شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

خب، میخواهید کارشناسی ارشد خود را بگیرید؟ اطمینان حاصل کنید که راهنمایی های تور MBA را برای موفقیت دنبال می کنید!

اهداف خود را تعریف کنید.

باید ایده روشنی از مسیری که برای MBA می خواهید انتخاب کنید داشته باشید. برنامه های مختلفی وجود دارد. (تمام وقت، پاره وقت، EMBA، و غیره) و عوامل بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مطمئن شوید پیش از اعمال برنامه ها، روی آن ها تحقیق کنید و برنامه ای را انتخاب کنید که برایتان مناسب تر است. مدیران پذیرش می خواهند اشتیاق را در برنامه هایتان ببیننند. - نه تنها برای MBA، بلکه همچنین برای فرصت های ارائه شده توسط برنامه خاصی که از آن استفاده می کنید.

لحن خوب رزومه شما

مدیران پذیرش به احتمال زیاد در ابتدا به رزومه شما نگاه می کنند. پس مطمئن شوید رزومه تان حس خوبی را منتقل می کند! این موضوع مهمی است . نشان دادن تمرکز و انگیزه شما به مدرسه می فهماند که شما در مورد حرفه خود اشتیاق دارید و می دانید پس از فارغ التحصیلی می خواهید چکار کنید. اگر برای تغییر حرفه خود به MBA علاقه مند هستید، باید مهارت های کلیدی ای را در نظر بگیرید که گذشته شما را به چالش می کشند و توانایی یادگیری شما را نشان می دهند. از آنجا که رزومه باید کوتاه باشد (سعی کنید به یک صفحه کفایت کنید)، مطمئن شوید تنها شامل مناسب ترین مدارک و تاثیر گذار ترین دستاوردهایتان باشد.

اگر در GMAT ضعیف عمل می کنید استرس نداشته باشید.

آزمون آسان نیست. فقط به یاد داشته باشید که همیشه دوباره میتوانید آزمون بدهید! در اوایل تحقیق و فرایند پژوهشتان نگاهی به GMAT بیندازید. تا زمان کافی داشته باشید نمره خود را بهبود ببخشید. مدارس، برگزاری مجدد آزمون را به عنوان جنبه منفی برنامه شما نگاه نمی کنند. در واقع، به مدیران پذیرش نشان میدهد که شما برای موفقیت سخت تلاش می کنید. که ویژگی پر اهمیتی برای داوطلبین MBA است.




دریافت توصیه های مناسب

توصیه ها می تواند یک برنامه را بسازد یا خراب کند. حتما زود شروع به سوال پرسیدن کنید! این نامه ها زمان و فکر شما را می گیرد و شما هم دلتان نامه های با عجله و یا غیر شخصی نمی خواهد. وقتی انتخاب می کنید از چه کسی سوال بپرسید، به خاطر داشته باشید مدیران پذیرش ترجیح می دهند نامه حرفه ای ببینند تا توصیه های علمی. سرپرست فعلی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، بنابراین اگر رابطه خوبی با آن ها ندارید، از همین الان روابط خود را بهبود بخشید!

تعادل را در مقاله خود نشان دهید.

بیایید با آن مواجه بشیم - شما احتمالا موفقیت زیادی با رزومه ای کامل پر از موفقیت های فوق برنامه ای و حرفه ای دارید. سعی کنید از جزئیات کوچک مسئولیت کارهای روزانه خود اجتناب کنید. رزومه کاری تان باید بیشتر شامل واقعیت های مربوطه ای باشد که مدیران پذیرش به دنبال آن هستند. تمرکز مقاله خود را روی یکی از علایقتان قرار دهید - چیزی که شخصیت و مهارت های شما را نشان میدهد و ممکن است در حال حاضر در بخش های دیگر برنامه تان وجود نداشته باشد. از خودنمایی کردن نترسید! این شانس شما برای به اشتراک گذاشتن خصوصیات منحصر به فردتان است که باعث می شود مشارکت ارزشمندی در برنامه MBA داشته باشید.

در کنفرانس MBA شرکت کنید.

این رویدادها، فرصتی را برای نامزدها فراهم می کند که با مدیران پذیرش دانشگاه های آموزشی در سراسر جهان ملاقات کنند. تور MBA فرصت منحصر به فردی را برای دیدار با مدیران در یک گروه کوچک فراهم می کند. جلسات شخصی به شما در فرایند پذیرش میدهند که تاثیر دائمی روی مدیران پذیرش داشته باشید. در مقابل هم سطح های خود با ایجاد پرسش های خردمندانه بایستید. جلب توجه آن ها باعث می شود وقتی درخواست شما به میزشان می رسد شما را به یاد بیاورند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

نوشتن یک رزومه موفق یکی ازچالش های دشوار در پیدا کردن شغل می باشد. اکثر کارفرمایان فقط با چند ثانیه نگاه گذرا بر روی رزومه نظر مثبت و یا منفی خود را ارائه می دهند. در این مقاله سعی شده است که شما را با ۹ روش موثر برای نوشتن رزومه آشنا کنیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter