مدیریت زمان در آزمون جی آر ای

مدیریت زمان در آزمون جی آر ای

من درمورد این عنوان بیش ازحد اغراق نمیکنم چون به اندازه کافی مهم هست!

دراین بخش اول، درباره اینکه زمان چه نقشی دارد و در درس خواندن و تست زدن چه جایگاهی دارد، صحبت می کنیم. در بخش دوم درباره استراتژی های کاربردی تمرین مدیریت زمان بحث می کنیم

مدیریت زمان به وضوح یکی از مهارت های ضروری در آزمون جی آرای است و مهم ترین این مهارتها می باشد. مهارت هایی که برای این آزمون نیاز داریم، توانایی برای حفظ موقعیت زمانی مناسب می باشد. موقعیت زمانی به ارتباط بین تعداد سوالاتی که باید پاسخ داده شود و زمانی که برای پاسخ به آن سوالات به کار می بریم گفته می شود.

برای مثال، اینطور بگوییم که به سوالاتی که انتظار داریم هر سوال به طور متوسط 2 دقیقه زمان ببرد، پاسخ دهیم. اگر به 5 سوال پاسخ داده باشیم و 14 دقیقه برای پاسخ به این سوالها سپری شده باشه، ،از زمانبندیجلوتر بوده ام، عقبم یا به موقع جواب داده ام؟

در واقع عقب افتادم، چون که پس از 5 سوال تنها 10 دقیقه باید سپری شده باشدو من آن را در 14 دقیقه تمام کردم پس 4 دقیقه عقب افتادم و تا حدودی آن را باید جبران کنم. بیشتر افراد در این آزمون از بعضی جهات عقب می افتند به خصوص اگر استراتژی های به جا و مناسب را نداشته باشند تا در آزمون عقب نیفتند. اگر قبل از تمام کردن این بخش از زمان جا بمونیم، امتیاز منفی های زیادی بدست می آوریم. چرا که به خاطر اینکه به موقع آزمون را تمام کنیم باید پاسخ سوالات زیادی را به طور اتفاقی حدس بزنیم، یا اینکه سوالات را بدون جواب بگذاریم. که در این صورت امتیاز منفی به دست نمی آوریم اما در عوض شانس پاسخ صحیح دادن و امتیاز مثبت کسب کردن را از دست می دهیم.

برخی افراد در رابطه با این آزمون یا بحث زمان بندی آن استرس دارند. و خیلی سریع عمل می کنند. اگر شما به بیشتر سوالات خیلی سریع پاسخ دهید آنوقت احتمال بی دقتی و اشتباه بالا می رود.

با این روش هم در نتیجه شما امتیاز از دست می دهید. به طور مطلوب ما دوست داریم یک لحظه یا بیشتر از زمان در نظر گرفته شده در آزمون بمونیم. گرچه بعضی اوقات از مسیر خارج می شویم. بنابراین چه کنیم تا حد امکان از مسیر خارج نشویم و اگر جلوتر یا عقب تر رفتیم چه کنیم که به مسیر معمول برگردیم؟ این مبحثی است که در این مقالات می خواهیم در مورد آن به بحث بپردازیم.

اگر چگونگی موثر واقع شدن امتیاز را درک نکردید احتمالا وقت کشی می کنید

تذکر: اگر تا به حال برای آزمون کامپیوتری استاندارد دیگری مثل جی مت مطالعه داشته اید، باید بدانید که مدیریت زمان آن با آزمون جی آر ای تا حدودی متفاوت است. جی آر ای دارای بخش های تطبیقی Section Adaptive میباشد در حالی که آزمون جی مت Question Adaptive که در زیر بیشتر به آن می پردازیم.

در آزمون جی آر ای اولین بخش Quant و اولین بخش Verbal آزمون را که میبینید شامل سوالاتی است که برخی آسانتر و برخی دشوارتر می باشد. ابتدا آنهایی که می دانید را پاسخ دهید و 'این بسیار مهم است!' و سپس بروید سراغ آنهایی که خیلی سخت اند. حتی اگر شما برای کسب بهترین امتیاز هم آماده شده باشید برخی سوالات خیلی سخت خواهند بود و در اولویت دوم پاسخگویی قرار میگیرند.

سپس این بخش طبق درصد پاسخ های درست امتیازبندی میشه (تذکر: این آزمون نمره منفی ندارد، پس همه را پاسخ دهید!) بعد از این مرحله بخش دوم را دریافت می کنید. دومین بخش Quant و Verbal، و این مرحله طبق بخش های اول کوانت و وربال شما انتخاب می شود. در بخش دوم سه سطح وجود دارد: آسان تر، متوسط و سخت تر

حالا همه فکر می کنند که چطور مطمئن شوند که در بخش دوم آزمونشان بخش سخت تر رو بگیرن؟ جوابش ساده اس! خیلی درس بخونید! اما توجه داشته باشید که واقعا هیچ ملاکی نیست که بتوانید از نتیجه باخبر بشید. این در رابطه با هر آزمونی صدق میکند: شما فقط تمام تلاشتون رو بکنید. فقط همین. چیز دیگری که همه میگن اینه که چطور بدونم برای سری سوالهای دوم، سئوالاتم چه سطح سختی را دارند؟ راهی برای مطلع شدن وجود ندارد. تنها کاری که می توانید بکنید این است که بهترین را برای چیزی که به شما می دهند پیاده کنید. مثل آزمون های دیگر.

هم چنین ممکن است در آزمون بخش پنجمی هم دریافت کنید که میتواند Quant باشد یا Verbal. این بخش Experimental که نویسندگان آزمون از شما می گیرند. اگر شما کلا سه بخش Quant دریافت کنید سپس متوجه می شوید که یکی از آنها بخش Experimental بوده، اما نمیدونید کدام یک از این 3 بخش بوده.

همچنین اگر سه بخش Verbal دریافت کنید یکی از آنها حساب نخواهد شد ولی شما نمی دونید کدام بخش حساب نشده است.




محدودیت زمانی هر سوال خود را بدانید!

وقتی مسائل آزمون جی آر ای را تمرین می کنید، همیشه زمان را برای هر سوال در نظر بگیرید، چه برای یک مسئله چه برای یک بخش تمرینی.

ما برای پاسخ به 20 سوال در هر بخش کوانت 35 دقیقه و برای پاسخ به 20سوال در هر بخش وربال 30 دقیقه زمان داریم که این موضوع متاسفانه آزمون را پیچیده تر می سازد: پس نیاز است که ما روی خودمان کار کنیم تا به یک حد معمول در این چهارچوب زمانی معین بسته به نوع سوال برسیم.

وقتی سعی می کنیم که متوسط زمان را کاهش دهیم دو چیز را در ذهن یادآوری می کنیم. اول، می خواهم مطمين شوم که به طورکلی زمان کافی ای را روی سوال ها می گذارم که به خاطر سرعت بالا، به سادگی مرتکب بی دقتی و اشتباهات زیادی نشوم، یعنی حداقل 45 ثانیه روی هر مسئله بگذارم. دوم اینکه اگر برای هر سوال بیش از 90 ثانیه وقت بگذارم که بیش از زمان متوسط معمول است، فرصت خوبی است که متوجه شوم این سوال برای من مشکل است (اگر این طور باشد زمان زیادی را تلف خواهم کرد).

لازم به ذکر است، البته شرایط ایده آلی که در بالا آورده شده اگر زمان را هدر دهیم هیچ کدام فایده ندارد. اگر از زمان تعیین شده 45 ثانیه خارج شوید تنها می توانید 10 ثانیه روی هر مسئله که باقیمانده زمان بگذارید. که این زمان، تنها زمان کافی برای جواب دادن است.

برای متن های درک مطلب تطبیقی با بیش از یک سوال، به طور مجزا برای خواندن این متن برای خودتان وقت تعیین کنید و سپس این زمان تعیین شده را بین سوالات تقسیم کنید.

آزمون گیرندگان روی سوال های قیاسی در بخش کوانت 15 ثانیه کم می کنند و روی سوال های حل مسئله word problem معادل 10 ثانیه اضافه می کنند. انواع سوالات را با یکدیگر در جدول گروه بندی کنید (بنابراین، به جای ترکیب انواع سوالات، یک جدول جداگانه برای سوال های کوانت قیاسی، یکی برای سوالات Sentence equivalence و غیره درست می کنیم ). سوالاتی را که احساس کردیم خارج از حداقل یا حداکثر میانگین زمانی است (کلا 45 ثانیه یا 30 ثانیه بیش از میانگین زمانی برای آن نوع سوال) را مشخص میکنیم. .

این جدول شما را از میزان سرعت خود بر روی یک مسئله آگاه می سازد و شما را مجبور می سازد تا همانطور که بر روی مسائل تمرین می کنید زمان را هم در نظر بگیرید. کل این داده برای تعیین آن نوع سوال هایی است که به طور کلی زمان تست زدن شما را افزایش میدهند: به این سوال ها، سوال های با امتیاز منفی می گوییم. 

مرحله بعد، توجه داشته باشید که مایلید به این سوال های منفی پاسخ دهید یا خیر؟

برای سوالاتی که پاسخ صحیح می دهید از خود بپرسید: چطور می توانم موثرتر واقع شوم وقتی به این نوع سوالات پاسخ می دهم؟ برای سوالاتی که پاسخ نادرست می دهید از خود بپرسید: چطور می توانم سریعتر به نادرستی این سوال پی ببرم؟

من آن را اشتباه برداشت کردم پس اگر بتوانم سریعتر به این پاسخ نادرست برسم، شانس سوالات بخش دیگر را از دست نمی دهم.

چطور سریعتر به پاسخ نادرست برسید؟ منظورم این است که وقت زیادی را روی این سوالات غلط اندازی که سرعت را پایین می آورد نگذارید. مهم هم نیست چه نوع سوالی باشد. شاید شما یاد بگیرید که چطور درست حدس بزنید و بهتر است که واقعا این کار را بکنید! بیشتر از اینها شاید تصمیم بگیرید یک بخش یا موضوع خاص را بهتر و دقیق تر بخوانید تا نتیجه ای بهتر بگیرید. حالا خودتان را از خیلی چیزها محروم کنید و خوب درس بخوانید.

همچنین توجه داشته باشید که سوالات مثبت آنهایی هستند که زمان شما را حفظ می کنند. اول، مطمئن شوید که اشتباهات از روی بی دقتی زیادی یا اصلا نکنید؛ سریع عمل کردن هیچ کار مثبتی نمی باشد اگر شما سوالی را که پاسخ صحیح آن را می دانستید از دست بدهید. شاید در بعضی موارد نیاز باشد که سرعت خود را کاهش دهید تا میزان اشتباهات از روی بی دقتی خود را به حداقل برسانید

اگر شما به حدی برسید که هم بتونید درست پاسخ دهید و هم موثر یعنی در زمانی کوتاه، خب این خیلی عالی است؛ این توانایی های شماست که در هنگام تست زدن از آن آگاه می شوید. برای مثال، اگر حس کنید که عقب ماندید و برای جبران این عقب افتادن نیاز است بعضی از سوالها را از دست دهید، بهتر است زمان معمول خود را روی سوالات با امتیاز بالا بگذارید: سوالی را که پاسخ درست آن را می دانید از دست ندهید! در عوض به صورت اتفاقی سوالات آسانتر را حدس بزنید تا در مسیر بیافتید. (عقب ماندن خود را جبران کنید)

خب این همه ی چیزهایی بود که امروز باید گفته میشد. منتظر بخش دوم باشید، بخشی که درباره ی استراتژی های کاربردی برای عقب نماندن در مسیر آزمون بحث خواهیم کرد. یک دقیقه ی خود را با ارزش کنید، از معیاری استفاده کنید تا طبق آن کل تست را از بازه زمانی عقب نمانید و دریابید که اگر در آزمون جلو زدید یا خیلی عقب ماندید چه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter