سوالات سخت GRE رو چه طوری حل کنیم؟

سوالات سخت GRE رو چه طوری حل کنیم؟

هر چقدرم که برای GRE درس بخونی، باید انتظار اینو داشته باشی که روز امتحان  GRE سوالاتی رو ببینی که بلد نیستی. این اتفاق کاملا طبیعیه و ممکنه که حداقل چند تا از سوالای Verbal و Quant رو ندونی. اگه به طور کامل آمادگی داشته باشی، یکی دوتا اشتباه نمره ی کلیِ تو رو خراب نمیکنه.

این حرفا به نظر منطقی می رسه. ولی وقتی که فشار روته و زمان داره میگذره چطور؟ وقتی با یه سوالی که نمیدونی روبرو میشی و کاملاً از اضطراب خُشکِت می زنه چطور؟

همچین اضطرابی میتونه تمرکز و استدلال مورد نیاز برای گرفتنِ نمره ی خوبِ GRE رو به هم بزنه.

به خاطر همین باید یه استراتژی خوب داشته باشی تا بتونی از پس ناشناخته ها و اضطراب بر بیای.

از آزمون های آزمایشی  جی آر ای شروع کن و به اینکه چطوری با سوالای سخت روبرو میشی دقت کن. چند تکنیک مختلف رو امتحان کن تا به روشی برسی که تو رو از همه بهتر میتونه کمک کنه. اینطوری وقتی روز امتحان به مشکل برمی‌خوری آمادگی بهتری خواهی داشت.

در اینجا ۳ تکنیک قابل اطمینان داریم:

جواب های غیر محتمل تر رو به صورت اصولی حذف کن

شما ماه ها درس میخونی که روش های اثبات شده و قدم به قدم برای حل سوالای وربال و کوانت  جی آر ای رو یاد بگیری. درسته؟ در بهترین حالت تصور می‌کنیم که شما از این روش ها برای ساده تر کردن سوال و فهمیدن اینکه کدوم گزینه درسته استفاده می کنی. ولی در واقعیت بعضی از سوالا عوامل گیج کننده دارن (مثلا یک کلمه که بلد نیستی)، که باعث میشه نتونی راحت از تکنیک درست استفاده کنی و مستقیم جواب درست رو پیدا کنی.

در این لحظه احتمالاً اضطراب میاد سراغت، چون احساس می کنی گیر کردی و فقط یکی دو لحظه وقت داری تصمیم بگیری.بهترین کار اینه که دوباره به سوال نگاه کنی و مدل سوال رو شناسایی کنی تا یادت بیاد ویژگی ها، طرح ها و الگوهای موجود در این نوع سوالا چی بودن. با توجه به چیزایی که میدونی جوابای موجود رو تحلیل کن. سعی کن گزینه‌های غیرمحتمل تر رو حذف کنی. هر چی بیشتر بتونی گزینه ها رو حذف کنی (به صورت اصولی)، شانسِ پیدا کردنِ جوابِ درست بیشتر میشه. درسته که شاید از جوابت مطمئن نباشی، ولی حداقل تونستی سعی کنی آرامشت رو حفظ کنی و از یه روش استراتژیک در موقع روبرو شدن با ناشناخته ها استفاده کنی.




حساب شده حدس بزن

 وقتی که سوال رو متوجه نمیشی و هیچ روشی برای اینکه کمت کنه جوابهای غیرِ مُحتمل رو حذف کنی یادت نمیاد، سوال رو بدون جواب نَذار. در آزمون GRE برای جوابای اشتباه نمره کم نمیشه. پس اگه هیچ روشی فایده نداشت، باید سعی کنی که حدسِ حساب شده بزنی.

نکته مهم: وقتتو به خاطر ناراحتی برای اینکه نمیدونی کدوم گزینه رو باید انتخاب کنی هَدر نده. یکی دو دقیقه به خودت وقت بده و جوابی که از نظر منطقی بهترین گزینه به نظر میاد رو انتخاب کن و بعدش برو سراغ سوال بعدی. خیره شدن به صفحه مانیتور هیچ فایده ای نداره، فقط وقتی رو که میتونی برای سوالای باقیمونده بذاری هدر میده.

وقتی که داری این تکنیک رو در آزمون آزمایشی GRE تمرین می کنی، حَواست باشه که به خودت وقت اضافی ندی، وگرنه از نظر زمانی در روز امتحان جی ار ای دچار مشکل میشی.

برای بعد نشانه گذاری کن

اگه با سوالی رو به رو شدی که فکر می کنی بعداً اگه یکم بیشتر وقت داشته باشی ممکنه بتونی جوابشو بدی، اون سوالو علامت گذاری کن، تا بعدا به سراغش بیای.این مدل سوالا احتمالاً طوری هستن که شما میشناسی و تا حدودی میتونی با یه تکنیکِ استاندارد ساده سازیش کنی، ولی یه دفعه متوجه میشی که داری دور خودت می چرخی یا بین دو جواب مُحتمل گیر کردی.

سَرِ این مدل سوالا گیر نکن. بهتره که علامت گذاریش کنی و به سراغ سوالای راحت تر بری. تا جایی که میتونی سوالایی که برات راحت تر هستن رو جواب بده و از اونا امتیاز کسب کن و بعد از اون اگر زمان داشتی دوباره برگرد سراغ سوالایی که علامت گذاری کرده بودی.

نکته مهم: اگر سوالی رو به هیچ وجه متوجه نمیشی و هیچ راهی برای حلش پیدا نمی کنی، لازم نیست اون رو برای بعداً علامت گذاری کنی. وقت و انرژیت رو نگه دار برای سوالایی که شانس بیشتری برای درست جواب دادنشون داری. فقط یه حدسِ حساب شده بزن و بعد برو سراغ سوال بعدی.و در آخر: مثل همه ی ابعاد دیگه در آمادگی برای GRE کنار اومدن با ناشناخته ها به روش استراتژیک نیاز داره.

سعی کن به جز روشهای معمول، روشهای قابل اطمینان دیگه ای هم داشته باشی تا اضطراب باعث نشه روز امتحان کم بیاری.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter