لغات مهم و کلیدی در تافل که جهان را تغییر داد

لغات مهم و کلیدی در تافل که جهان را تغییر داد

چهار کلمه ای که الان می خوایم راجع بهشون صحبت کنیم همه شون صفت هستن و همه، تغییرات بزرگی رو در دنیا توصیف میکنن. بنابرین بعضی از معانی شبیه هم هستن، اما اگه می خواهید این کلمات رو به نحو درستی استفاده کنید یه تفاوت های ظریفی در معنی شون هست که باید اونا رو بدونید. احتمال اینکه بخواهید یکی از این کلمه ها رو در امتحان تافل تون استفاده کنید خیلی زیاده چون معمولا بخش های Independent writing و speaking در مورد تغییرات بزرگ در زمینه های فناوری یا جهانی هست.

  • Innovative

اگه ریشه های لاتین رو می دونید،حتما ریشه ی nov- رو در این کلمه می بینید، که بهتون می گه این کلمه معنی «جدید و نو» رو درون خودش داره. یک چیز innovative جدید و متفاوته و تا به حال دیده نشده. ایده ها و اختراعات innovative هوشمندانه و جالب هستن ولی همه شون لزوما دنیا رو تغییر نمی دن.

مثلا:

Picasso’s style was innovative and unique; few artists had ever painted quite like he did.

  • Revolutionary

در حالی که یه ایده ی innovative ممکنه که دنیا رو تغییر بده، یه ایده ی revolutionary قطعاً دنیا رو تغییر می ده. این معنی کلیدی این کلمه است؛ بعد از یک تغییرِ revolutionary ، دنیا دیگه هیچ وقت به اون حالت قبلی برنمی گرده. همه چیز تغییر می کنه و این تغییر دائمیه.

بله، یک revolution معمولا یه واقعه ی سیاسیه. اگه مردم جنگی رو علیه دولت خودشون آغاز کنن و بعد یه دولت جدید شکل بدن، این revolution هست (انقلاب). ولی حتی اتفاق های غیر سیاسی هم می تونن revolutionary باشن. تا وقتی از یه تغییر که به اندازه ی کافی بزرگ هست و آینده رو به کل تغییر می ده حرف می زنیم، می تونیم از این کلمه استفاده کنیم.

مثلا:

Touchscreens on smartphones were a revolutionary change because they impact every little part of our lives.

  • Sweeping 

این کلمه به اندازه ی revolutionary قوی نیست. ولی این هم کلمه ی دیگه ایه که به معنی چیز بزرگ و مهمه. اگه یه تغییر، sweeping باشه، به معنی اینه که تعداد خیلی خیلی زیادی از مردم رو تحت الشعاع قرار می ده. این کلمه، میزان جدی بودن یه رویداد رو توصیف نمی کنه، بلکه بزرگی ناحیه ای رو که تحت تاثیر اون قرار می گیره، توصیف می کنه. اگه تغییرات کوچکی وجود داشته باشن که تعدادشون خیلی خیلی زیاد باشه، می تونن انقدر پرتعداد بشن که sweeping باشن.

مثلا:

After being elected, the new president made sweeping tax changes.

  • Profound 

در حالی که sweeping بیشتر به بزرگی ناحیه ای که تحت تاثیر قرار میگیره برمی گرده، profound عمق یک تغییر رو توصیف می کنه. وقتی یک کرم ابریشم یه تغییراتی رو تجربه می کنه تا به پروانه تبدیل بشه، در واقع تغییراتی sweeping رو تجربه نمی کنه، به خاطر اینکه این تغییرات فقط برای همون کرم ابریشم اتفاق می افته. ولی این کرم ابریشم قطعاً تغییراتی profound رو از سر می گذرونه. چون کرم ابریشم یه چیزه، و پروانه کلا یک چیز دیگه!

مثلا:

The impact of human activity on our environment has been profound


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter