی میتونی کلمات ناآشنایی که در مسائل تمرینی میبینی رو یادداشت کنی.

برای هر کدوم از کلمه ها در لیستت، فلش کارتِ با کیفیت درست کن. این مقاله به شما یاد میده که چطوری یک فلش کارت رنگی که واقعاً توی ذهنت میمونه درست کنی. امتحانش کن! برای درست کردن فلش کارت ها وقت بذار و کارِتو کامل انجام بده.

وقتی که فلش کارت درست کردی سعی نکن که فقط بخونیشون و اونا رو یکی یکی حفظ کنی. در عوض از مزیت مغزت که ترجیح میده به طور طبیعی چیزی رو یاد بگیره، استفاده کن. مثلاً در اینجا خلاصه ای از جلسه نمونه درس خوندن هست که از فلش کارت های کلمه استفاده کرده و همچنین یه نمونه برای شروعِ دوره کردن با فواصلِ زمانی که تکنیک مفیدیه برای یاد گرفتنِ سریعِ تعدادِ زیادی کلمات.

دوره کردن با فواصل زمانی

دوره کردن با فواصل زمانی فرآینده که در طیِ اون چندین دفعه برگردی به هر کلمه وهر دفعه سعی کنی که برای مدت طولانی تری به ذهنت بِسپاریش. هیچ وقت کلماتی که در گذشته یاد گرفتی رو به طور کامل کنار نذار. وقتی که داری یک کلمه جدید یاد می گیری به کَرّات به فلش کارتت برگرد و سَر بزن. ولی وقتی هم که فکر کردی دیگه به طور کامل کلمه به ذهنت سپرده شده، کنار نَذارِش. در عوض در دسته های مخصوصی از فلش کارت ها بذار که اونا رو هر چند هفته یکبار بهشون سر میزنی. یه یادداشت توی تقویمت بذار که به خودت یادآوری کنی که به فلش کارت ها هر چند وقت یه بار سر بزنی تا حافظتو امتحان کنی.

ساختن پایه های ریاضیِ خود

شاید از آخرین کلاس ریاضی شما سال ها یا حتی دهه ها میگذره. اگه اینطوره، لازمه که شما پایه ریاضی رو از اول بسازی. در اینجا تعدادی جلسات درس خوندن وجود داره که به شما کمک می کنه این کار رو انجام بدی.

اگه وقت کمی داری، یک یا دو تا از این تمرینای پایه ای رو امتحان کن. شاید ساده به نظر بیان ولی فقط چند دقیقه وقت می برن و میتونن به شما کمک کنن که دوباره به کار با اعداد عادت کنی.

جدول ضرب رو (از 2 تا 12) سعی کن تا جایی که میتونی سریع بنویسی. زمان نوشتنت رو بگیر و هر دفعه سعی کن که در زمان کمتری این کار رو انجام بدی.




اعداد رو از 1 تا 100 روی یک ورق کاغذ بنویس، سپس فاکتورهای اون اعداد و فاکتورهای اَولِشون رو یادداشت کن.

چند دور از Zetamac Arithmetic Games یا mental-math-trainer.com بازی کن.

حتی میتونی به صورت آنلاین جزوه های ریاضی کلاس متوسطه رو پیدا کنی که حاوی مطالبی هستن که شما لازم داری برای جی آر ای ازشون خیلی راحت استفاده کنی.

اگر وقت بیشتری داری روی GRE Strategy Guides تمرکز کن. نه اینکه راهنماهای ریاضی رو فقط بخونی. وقتی داری میخونی، از اونا فلش کارتهایی درست کنی که تا به چشمت خورد بدونی باهاش چیکار باید بکنی. خوبه که از هر فصل حداقل پنج تا از این فلش کارت ها درست کنی. البته بعضی از فصل ها فلش کارت های بیشتری لازم دارن.

ورقه های تقلب

وقتی که فصلی از کتاب راهنمای GRE رو تموم میکنی، کارِت با اون فصل هنوز تموم نشده. یک یا دو هفته صبر کن و بعد دوباره به سراغ اون فصل برو. این بار یه برگه ی تقلب که شامل خلاصه ای از مهمترین نکات این فصل میشه درست کن.

استفاده کردن از سوالای تمرینی کتاب 5lb

وقتی که اولین آزمون آزمایشی GRE رو دادی یا وقتی که شروع کردی به درس خوندن، احتمالاً متوجهِ نقاط ضعفی در بعضی موارد شدی. کتاب 5lb. منبع خوبی برای مشخص کردن این نقاط ضعفه. با این حال باید حواست باشه که چطوری ازش استفاده کنی. در بعضی مواقع میتونه هوس برانگیز باشه. یعنی هر سوالی رو که انجام دادی بعدش بلافاصله به سراغ توضیحش تو کتاب بری و بعد سوال بعدی رو حل کنی و بعدش دوباره بلافاصله به سراغ توضیحش تو کتاب بری و همینطوری ادامه بدی. اما این مفیدترین راه استفاد ه از وقتت نیست. وقتی که سوال های کتاب 5lb. رو حل می کنی، سه کار رو انجام بده. یک، همیشه یه سری از سوالا رو با تایمِر انجام بده به جای اینکه یه سوال یه سوال انجام بدی و بعد از هر سوال بلافاصله به سراغ توضیحش بری. دو، وقتی که سوالارو دوره میکنی، از روشی که در این مقاله توضیح داده شده استفاده کن به جای اینکه فقط توضیحات کتاب رو بخونی. سه، همه سوالارو ، چه درست چه غلط، یادداشت کن و نگهشون دار (رِکورد سوالات).

مرور کردن رکورد سوالات

هر هفته یه جلسه درسی رو حذف کن تا به جاش سوالاتی رو که در طی هفته قبلش انجام دادی، مرور کنی. در مورد سوالا، مسائل جالبی رو که دوست داری دوباره انجامشون بدی، علامت گذاری کن. وقتی که دوباره میخوای انجامشون بدی، سعی کن سریع تر از دفعه قبل این کارو کُنی یا اشتباهی که قبلا کردی رو دیگه تکرار نکنی. اگه سوالی رو دفعه دوم درست جواب دادی، خوبه. چون چیز مفیدی رو یاد گرفتی. ولی اگه دوباره اشتباه جواب دادی، ممکنه نشون دهنده ی این باشه که شما به تمرین بیشتری در این مدل سوالا احتیاج داری.

بعد از این چی؟

برای آماده شدن برای GRE میتونی از هر کدوم یا از همه ی این جلسات درس خوندن استفاده کنی. بعد از اینکه دو هفته اول رو وقت گذاشتی برای مرور کردن مسائل پایه‌ای، میتونی در دومین آزمون آزمایشی شرکت کنی. احتمالاً نمره ی آزمون آزمایشی دوم به خوبیِ آزمون اصلی نشه. ولی اطلاعاتِ خیلی مفیدی رو میتونه در اختیار شما قرار بده.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter