اگر در آزمون تافل قبول نشوم چه می شود؟

اگر در آزمون تافل قبول نشوم چه می شود؟

ممکن است در خلال آماده سازی، از خود بپرسید که ‹اگر قبول نشوم چه می شود›. همیشه برای موفقیت برنامه ریزی کنید، اما برای شکست هم یک برنامه پشتیبانی داشته باشید.

رد شدن در آزمون تافل به چه معناست؟

این نکته مهمی است برای آغاز بحث، زمانیکه شما در مورد احتمال شکست در آزمون، می اندیشید. در ابتدا، باید این را بدانید که عدم قبولی در تافل همانند رد شدن در درسی در مقطع کالج یا دبیرستان نیست.  سرویس سنجش تحصیلی هیچ نمره رد یا قبولی را برای تافل تعیین نکرده است. در عوض، دانشگاه های مختلف ، ملزومات نمره ای متفاوتی را برای خود تعیین کرده اند.  اگر شما نتوانید به این ملزومات نمره ای دست یابید، شما در آزمون تافل رد شده اید.  در برخی از مدارس و کالج های تراز اول، گرفتن نمره زیر ۱۰۰ یا در برخی از آنها، نمره زیر ۱۱۰، به منزله رد شما در آزمون تافل است.  در حالیکه در مدارس و کالج های دیگر، نمره ۷۰ و حتی ۶۵ نیز به منزله ردی در آزمون تافل نیست.

اطلاع از نمرۀ لازم برای ورود به جاییکه می خواهید در آنجا ادامه تحصیل دهید، باعث می شود که رد شدن در آزمون برای شما مرموزیت و وحشت کمتری ایجاد کند. این اطلاع به خودی خود باعث می شود فکر کردن در مورد رد شدن و برنامه ریزی برای تافل تسهیل یابد.

چه کنم اگر در آزمون تافل رد شدم اما تصور می کنم که نمره ام درست نیست؟ آیا می توانم درخواست بازنگری بدهم؟

پاسخ مثبت است، می توانید درخواست بازنگری نمره را بدهید. (فرایند این کار در صفحه وبسایت رسمی ‹TOEFL Scoring Services› امده است. البته محدودیت ها و هزینه هایی نیر برای این بازنگری وجود دارد.بزرگترین محدودیت اینست که نمره های مربوط به بخش های چند گزینه ای تافل –درک مطلب و نوشتار- نهایی هستند و امکان بازنگری وجود ندارد.  صرفا می توانید نمره هایی که در بخش شنیداری و گفتاری تافل کسب کرده اید را درخواست بازنگری بدهید.

دومین محدودیت که بسیار نیز مهم است این می باشد که اگر درخواست بازنگری نمره های کسب شده در بخش گفتاری و نوشتاری را بدهید، هیچ تضمینی وجود ندارد که نمره های شما افزایش یابد. سرویس سنجش تحصیلی ممکن است احساس کند که بخش نوشتاری و گفتاری شما در همان مرتبه اول درست نمره دهی شده است، و بدین طریق تغییری در نمره های شما ایجاد نکند.  نه تنها این مسئله وجود دارد، بلکه سرویس سنجش تحصیلی ممکن است احساس کند که نمره هایی که در ابتدا کسب کرده اید نیز بیش از حد بالا بوده اند، و در این صورت نمره های شما را کمتر کند.

علاوه بر خطر کمتر شدن نمره، برخی ریسک های مالی نیز وجود دارد. شما باید ۸۰ دلار صرفا برای یکی از ۲ بخش بازنگری شده برای خطاهای نمره دهی، بپردازید. و در صورتیکه بخواهید هر دو بخش مورد بازنگری قرار گیرند، باید ۱۶۰ دلار بپردازید.  این می تواند اتلاف هزینه زیادی باشد بخصوص اگر نمره شما بیشتر هم نشود.  اگر در آزمون تافل رد شدید، با دقت در خصوص بازنگری نمره بیاندیشید.

اگر در آزمون تافل رد شدم، می توانم مجددا در آن شرکت کنم؟

این سؤال هم از جمله سؤالاتیست که ممکن است از خود بپرسید. البته پاسخ آن ساده است، بله می توانید. شما مجازید که هر ۱۲ روز در تست ای بی تیِ تافل شرکت کنید. و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد.

سؤال واقعی اینجاست که ‹چه موقع می توانم در تافل شرکت کنم›؟ این حقیقتا به این بستگی دارد که چه مدت زمانی برای مطالعه جهت آزمون نیاز دارید. چقدر باید به خودتان زمان بدهید؟ و چقدر زمان می توانید به خود بدهید تا از مهلت های مقرر شده توسط مدرسه یا کالج مربوطه جهت ارسال نمرات تافل، تجاوز نکند.  عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید. در پُست بعدی به شما نشان خواهم داد که چگونه متوجه شوید که ایا زمان کافی برای شرکت مجددا در تافل دارید یا خیر.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter