مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش دوره ی زبان آلمانی در ترکیه

پذیرش دوره ی زبان آلمانی در ترکیه

به عنوان دانشجوی بین المللی در ترکیه، می توانید مدرنیته و سنت را در یکی از امن ترین و پایدارترین کشورهای منطقه تجربه کنید. برخی از دانشگاه های ترکیه زبان انگلیسی را به عنوان زبان تدریس بر می گزینند و برخی دیگر روی یادگیری زبان انگلیسی تمرکز می کنند. مهمتر از همه، کیفیت بالای آموزش شما را، در هر نقطه از جهان که باشید، برای آینده آماده خواهد کرد.

ار آنجا که ترکیه که در چهارراه بین شرق و غرب دنیا قرار دارد، چشم اندازهایش طیف گسترده ای از مناطق جغرافیایی را در بر می گیرد و دارای ویژگی های ترکیبی از سه قاره جهان است: اروپا، آفریقا و آسیا. ترکیه به دلیل موقعیت مکانی که از سه طرف توسط دریاها احاطه شده است، همواره مرکز اصلی مسیرهای بزرگ تجارت ابریشم و ادویه بوده است. امروزه حتی در غیرقابل دسترس ترین و یا دورافتاده ترین قسمت ها، می توان به راحتی ردپای فرهنگ های مختلف را احساس کرد و دید.

دانشگاه های ترکیه این فرصت ها را، علاوه بر خیلی فرصت های دیگر، در اختیار شما می گذارند:

  •  استانداردهای بالای آموزش؛
  • مدرک های معتبر بین المللی؛
  •  خوابگاه های مدرن با امکانات فوق العاده؛
  • تنوع فرهنگی؛
  • آموزش ایمن و مقرون به صرفه؛
  •  محیطی گرم و دوستانه؛

دلایل و مزایای متعددی در گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. چندین گزینه برای یادگیری زبان وجود دارد، شما می توانید در خود ایران به یادگیری زبان آلمانی بپردازید و اگر مایل هستید که فرایند یادگیری و پروسه مهاجرتی شما کوتاه تر شود، دوره های زبان آلمانی در ترکیه یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای شما است.

متاسفانه با توجه به شرایط کنونی سفارت آلمان در ایران، انتظار طاقت فرسا برای نوبت دهی و وقت مصاحبه (18 تا22 ماه)، به طور کلی در ورود به آلمان برای اکثر افراد بسته بوده و این شرایط برای افرادی که سطح زبان پایین تری دارند و یا با محدودیت های سنی مواجه هستند، سخت است. دوره زبان آلمانی در ترکیه به شما این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با سطح زبان پایین برای کشور آلمان اقدام کنید. در واقع این روش، پروسه مهاجرتی شما را تسریع بخشیده و شانس ویزای شما را بالا می برد.

پس از اتمام دوره زبان آلمانی در ترکیه چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

پس از تنها گذراندن 6 ماه در ترکیه و اتمام کالج های زبان آلمانی در ترکیه چند راه پیش روی شما قرار دارد:

  • گرفتن وقت سفارت آلمان و اقدام برای ویزای تحصیلی آلمان (بدون بازگشت به ایران)؛
  • گرفتن وقت سفارت آلمان و اقدام برای ویزای جاب سیکر در آلمان (بدون بازگشت به ایران)؛
  • اقدام برای اخذ پذیرش برای دانشگاه های معتبر در ترکیه؛
  • در خواست برای اخذ کارت جستجوی کار در ترکیه (کارت چالیشما ایزین)؛

در صورت تسلط به زبان ترکی و گذراندن آزمون های مربوطه شما می توانید در دانشگاه های نیمه رایگان در ترکیه تحصیل کنید.


مزایای شرکت در دوره زبان آلمانی در ترکیه چیست؟

  • طبق قوانین مهاجرتی در آلمان افراد با داشتن کار اقامت کشور ثانی و با گذشتن 6 ماه از حضور فرد در خاک آن کشور، می توانند بدون بازگشت به کشور خود در کوتاه ترین زمان ممکن برای اخذ وقت سفارت کشور موردنظر اقدام کنند.
  • گذراندن یک دوره زبان آلمانی در ترکیه کشور همسایه و فاصله نزدیک این کشور با ایران یکی از مزیت های قابل توجه به شمار می آید.

خیلی از افراد تا حالا تجربه ی زندگی در خارج از مرزهای ایران را نداشته، گذراندن دوره های زبان آلمانی در کشور دوست و همسایه، ترکیه آن ها را برای قدم برداشتن برای مهاجرت به اروپا آماده خواهد کرد.

  • عدم نیاز به اخذ ویزا؛
  • امکان اخذ ویزای پیوست همسر و فرزندان زیر 18 سال به طور همزمان؛
  • هزینه های پایین تحصیل و زندگی به ویژه برای افرادی که محدودیت مالی دارند؛
  • فرهنگ و آداب اجتماعی مشابه؛
  • شانس بسیار بالای اخذ ویزا از کشور آلمان از طریق ترکیه؛
  • امکان افتتاح حساب در بانک های ترکیه؛
  • امکان دریافت اقامت موقت یک ساله در ترکیه؛

در زمان کرونا، سفارت آلمان در ترکیه باز است.

آیا تحصیل در ترکیه نیاز به ویزا دارد؟

خوشبختانه عدم نیاز به ویزا برای ورود به ترکیه، هزینه های پایین دوره زبان آلمانی در ترکیه، عدم توجه به شرایط سنی و گپ تحصیلی این کشور را به یکی از مقاصد تحصیلی و کاری برای ایرانیان تبدیل کرده است. افراد می توانند تنها با داشتن پذیرش از کالج دوره زبان آلمانی در ترکیه، بدون مراجعت به سفارت و تنها با داشتن بلیت سفر و اجاره نامه منزل خود در ترکیه به ترکیه سفر کنند. توجه داشته باشید که دوره های زبان آلمانی در ارمنستان و دوره زبان آلمانی در مجارستان نیز برگزار می شود و افراد می توانند براساس علایق و شرایط زندگی و مالی خود کشور مقصد را انتخاب کنند.

کالج زبان آلمانی در ترکیه در کدام شهرها برگزار می شود؟

اگر می خواهید زبان آلمانی یاد بگیرید، دوره زبان آلمانی در ترکیه در موسسات و کالج های مختلف گزینه خوبی است. کالج های زبان آلمانی در ترکیه در شهر های آنکارا، استانبول و ازمیر، دوره های آموزش زبان آلمانی را برای همه گروه های سنی و در همه سطوح و با هدف های مشخص ارائه می دهند. شما همچنین می توانید بدون شرکت در دوره های زبان آلمانی در کالج های ترکیه، در امتحانات شرکت کنید.

شرایط دوره زبانی آلمانی در ترکیه به چه صورت است؟

کلاس های کالج دوره زبان آلمانی در ترکیه به صورت فشرده و نیمه فشرده برگزار می شود. در برخی از کلاس ها تنها تمرکز بر دانش گرامری و صحبت کردن دانشجو است اما برخی از کلاس ها تنها دانشجویان را برای امتحان زبان آلمانی در ترکیه آماده می کند. در کلاس های نیمه فشرده معمولا دانشجویان می توانند حداقل 2 روز و یا حداکثر 3 روز در هفته در کلاس ها حضور پیدا کنند. کلاس های فشرده در سطح های A1 تا C2 کاملاً منطق بر نیاز و اهداف یادگیری شما برنامه ریزی شده است. دانشجویان معمولا از روز دوشنبه تا جمعه توسط یک استاد کاملاً واجد شرایط آموزش خواهند دید و در پایان دوره می توانند در  آزمون Goethe-Zertifikat، یکی از امتحانات شناخته شده بین المللی زبان شرکت داشته باشند.

  • طول دوره ها: 2 الی 3 هفته تا 4 تا 6 هفته؛
  • حداکثر تعداد دانشجویان: 16 نفر؛
  • واحد ها: 80 درس (هر کدام 45 دقیقه است)؛
  • سطح: A1 ،A2 ،B1 ،B2 ،C1 ،C2؛


نحوه شرکت در کلاس های کالج زبان آلمانی در ترکیه چگونه است؟

  • رزرو دوره زبان آلمانی طبق شرایط و سطح دانشجو و در شهر و تاریخ مورد نظر؛
  • رزرو محل اقامت در شهر نزدیک به کالج زبان آلمانی در ترکیه؛
  • در زمان ورود به کالج زبان آلمانی در ترکیه از شما آزمون ورودی (رایگان) گرفته می شود تا هر فرد بر اساس سطح خود در کلاس ها حضور پیدا کند؛

تعداد ساعت مورد نیاز برای گذراندن هر دوره زبان آلمانی در ترکیه چقدر است؟

تعداد واحد های درسی و ساعتی که معمولاً برای رسیدن به سطح معین لازم است، براساس تجربه بوده و به جنبه های فردی مانند  تجربه یادگیری زبان و زبان مادری فرد نیز بستگی دارد.

آیا امکان یادگیری زبان آلمانی در 6 ماه در دوره های زبان آلمانی ترکیه میسر است؟

اگر زبان آلمانی اولین تجربه یادگیری زبان خارجی شما است، نمی توانید از خود انتظار داشته باشید که در طول 6 ماه به صورت روان و مسلط به زبان آلمانی صحبت کنید، اما این 6 ماه این فرصت را  به شما می دهد تا با افراد مختلف در زمینه ها و موقعیت های مختلف به زبان آلمانی صحبت کنید.

ددلاین کالج زبان آلمانی در ترکیه چه زمانی است؟

ثبت نام در دوره های زبان آلمانی در ترکیه زمان مشخصی ندارد و بنابر نیاز دانشجویان و فراوانی متقاضیان، معمولا هر دو هفته یک بار ثبت نام انجام شده و کلاس های جدید برگزار می شود.

هزینه دوره زبان آلمانی در ترکیه چه قدر است؟

هزینه ی کالج های زبان آلمانی در ترکیه بسته به نوع و طول دوره متغیر است و نمی توان مبلغ دقیقی را بیان کرد و اصولا بنابر نیاز و شرایط دانشجو برای دوره های مختلف پذیرش گرفته خواهد شد.


هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه چقدر است؟

هزینه های زندگی در ازمیر/استانبول: حداقل قیمت اجاره در حال حاضر برای منزل یک خواب در منطقه دانشجو نشین با دسترسی مناسب به شهر 1200 لیر می باشد.

آنکارا: حداقل قیمت اجاره در حال حاضر برای منزل یک خواب در منطقه دانشجو نشین با دسترسی مناسب به شهر 1100 لیر می باشد و حداقل هزینه زندگی برای هر نفر 800 لیر تا 1000 لیر است.

شرایط بیمه دانشجویی در ترکیه به چه صورت است؟

دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی و اقامت موقت خود می توانند برای اخذ بیمه دانشجویی در ترکیه اقدام کنند. حداقل هزینه بیمه درمانی خصوصی برای افراد خارجی در ترکیه به عنوان گردشگر، دانشجو و تاجران به طور متوسط 30 تا 100 دلار برای مدت زمان 1 سال است.

آیا دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار دارند؟

با اخذ پذیرش از کالج های دوره زبان آلمانی در ترکیه، برای دانشجو مجوز و کارت اجازه ی کار صادر نمی شود اما دانشجو می تواند با داشتن اقامت موقت ترکیه که از طریق اجاره ملک در ترکیه میسر است برای کارت جستجوی کار اقدام نماید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: