اهمیت نمره تافل برای گرفتن پذیرش

اهمیت نمره تافل برای گرفتن پذیرش

برای پذیرش دانشگاه ها باید چه نمره ای در آزمون تافل داشته باشیم؟

می خواید بدونید که نمره ی تافل  شما برای پذیرش گرفتن مهمه یا نه؟ در کل  بله، اما به این هم بستگی داره که دانشگاه شما حداقل نمره ای رو برای تافل تعیین کرده باشه یا نه. 

اگر دانشگاه شما حداقل نمره ای رو تعیین کرده باشه، باید این نمره رو بگیرید تا قبول بشید. نگرفتن این نمره باعث می شه شما شرایط قبول شدن رو نداشته باشید (مگر اینکه دانشگاه شرایطی رو هم برای قبولی مشروط در نظر گرفته باشه). برای مثال، Brown حداقل نمره ی 100 رو شرط قبولی قرار داده، بنابرین اگر نمره ای زیر 100 بگیرید، پذیرفته نمی شید.

اگر دانشگاهی نمره ی پیشنهادی برای تافل تعیین کرده، اما مدرک تافل نمی خواد، یا اینکه مدرک تافل با نمره ای کمتر از نمره ی پیشنهادی می خواد، شما اون نمره ی پیشنهادی رو هدف قرار بدید. با وجود اینکه ممکنه به اون نمره نیاز نداشته باشید تا قبول بشید، اما گرفتن اون نمره یا بالاتر ازاون نمره می تونه احتمال قبولی شما رو تا حد زیادی بالا ببره. مثلا دانشگاه Rochester نمره ی حداقل 100 رو تعیین کرده اما پیشنهاد می ده که 107 رو بگیرید. 

اگر نمره تون خیلی بالاتر از اونی که داشنگاه می خواد بشه چی؟

 در حالت کلی، این برای شما مزیت خاصی به حساب نمیاد (اگه اصلا مزیتی در کار باشه). بیشتر دانشگاه ها میخوان مطمئن بشن که شما سطح زبانتون در حدی هست که بتونید از پس تحصیل در اونجا بربیاید. بنابرین فرقی نمی کنه که دقیقا نمره ای که تعیین کردن رو بگیرید یا بالا تر ازاون.

با این وجود، گرفتن نمره ای بالاتر از حد تعیین شده توسط دانشگاه ممکنه یه جا به نفعتون بشه: اگر دانشگاه بین شما و یه نفر دیگه بخواد یکی رو انتخاب کنه، این نمره ی بالا می تونه عامل تعیین کننده باشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter