مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی سم شناسی در ترکیه

رشته ی سم شناسی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه به گونه ای است که بسیاری از ایرانیان با آسودگی آن را انتخاب می کنند و مورد توجه قرار میدهند. محدودیت های اندکی برای تحصیل رشته سم شناسی در این کشور وجود دارد و این محدودیت ها به طور کلی در سراسر جهان یک سان هستند و نمی توان آن ها را به راحتی کنار زد. باید در نظر داشت که ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد تحصیل دانشجویان ایرانی در سال های اخیر بوده است و به همین دلیل است که توجه به شرایط تحصیل در این کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان خارجی با آن روبرو می شوند، انتخاب دانشگاهی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. دانشگاه های ترکیه شرایط مناسبی برای تحصیل دارند و به همین دلیل می توان آن ها را به عنوان یکی از بهترین ها در جهان معرفی کرد. محدودیت های نسبی برای تحصیل رشته سم شناسی در این کشور وجود دارد که اکثر آن ها در سراسر جهان یکسان هستند.

برای مثال علاقمندان به رشته سم شناسی ابتدا باید یک مدرک کارشناسی مرتبط دریافت کنند و سپس اقدام به انتخاب رشته سم شناسی کرده و وارد این رشته شوند. رشته هایی مانند پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، داروشناسی، شیمی و برخی از گرایش های زیست شناسی این اجازه را به فرد می دهد تا در رشته سم شناسی به ادامه تحصیل مشغول شود. تحصیل در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می شود و به همین دلیل است که افراد با شرکت در آزمون های ورودی به راحتی می توانند به زبان مورد علاقه خود در این کشور به ادامه تحصیل پرداخته و شرایط مناسبی برای زندگی دانشجویی پیدا کنند. طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 2 سال زمان لازم خواهد داشت و دانشگاه بسته به نیاز فرد، دروسی را به لیست دروس اصلی او اضافه خواهد کرد.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته سم شناسی در ترکیه

دانشگاه های زیادی در ترکیه وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان در رشته سم شناسی به ادامه تحصیل پرداخت و شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کرد. برخی از این دانشگاه ها و رتبه جهانی آن ها در تصویر زیر مشخص شده اند.

دانشگاه رتبه
Gazi University 249
Hacettepe University 369
Cukurova University 373
Ankara University 415
Suleyman Demirel University 479

مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در رشته سم شناسی از طریق همین 5 دانشگاه امکان پذیر نیست و دانشگاه های دیگری نیز در این کشور وجود دارند که می توان با انتخاب آن ها وارد ترکیه شد اما تفاوت فاحشی میان سایر دانشگاه های ترکیه از نظر علمی با دانشگاه های فوق الذکر وجود دارد.


هزینه تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

یکی از مزیت های زندگی دانشجویی در ترکیه آن است که فرد می تواند با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کند. به تازگی نیز امکان کار ضمن تحصیل برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه اعمال شده است که نشان از تقویت پذیرش دانشجوی خارجی و میل به این امر در ترکیه دارد. هزینه زندگی در ترکیه برای دانشجویان خارجی در حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه است و هزینه تحصیل آن ها در رشته سم شناسی می تواند در حدود 2000$ (دلار) در سال باشد که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان می توان آن را مقرون به صرفه یا کم هزینه دانست.

شرایط کار یک سم شناس در ترکیه

افرادی که دوره تحصیل در این کشور را به پایان برسانند، کمتر به دنبال پیدا کردن کار در ترکیه هستند چراکه امکان مهاجرت آن ها به کشورهای پیشرفته تر جهان از جمله آلمان نیز وجود دارد و می توانند شرایط مناسب تری برای زندگی در این کشورها داشته باشند. در حال حاضر یک سم شناس در ترکیه به طور متوسط 8600TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند که حدود 50% بالاتر از متوسط درآمدی است که در این کشور دریافت می شود و می توان گفت که این افراد از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی برای زندگی در ترکیه هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: