مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته جراحی مغز و اعصاب در ترکیه

رشته جراحی مغز و اعصاب در ترکیه

رشته جراحی مغز و اعصاب از دسته رشته های تخصصی است که پزشکان می توانند با تحصیل در آن اعتبار رزومه خود را افزایش دهند. در چنین شرایطی می توان گفت که نزدیکی به ایران نمی تواند تنها دلیل برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی در رشته جراحی مغز و اعصاب باشد چراکه دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه مناسبی را در جهان پیدا کنند و به همین دلیل ارزش بسیار بالایی خواهند داشت. مراکز آموزشی در کشور ترکیه در سال های اخیر پیشرفت بسیار مناسبی را تجربه کرده اند و به همین دلیل رشته جراحی مغز و اعصاب نیز بی بهره نمانده است.

هزینه های تحصیل در کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه است و دلایل فرهنگی بسیاری نیز در انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی تحصیل اثرگذار هستند. به طور کلی می توان گفت که تحصیل در کشور ترکیه برای بسیاری از افراد می تواند یک امتیاز بزرگ به حساب آید و رشته جراحی مغز و اعصاب به دلیل حساسیت های بالایی که دارد، می تواند اعتبار مناسبی به رزومه فرد ببخشد. 

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ترکیه

برای این که فردی بتواند در ترکیه به رشته جراحی مغز و اعصاب ورود پیدا کند، علاوه بر در اختیار داشتن مدرک پزشکی، باید نشان دهد که در این زمینه تجربه کاری نیز در اختیار دارد. مدرک زبان ترکی یا انگلیسی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور الزامی است. البته افرادی که تحصیل پزشکی در ترکیه را تجربه نکرده باشند، باید مدرک تحصیلی خود در این کشور را در مرحله ابتدایی معادل سازی کنند.

دانشگاه های ترکیه در رشته جراحی مغز و اعصاب از اعتبار بسیار مناسبی برخوردار هستند و رتبه دانشگاه های این کشور نیز به خوبی این مسئله را اثبات می کند. در زیر جایگاه علمی برخی از دانشگاه های این کشور به تفکیک در رشته جراحی مغز و اعصاب نشان داده شده است.

با نگاهی به رتبه دانشگاه های ترکیه در رشته جراحی مغز و اعصاب به خوبی می توان دریافت که اعتبار بالایی در میان دانشگاه های این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب وجود دارد. افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که طول دوره تحصیل آن ها در این رشته تخصص پزشکی 3 سال به طول خواهد انجامید و تعداد دانشگاه های این کشور که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته را فراهم می کنند، بسیار محدود هستند.


هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ترکیه

دانشجویانی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، هزینه های سنگینی برای تحصیل و زندگی در این کشور پرداخت نمی کنند و این می تواند یک برگ برنده برای آن ها باشد. به طور معمول می توان گفت که هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور در حدود 2000$ تا 3500$ (دلار) در سال است و با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، می توان گفت که از نظر مقرون به صرفگی، ترکیه یکی از بهترین کشورهای جهان به حساب می آید.

هزینه های زندگی در ترکیه نیز بسیار مناسب است و دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور می توانند بودجه ای در حدود 400$ تا 600$ (دلار) در ماه را در نظر داشته باشند. این در شرایطی است که قوانین جدید در ترکیه، به دانشجویان این فرصت را می دهد که به طور نیمه وقت در این کشور کار کنند و هزینه های خود را در این کشور تامین کنند.

شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان خارجی در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای اروپایی است که با چالش های نرخ بیکاری بالا و کاهش ارزش پول ملی روبرو است و به همین دلیل، پیدا کردن کار در ترکیه چندان آسان نیست. افرادی که در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور فارغ التحصیل شده باشند اما شرایط متفاوتی خواهند داشت و با توجه به تخصص خود این فرصت را دارند که به کار در این کشور دسترسی داشته باشند. یک متخصص جراحی مغز و اعصاب 3100 TRY (لیر) در ماه به طور تقریبی حقوق دریافت می کند و به همین دلیل از نظر مالی در شرایط مناسبی برای زندگی با کیفیت بالا خواهد داشت. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: