مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

گزینه‌های بسیاری برای تحصیلات دانشگاهی شما وجود دارد. شما می‌توانید تحصیل در دانشگاهی در کشور خود، تحصیلات آنلاین یا رفتن به دانشگاه‌های خارج از کشور خود را انتخاب کنید. با بیشتر متصل شدن جهان به هم، تصمیم به گرفتن مدرک تحصیلی یا تجربه‌ی تحصیل در خارج از کشور زادگاه‌تان، هر روز بیشتر در دسترس شما قرار می‌گیرد. هر ساله، تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی، تحصیلات دانشگاهی خود را در ترکیه انجام می‌دهند. این بدلیل شهرت علمی رو به افزایش دانشگاه‌های ترکیه و تجربه‌ی فرهنگی منحصربه‌فرد 'شرق و غرب' است که دانشجو می‌تواند هنگام زندگی در ترکیه، آن را تجربه کند. در این مقاله، سعی خواهیم کرد به برخی از روش‌های تحصیل در ترکیه با هزینه‌ی کم یا حتی رایگان بپردازیم.

تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه - درخواستی بدهید که شما را متمایز کند

برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی از دانشگاه، دولت یا یک سازمان خصوصی، درخواست شما باید شرایط لازم را برآورده کند و باید در میان هزاران درخواست دیگر، برجسته باشد. دادن یک درخواست خوب، یک مرحله‌ی مهم و حیاتی برای تحصیل رایگان در ترکیه است. در برخی موارد، صرف داشتن سوابق تحصیلی عالی ممکن است کافی نباشد. در صورت امکان، باید اطلاعاتی را در سوابق خود درج کنید که گواه مهارت‌ها، شخصیت و تجربیات شما خارج از مدرسه باشد، چون این موارد به افزایش شانس شما برای دریافت آن بورسیه‌ی تحصیلی کمک می‌کند!




تحصیل رایگان در ترکیه - هرچه زودتر، اقدام به ارائه‌ی درخواست خود کنید

چون موارد زیادی وجود دارد که دانشجو باید برای درخواست دوره‌ی تحصیلی خود در دانشگاه یا دریافت بورسیه‌ی تحصیلی آماده شود، بهتر است هرچه زودتر شروع به ارائه‌ی درخواست خود کنید. شما فقط یک فرصت برای تاثیرگذاری دارید. پس، مطمئن شوید که زمان کافی برای تهیه‌ی یک درخواست بی‌عیب و نقص را دارید. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است جدول زمانی مشابهی برای پذیرش دانشجویان داشته باشند. بنابراین، شروع زودهنگام برای تهیه‌ی درخواست خود به‌منظور انجام به‌موقع همه‌ی کارهای پذیرش‌تان ضروری است.

تحصیل رایگان در ترکیه - برای گرفتن بورسیه‌های دانشگاهی در ترکیه، اقدام کنید

بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه، بورسیه یا برنامه‌های کمک مالی برای دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرند. گرفتن این بورسیه‌ها می‌تواند مبتنی بر لیاقت یا نیاز دانشجویان باشد. گرفتن بورسیه از دانشگاهی در ترکیه، متداول‌ترین روش تحصیل رایگان در ترکیه می‌باشد. برای مثال، دانشجویان خارجی که به دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) می‌آیند، با توجه به سوابق تحصیلی خود، مشمول تخفیف یا معافیت در پرداخت شهریه می‌شوند. علاوه بر این، این دانشگاه چند بورسیه‌ی تحصیلی و برنامه‌ی کمک مالی دیگر به دانشجویان نیازمند ارائه می‌دهد. دانشگاه بیلکنت به دانشجویان خارجی خود، بورسیه‌ی تحصیلی یا معافیت‌های جزئی یا کامل از تحصیل ارائه می‌دهد. متقاضیان براساس نتایج تحصیلی خود ارزیابی می‌شوند و به‌همین ترتیب، به آن‌ها بورسیه‌های مختلفی تعلق می‌گیرد.

تحصیل رایگان در ترکیه - به‌دنبال بورسیه‌های تحصیلی خارجی باشید

جدا از بورسیه‌های دانشگاهی و دولتی، شما می‌توانید به‌دنبال بورسیه‌های موسسات خصوصی نیز باشید. این بورسیه‌ها می‌تواند از طرف سازمان‌ها یا شرکت‌هایی در ترکیه یا کشور محل تولد شما باشد. حتماً به‌دنبال بورسیه‌هایی باشید که به شما کمک کند هزینه‌ی تحصیلات خود را در ترکیه تامین کنید. توجه داشته باشید که برخی از شرکت‌ها ممکن است شرایطی برای اعطای بورسیه‌ی تحصیلی خود داشته باشند. در نتیجه، به‌یاد داشته باشید که از جزئیات این شرایط آگاه هستید.

تحصیل رایگان در ترکیه - به‌دنبال بورسیه‌های تحصیلی دولت ترکیه و کشور زادگاه خود باشید

جدا از بورسیه‌های تحصیلی دولت کشور زادگاه خود، می‌توانید بورسیه‌های دولت ترکیه را نیز بررسی کنید. این بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلات عالی آزاد است و نه‌فقط پشتیبانی مالی ارائه می‌دهد، بلکه برای دریافت‌کنندگان خود، صندلی دانشگاه را نیز فراهم می‌کند. دریافت‌کنندگان این بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند انتظار داشته باشند که هزینه‌ی شهریه، خوابگاه، بیمه‌ی درمانی، هزینه‌ی سفر، شهریه‌ی یک سال دوره‌ی آموزش زبان ترکی و کمک هزینه‌ی منظم ماهانه را دریافت کنند.




تحصیل رایگان در ترکیه - دانشگاه‌های ارزان‌قیمت ترکیه را انتخاب کنید

دانشگاهی با هزینه‌های تحصیل ارزان را که با بودجه‌ی شما سازگار است انتخاب کنید تا حتی اگر موفق به تامین کمک مالی یا بورسیه‌ی تحصیلی نشدید، باز هم بتوانید هزینه‌‌ی تحصیل خود را در ترکیه تامین کنید. برای تحصیل رایگان در ترکیه، باید روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

  • هزینه‌ی تحصیل در یک دانشگاه خصوصی در ترکیه، سالانه بین 5000 تا 20000 دلار متغیّر است. بنابراین، انتخاب یک دانشگاه دولتی به‌جای یک دانشگاه خصوصی برای پایین نگه داشتن هزینه‌ی تحصیل خود، ضروری است.
  • در کل، شهریه‌ی دوره‌‌های کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه از 500 تا 1500 دلار در سال برای دانشجویان خارجی متغیّر است. اگر زبان آموزش تحصیل شما ترکی باشد، این اعداد کمتر نیز می‌شود.

تحصیل رایگان در ترکیه - درخواست‌های پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید

پس از جمع‌آوری تمام مدارک مورد نیاز، حتماً درخواست خود را تکمیل کرده و قبل از پایان مهلت مقرر، آن را ارسال کنید. هر دانشگاه، جدول زمانی پذیرش خاص خود را دارد. بنابراین، باید جزئیات این شرایط را در وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان بخوانید. سعی کنید چندین گزینه را کنار بگذارید و در صورت عدم موفقیت در انتخاب اول خود، به انتخاب دوم‌تان مراجعه کنید.

تحصیل رایگان در ترکیه - هزینه‌های زندگی خود را پایین نگه دارید

زندگی در ترکیه غالباً ارزان است. با کمتر از 500 دلار آمریکا در ماه، می‌توانید هزینه‌های زندگی خود همچون محل اقامت، غذا، آب و برق، مسافرت و ... را تامین کنید. دانشگاه‌های ترکیه، گزینه‌های اقامت ارزان‌قیمت را به دانشجویان خارجی خود ارائه می‌دهند. زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی، یکی از راه‌های پایین نگه داشتن هزینه‌های خود است. خوردن غذا در کافه‌تریای دانشگاه یا آشپزی در خانه، روش ایده‌آل دیگری برای صرفه‌جویی در هزینه‌هاست.

تحصیل رایگان در ترکیه - هنگام تحصیل، کار کنید

اگرچه قانون مربوط به کار دانشجویان خارجی در ترکیه به‌هنگام تحصیل، نامشخص است، اما پیدا کردن دانشجویان خارجی که در مشاغل مختلف به‌صورت نیمه‌وقت مشغول به کار هستند، عجیب نیست. اگر می‌خواهید در طول مدت حضورتان در ترکیه، کمک هزینه‌ی اضافی برای تامین هزینه‌های خود داشته باشید، مشاغل زیادی هست که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید. از تدریس خصوصی گرفته تا کار در رستوران، گزینه‌های شغل برای شما بی‌پایان است. قبل از شروع به کار نیمه‌وقت، با دفتر دانشجویان خارجی دانشگاه خود مشورت کنید.

تحصیل رایگان در ترکیه -  به یک برنامه‌ی داوطلبانه‌ی رایگان بپیوندید

اگر دانشجویی هستید که می‌خواهید به زبان ترکی تحصیل کنید، چه‌چیزی بهتر از درگیر شدن با بومی‌های ترکیه‌ای و پیوستن به یک برنامه‌ی داوطلبانه‌ی رایگان در ترکیه؟ در ازای دریافت کار داوطلبانه، غذا و خوابگاه رایگان دریافت می‌کنید! این احتمالاً یکی از نادرترین روش‌های تحصیل رایگان در ترکیه است، اما همچنان معتبر است! برنامه‌های داوطلبانه می‌تواند شامل کار در خانه یا مزرعه یا بسیاری کار‌های دیگر باشد. با این کارها، نه‌تنها با زبان و فرهنگ محلی آشنا خواهید شد، بلکه با خاطره‌ای ترکیه را ترک خواهید کرد که همیشه در ذهن‌تان خواهد ماند!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: