کتاب TOEFL iBT Prep Plus 2020 به درد میخوره؟

کتاب TOEFL iBT Prep Plus 2020 به درد میخوره؟

یه سال دیگه و یه ویراست بد دیگه از TOEFL Prep Plus توسط Kaplan

این کتاب هر سال چهار مشکل داره:

  • خیلی به‌ روز نمی‌شه.
  • بی‌جهت تست رو پیچید می‌کنه.
  • سؤالات آزمایشی و نمونه به طرز وحشتناکی اشتباه هستند.
  • منابع آنلاین آن طور که انتظار می‌ رفت باکیفیت نیستند.

نکته اول اینکه اگرچه این ویراست ۲۰۲۱-۲۰۲۰ کتاب است، ولی تقریباً همان کتاب ویراست ۲۰۰۹-۲۰۰۸ یازده سال پیش است.

حتی محتوای آنلاین قدیمی‌تر به نظر میاد، و ظاهراً همان مطالب CD-ROM ویراست ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است. ناشر مطالبی که در این سال در آزمون نیامده است را حذف کرده است، ولی همه چیز (استراتژی‌ها و نمونه‌ها) تقریباً همان قدیمی‌ها هستند. باید محتوای آن با مطالب جدید جایگزین شود، به خصوص نمونه‌ها که با آنچه که داوطلبان در آزمون می‌بینند زمین تا آسمان فرق می‌کند. حتی وقتی که برای اولین بار کتاب منتشر شد نمونه‌ها نامناسب بودند، حالا که یک دهه گذشته است، اشتباه‌ها دیگر غیرقابل ‌چشم‌ پوشی هستند. 

دوم آن‌که کتاب خیلی پیچیده است. این کتاب حاوی ۶۹ استراتژی برای تسلط پیدا کردن بر قسمت ریدینگ است. من ۶۹ استراتژی دیگر را برای بخش رایتینگ مشخص کردم (تازه اگر این را نادیده بگیریم که شماره ۱۶ خودش به پنج قسمت تقسیم شده است). این دیگه خیلی زیاده. این قسمت‌ها باید گلچین بشن.

نکته سوم و مهم‌تر از همه آن‌ که پرسش‌های کتاب غلط هستند. 

منابع آنلاین

نامناسب بودن نرم ‌افزار تست آنلاین خیلی آزاردهنده است. کاربران نمی‌توانند به سرعت به قسمت مورد نظر خودشان بروند. فقط می‌خواید رایتینگ رو بخونید؟ متأسفم. باید منتظر بمانید تا قسمت‌های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تمام بشن. این یک گام به عقب در مقایسه با وقتی است که Kaplan همین تست‌ها را روی سی دی ارائه می ‌داد. 

همچنین باید بگم که در تست‌های آزمایشی قابلیت ضبط صدای داوطلب وجود ندارد، یعنی نمی‌توانند چیزهایی که گفته‌اند را مرور کنند. یازده سال قبل وقتی که تست‌ها روی سی دی بودند این کارکرد وجود داشت. 

همچنین متوجه شدم که Kaplan برای بخش کوتاه‌ شده اسپیکینگ دستورالعمل‌های جدید را ننوشته است، پس شماره سؤالات اشتباه است. لکچرهای آنلاین هم همین مشکل را دارند. تنها دلیل آن تنبلی است. همچنین تایمرها در آزمون آزمایشی همه اشتباه هستند و در بین پرسش‌ها در قسمت اسپیکینگ و رایتینگ صفر نمی‌شوند. برای مثال اگر سؤال اول رایتینگ را تنها در ۱۰ دقیقه جواب بدید، برای جواب دادن به سؤال دوم ۴۰ دقیقه وقت دارید. این باید درست شود. 

در آخر اینکه روی جلد کتاب نوشته شده است که چهار آزمون آزمایشی ارائه می‌شود (و در یک ضمیمه عنوان شده است که این تست‌ها به صورت آنلاین هم ارائه می‌شوند)، ولی فقط سه آزمون در کتاب وجود دارد. ویراست سال قبل هم همین مشکل را داشت. این به نظر من یک جور دغل‌ کاری است.

خلاصه اینکه این کتاب را نخرید. Kaplan باید مطالب آن را به ‌روز کند. آنها از سال ۲۰۰۸ هیچ کاری برای به ‌روزرسانی آن انجام نداده‌اند. منابع خوب زیادی هست که می‌توانند برای مطالعه کردن در مورد طرح تافل استفاده کنند که در زمان ویراست اول وجود نداشتند. باید از آن ها نهایت بهره را ببرند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter