برای آمادگی آزمون GRE از کدام منابع لغت باید استفاده کنم؟

برای آمادگی آزمون GRE از کدام منابع لغت باید استفاده کنم؟

این سؤالیست که گاهی پرسیده می شود وافراد می خواهند به آنها پاسخ مشخص و صریحی داده شود، نظیر اینکه مثلا فلان کتاب بهترین کتابیست که شامل تمامی واژگانی که شما در جی آر ای با آن روبرو خواهید شد، است.

متاسفانه، چنین کتابی وجود ندارد. زمانی که در پاسخ به آنها کمی مِن و مِن می کنم، آنها پیشنهاد خود را ارائه می دهند، مثلا می گویند کتاب 3500 واژه بارونز چطوره؟. درسته که خواندن این کتاب احتمالا لطمه ای به نمره شما نخواهد زد، اما مفید ترین راه استفاده اززمان نخواهد بود. در واقع، صرفا اتکا کردن به یک کتاب واژگانی، منظور من از این نوع کتاب ها، کتاب هایی است که ثابت، بدون تغییر، و اغلب بر اساس حروف الفبا تنظیم شده اند و تعریفی مبهم از واژگان ارائه می دهند، نمی تواند موثرین راه امادگی برای آزمون جی آرای باشد. 

ذهن های ما تازگی و نوآوری را دوست دارد. محدود کردن خود به یک فهرست واژگانی یعنی محروم کردن ذهن از تازگی و ذهن را در خواب فرو بردن. کلمات هرگز مکان ها را تغییر نمی دهند و ذهن شما کلمات را بر اساس جایی که آنها را دیده، به خاطر می آورد. ‹میانه رو›  کلمه ای نیست که شما آن را در زمان مسیر رسیدن به پیشرفت به خاطر بیاورید، بلکه کلمه ایست که می توان آن را در کنار واژه ' تند و زننده ' یاد گرفت. زمانیکه با چیزی مواجه می شوید که ' تند و زننده است '، می توانید به درستی مفهوم میانه رو را بیاموزید.  زمانی که با کلمه میانه رو در بافتی متفاوت روبرو می شوید،  حتی ذهن شما تشخیص نمی دهد که این کلمه،همان کلمه ایست که در کنار کلمه ‹تند و زننده› دیده بودید (و زمانیکه با واژه ‹میانه رو› در یک متن معمولی روبرو می شوید، احتمالا مجددا آنرا تشخیص نخواهید داد).




فلش کارت ها با همواره هشیار نگه داشتن ذهن شما، مانع چنین اثر نامطلوبی می شوند. در کل، شما هرگز نمی دانید که کلمه بعدی چه خواهد بود. ذهن شما حقیقتا کلِ دامنه کلمه ، همگی  حروف آن و صدای کلمه را درمی یابد (آیا توجه کرده اید که کلمه ‹اَبستیمییِس›، پنج حرف صدادارِ متوالی دارد، تنها کلمه ای که می تواند این ویژگی متمایز کننده را داشته باشد کلمه ‹فَسیشس› (به معنای طنز امیز) است).

بنابراین برای پاسخ به سؤال فوق، من هیچ کتاب واژگانی را پیشنهاد نمی کنم. صرفا فلش کارت را توصیه می کنم.  اما با این وجود، هیچ فلش کارتِ خاصی را توصیه نمی کنم. با این همه، تعاریف مبهم کمک زیادی به شما در زمینه آزمون جی آرای نمی کنند. شما باید بدانید که یک کلمه چگونه در جمله به کار می رود. جملات مثالی، نیروی حیاتی آمادگی واژگانی شما هستند.  فلش کارت 1000 واژه ضروری در جی آرای، سرشارست از جملات مثالی شفاف (و گاها رنگارنگ) که چگونگی استفاده کلمه در جمله را به خوبی به شما خواهد آموخت. البته، همیشه از vocabulary استفاده کنید، زیرا جملات مثالی زیادی دارد که برگرفته از بهترین نوشتارهای انلاین است (جملات اساسا از نیویورک تایمز و گَنگ، گرفته می شوند).

البته، این وبلاگ صرفا برای مگوش نیست، جی آرای منهتن نیز فلش کارت های فوق العاده ای دارد. 1000 واژه آنها، دقیقا 1000 واژه ارائه شده توسط ما نیست، اگرچه بسیاری از واژگان یکی هستند. آنها نیز جملات مثالی فوق العاده ای دارند و کلمات مرتبط را نیز ذکر کرده اند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter