مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

به دلایلی از جمله دشواری های اخذ ویزا و قوانین جدید، متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا به مهاجرت به کشورهایی از جمله ترکیه روی آورده اند. تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه یکی از صدها گزینه پیش روی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور بوده و در حال حاضر علاقه مندان زیادی دارد. طی سال های اخیر آمار متقاضیان مهاجرت به ترکیه با رشد بالایی مواجه بوده و تعدداد زیادی از علاقه مندان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و هم چنین ویزای تحصیلی شده اند. دانشگاه های کشور ترکیه از اعتبار بالایی برخوردار بوده و آموزشات ارائه شده مطابق با استانداردهای جهانی می باشد.

رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

همان طور که ذکر شد، در سال های اخیر تعداد افرادی که از طریق اخذ پذیرش تحصیلی موفق به مهاجرت به ترکیه شده اند بیش از پیش بوده است. یکی از دلایل این امر، پذیرش آسان تر در مقایسه با کشورهای اروپایی بوده و متقاضیان می توانند با پذیرفته شدن در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه و دارا بودن شرایط لازم، ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند. به طور کلی روش های مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان عبارتند از اخذ پذیرش تحصیلی، مهاجرت کاری، خرید ملک، ثبت شرکت و ازدواج با یکی از اتباع ترکیه.

اطلاعاتی درباره ی کشور ترکیه
پایتخت آنکارا
حکومت جمهوری
وسعت 785347 کیلومتر مربع
جمعیت84225000 نفر

برخی افراد در سال های اخیر روش پناهندگی را برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرده اند که با توجه به خطرات زیاد این روش، توسط کارشناسان ما توصیه نمی گردد. به طور کلی سیستم دانشگاه ها و مراکز آموزشی ترکیه آزمون محور بوده و متقاضیان برای اخذ پذیرش باید در آزمون ورودی برگزار شده شرکت نمایند و موفق به کسب نمره کافی گردند. طبق سیاست های دولت ترکیه در حوزه آموزش، پذیرش دانشجویان کشورهای همسایه از جمله ایران راحت تر بوده و هم وطنان ایرانی می توانند با داشتن شرایط موجود، به راحتی موفق به اخذ پذیرش گردند.

رشته بیوتکنولوژی یکی از زیر شاخه های علم زیست شناسی بوده که در سال های اخیر مورد توجه عده بیشتری از دانشمندان و دنشجویان قرار گرفته است. علاوه بر زیست شناسی، این رشته با علومی از جمله ریاضیات، فیزیک و شیمی در ارتباط بوده و همین فاکتور منجر به ارتباط این رشته با صنایع زیادی شده است.




دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

کشور ترکیه از نظر جایگاه علمی در وضعیت مناسبی قرار داشته و کالج ها و دانشگاه های این کشور از استانداردهای روز دنیا در زمینه آموزش پیروی می کنند. با توجه به موارد ذکر شده، اعتبار دانشگاه های ترکیه بالا بوده و در نهایت به افراد مدرکی معتبر و قابل استفاده در تمامی کشورها تعلق خواهد گرفت. رشته بیوتکنولوژی در ترکیه در دانشگاه ها و کالج های گوناگونی ارائه شده و امکان تحصیل در این رشته در مقاطع گوناگنی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا نیز فراهم می باشد. یکی از دانشگاه های ارائه کننده رشته بیوتکنولوژی در ترکیه، داشگاه METU می باشد (METU Middle East Technical University). این دانشگاه در پایتخت ترکیه، آنکارا قرار گرفته و 27000 دانشجو را در خود جای داده است. طبق رتبه بندی های انجام شده، دانشگاه مذمور در جایگاه 453 در جهان قرار گرفته است و از معتبرترین دانشگاه های ترکیه می باشد.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

ترکیه یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای موجود برای مهاجرت بوده و مهاجرت تحصیلی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. دولت ترکیه برای دانشجویان ایرانی و سایر کشورهای همسایه کمک هزینه هایی در نظر گرفته است که بخشی از هزینه های تحصیل و یا در برخی موارد زندگی فرد را پوشش می دهد. شایان ذکر است که بهره مندی از کمک هزینه های تحصیلی، شرایطی از جمله رزومه تحصیلی درخشان و تمکن مالی ناکافی خواهد داشت.

طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر، هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه حداکثر $20000 (دلار آمریکا) اعلام شده است که بیشترین هزینه برای تحصیل در این کشور می باشد. بدیهی است که تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه کمتری را در بر داشته و $600 الی $1500 (دلار آمریکا) در سال را در بر می گیرند. در صورت تحصیل به زبان ترکی، مبلغ ذکر شده کمتر خواهد بود.

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در ترکیه

دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در ترکیه می توانند پس از اتمام تحصیل خود با جست و وی فرصت های کاری مناسب، موفق به اشتغال در ترکیه گردند و اقامت این کشور را به دست آورند. از موقعیت های کاری مناسب برای فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در ترکیه می توان به مورادی از جمله فعالیت در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اشاره نمود. ثابل ذکر است که با توجه به پیشرفت های علم در دهه های اخیر، علوم نوینی از جمله بیوتکنولوژی در جایگاهی قرار گرفته اند که مورد توجه بیشتری قرار می گیرند.

افرادی که در رشته بیوتکنولوژی تحصیل می کنند می توانند در حوزه ها و صنایع گوناگونی مشغول به کار شده و نوآوری های گوناگونی را به صنعت علم وارد نمایند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: