پیش نویس برای بخش Writing مستقل TOEFL

پیش نویس برای بخش Writing مستقل TOEFL

در کتاب های آمادگی تافل و در کلاس های Writing انگلیسی، اغلب چیزهایی در خصوص پیش نوشتار می شنوید. اما پیش نوشتار چیست، و چرا تا این حد اهمیت دارد؟
امروز، نگاهی خواهیم داشت به مبانی اصلی پیش نوشتار در بخش Writing مستقل تافل
پیش نوشتار چیست؟
پیش نوشتار یعنی سازماندهی ایده ها در مقاله خود، پیش از نوشتن خودِ Writing . پیش نوشتار یک فرایند دو مرحله ای است. مرحله اول، ذهن گشاییست –شما ایده های خود را بدون هیچ ترتیب خاصی با استفاده از عبارات و کلمات ساده بر روی کاغذ می آورید. سپس طرح کلی را تعیین می کنید. تعیین طرح کلی یعنی قرار دادن ایده ها در یک ترتیب منطقی، یعنی ترتیبی که در مقاله اصلی خواهند داشت.
ذهن گشایی در پیش نوشتار تافل
در بخش Writing مستقل TOEFL ، دهن گشایی باید پاسخی بسیار سریع باشد. به سؤال نگاه کنید، در مورد ایده های اولیه ای که دارید فکر کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید. در اینجا، سؤالی برای نمونه آورده شده است:
برخی از افراد ترجیح می دهند خانه را ترک کرده و برای دیدن فیلم به سینما بروند. در حالیکه برخی دیگر ترجیح می دهند در خانه بمانند و در تلویزیون و صفحه مانیتور کامپیوتر خود، فیلم تماشا کنند. ترجیح شما کدام است؟ از دلایل و مثال های مشخصی برای توجیه پاسخ خود استفاده کنید.


همانطور که فرایند ذهن گشایی را برای این سؤال انجام می دهید، می خواهید ایده های خود را در قالب عبارات ساده بیان کنید. برای سؤال فوق، من چندین عبارت و کلمه ارائه کرده ام (این ها می توانند یادداشت های حاصل از فرایند ذهن گشایی باشند):

تماشا در خانه

سینما = بسیار گران

انتخاب های بیشتر در خانه

خانه = با وجود بچه های کوچک راحت تر است

سینما = استرس

سینما = گاهی که فیلم های خوب و معروف اکران می شوند

بنابراین، موارد فوق ایده های اولیه هستند. زمانیکه فهرستی از ایده ها برای مقاله خود را بر روی کاغذ آوردید، باید یادداشت های حاصل از ذهن گشایی را مجددا بررسی کنید و ببینید آیا ایده ای هست که بخواهید از آن صرف نظر کنید. من می خواهم از این ایده که «صرفا برای دیدن فیلم معروفی که تازه اکران شده، ارزش دارد که به سینما برویم»، صرف نظر کنم.

«سینما: گاهی که فیلم های خوب و معروف اکران می شود»، یک برهان ضد برای این ایده اصلی است که تماشای فیلم در خانه بهتر است. این جمله، برهانِ ضدی است که تاحدی پیچیده است. تعریف «فیلم معروف» چیست؟ چرا دیدن یک فیلم معروف در سینما، «گاهی» تجربه بهتری است؟ من مطمئن نیستم که زمان کافی برای بسط این برهان ضد را داشته باشم. علاوه بر این، همانطور که قبلا گفتم، برهان های ضد حقیقتا در بخشِ دوم نوشتار مستقل تافل، الزامی نیستند.

بنابراین، با حذف یکی از موراد، ایده های ذهن گشایی شدۀ من عبارتند از:

تماشا در خانه

سینما = بسیار گران

انتخاب های بیشتر در خانه

خانه = با وجود بچه های کوچک راحت تر است

سینما = استرس

زمانیکه بهترین ایده های ذهن گشایی شده خود را انتخاب کردید، آماده اید که برای ایجاد طرحی کلی، ترتیبی منطقی برای آنها تعیین کنید. طرح کلی از مرحله ذهن گشایی دشوارتر است، اما از نوشتن مقاله اصلی راحت تر است. برای ایجاد طرح کلی، باید همچنان از عبارات و کلمات استفاده کنید. نباید تا زمان آغاز نوشتن مقاله اصلی، از جملات کامل استفاده کنید، زیرا این کار زمان زیادی می گیرد.





این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter