مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 دانشگاه برتر بیزینس در ترکیه

5 دانشگاه برتر بیزینس در ترکیه

به‌عنوان یک کشور بین‌قاره‌ای، بیشتر قلمروی ترکیه، در غرب آسیا قرار دارد و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. در زمان‌های دور، ترکیه بواسطه‌ی ارتباط بین دو قاره‌ی آسیا و اروپا شناخته می‌شد و تمدن‌های گوناگونی، مساحت وسیعی از این کشور را اشغال کرده بودند. ترکیه که از نظر تاریخی غنی و از نظر فرهنگی متنوع است، بدلیل تلفیق منحصربه‌فرد نگاه شرقی و اروپایی مشهور است. در حالیکه گردشگری و توریسم، یکی از عوامل اصلی تولید ثروت ملی در ترکیه است، اقتصاد آن نیز یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است که جایگاه نوزدهم جهان را از آن خود کرده است. برخی از صنایع درگیر در این افزایش ثروت، صنعت خودرو، صنعت ساخت تانکرهای نفتی و لوازم مصرفی برق می‌باشد. بانکداری، نساجی، ساخت و ساز، غذا و معدن نیز بازیگران مهم دیگر اقتصاد ترکیه محسوب می‌شوند.

آموزش در پیشرفت اقتصادی ترکیه، نقش مهم و حیاتی ایفا می‌کند. دانشگاه‌ها بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند، چون دانشجویان متوسطه باید در کنکور دانشگاه‌ها شرکت کنند و با توجه به نمرات‌شان، دانشگاه مقصد آن‌ها تعیین می‌شود. سیستم آموزشی در ترکیه تضمین می‌کند که موسسات آموزشی برتر در این کشور، پیوسته عملکرد بالایی دارند و در سطح جهانی رقابت می‌کنند. در عین حال، موسسات تحصیلات تکمیلی، کمتر سختگیری می‌کنند. بنابراین، متخصصانی که برای پیشرفت شغلی خود، به‌دنبال تحصیل در رشته‌ی بازرگانی در ترکیه هستند، می‌توانند بهترین دانشکده‌های بازرگانی را در این کشور انتخاب کنند.

بهترین دانشکده‌های بازرگانی در ترکیه

بهترین دانشکده‌های بیزینس در ترکیه - دانشگاه Koç

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
  • زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه Koç، بهترین دانشکده‌ی بازرگانی در ترکیه است و بر روی تحقیق، تحولات علمی و پرورش فارغ‌التحصیلان دارای صلاحیت بین‌المللی تمرکز دارد. این دانشکده، تائیدیه‌های متعددی از AMBA (انجمن MBA)، AACSB (انجمن مدارس بازرگانی پیشرفته) و EQUIS (سیستم بهبود کیفیت EMFD) دریافت کرده است که این دانشکده را به بهترین گزینه برای آموزش تجارت و بازرگانی تبدیل ساخته است.

دوره‌ی لیسانس مدیریت بازرگانی همراه با رشته‌های مرتبطی همچون اقتصاد و روابط بین‌الملل، در این دانشکده برگزار می‌شود. مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی این دانشکده، دوره‌ی تمام‌وقت MBA و سایر دوره‌‌های کارشناسی ارشد همچون دوره‌ی کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل و همچنین دوره‌‌های پاره‌‌وقت MBA را برای متخصصانی برگزار می‌کند که می‌خواهند در حالیکه در حرفه‌های خود پیشرو هستند، تحصیل نیز کنند. چون این دوره‌‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، آموزش‌های اجرایی نیز برای متخصصان وجود دارد و حتی شرکت‌ها می‌توانند برای کارمندان خود، برگزاری دوره‌ها‌ی خاصی را سفارش دهند. در عین حال، افرادی که به‌دنبال تحقیقات در حوزه‌ی بازرگانی هستند، می‌توانند یک دوره‌ی دکترا را در حوزه‌ی بازرگانی به‌عنوان یک دوره‌ی تمام‌وقت انتخاب کنند.




بهترین دانشکده‌های بیزینس در ترکیه - دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه استانبول

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • زبان آموزش: کارشناسی (انگلیسی)، کارشناسی ارشد و دکترا (انگلیسی یا ترکی)

در حالیکه دانشگاه استانبول در سال 1453 تاسیس شد، اما دانشکده‌ی تجارت آن در سال 1968 ایجاد شد. این دانشکده، اولین دانشکده‌ی بازرگانی ترکیه محسوب می‌شود و ضمن ایجاد تغییراتی در حوزه‌ی آموزش و تاثیر مناسب بر صحنه‌ی تجارت بین‌الملل، به‌دنبال تبدیل شدن به یکی از بهترین دانشکده‌ها در بین رقبای خود است. این دانشکده از AACSB تائیدیه دریافت کرده و به یکی از مدارس عالی تجارت در ترکیه تبدیل شده است.

این دانشکده، یک دوره‌ی لیسانس برگزار می‌کند که عمدتاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد آن، دارای تخصص‌های مختلفی است، برخی از این دوره‌‌ها به زبان ترکی و چند دوره نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. با این حال، دانشجویان می‌توانند یک دوره‌ی کاملاً انگلیسی یا کاملاً ترکی را برای MBA خود انتخاب کنند. با همکاری موسسه‌ی علوم اجتماعی، دوره‌‌های دکترا در چندین شاخه‌‌ی مرتبط با حوزه‌ی تجارت همچون روش‌های کمّی، مدیریت منابع انسانی و بازاریابی برگزار می‌شود. اما فقط دوره‌ی دکترا در مدیریت عمدتاً از زبان انگلیسی به‌عنوان زبان آموزش خود استفاده می‌کند.

بهترین دانشکده‌های بیزینس در ترکیه - دانشگاه Sabanci- دانشکده‌ی مدیریت Sabanci

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه Sabanci رسماً در سال 1999 افتتاح شد و از جمله اولین دوره‌‌های تحصیلی آن، دوره‌‌یMBA ، Executive MBA و Ph.D بود. این دانشگاه چهار سال بعد، شروع به برگزاری دوره‌ی کارشناسی کرد. از آنجایی‌که پیشرفت در این دانشگاه روندی صعودی داشت، سرانجام در سال 2011، دانشگاه Sabanci تائیدیه‌ی AACSB خود را دریافت کرد و این شروع همکاری با سایر دانشکده‌های بازرگانی مشهور جهان شد، ابتدا با دانشکده‌ی مدیریت MIT Sloan که این همکاری به‌مدت پنج سال ادامه داشت و سپس با دانشکده‌ی بازرگانی کلمبیا. در حالیکه Sabanci همان دوره‌های کارشناسی سایر دانشکده‌های بازرگانی در ترکیه را برگزار می‌کند، اما تفاوت در این است که دانشجویان موظف به گذراندن دوره‌های مدیریتی کمتری هستند. در نتیجه، آن‌ها می‌توانند دوره‌های غیرمدیریتی بیشتری را انتخاب کنند که برای پیشرفت‌های شغلی‌شان ضروری است. یکی دیگر از دوره‌‌های منحصربه‌فرد در دانشگاه Sabanci، دوره‌ی MBA حرفه‌ای آن است که با MBA Executive متفاوت است. در حالیکه MBA Executive به بیش از هفت سال تجربه‌ی شغلی نیاز دارد، MBA حرفه‌ای فقط به دو تا شش سال سابقه‌ی کار نیاز دارد و این برای متخصصان بازرگانی که در این حوزه نسبتاً تازه‌کار هستند، مناسب است.

بهترین دانشکده‌های بیزینس در ترکیه -  دانشگاه بیلکنت- دانشکده‌ی مدیریت بازرگانی

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
  • زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه بیلکنت، یکی از بهترین دانشکده‌های بازرگانی در ترکیه، در سال 1984 افتتاح شد، در حالیکه مقدمات اولین دانشگاه خصوصی ترکیه در سال 1967 آغاز شد. این دانشگاه از سال 1986 شروع به برگزاری دوره‌های MBA از طریق دانشکده‌ی مدیریت بازرگانی خود کرده است. از آن زمان، این دانشکده متعهد به ارائه‌ی آموزش پیشگام، چالش‌برانگیز و توانمندساز بوده است. AACSB در سال 2016، میزان تعهد جهانی بیلکنت را تائید کرد.

دوره‌‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در تخصص‌های مختلف در این دانشکده وجود دارد. دارندگان مدرک MBA حتی می‌توانند یک دوره‌ی تحصیلی با دو مدرک را انتخاب کنند. در این دوره، دانشجویان می‌توانند MBA خود را در ترکیه و یک دوره‌ی کارشناسی ارشد را در دانشگاه تیلبورگ هلند بگذرانند.

بهترین دانشکده‌های بیزینس در ترکیه -  دانشگاه گالاتاسرای- دانشکده‌ی اقتصاد و علوم اداری

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • زبان آموزش: فرانسوی، انگلیسی یا ترکی

ما این مقاله را با معرفی دانشکده‌ی اقتصاد و علوم اداری گالاتاسرای به‌پایان می‌رسانیم. دانشکده‌ی اقتصاد و علوم اداری گالاتاسرای که در سال 1994 تاسیس شد، تاکید زیادی بر یادگیری زبان داشت و دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره‌های مقدماتی به زبان فرانسه و تسلط به زبان ترکی و انگلیسی قبل از گذراندن دوره‌های کارشناسی می‌کند. این یک حرکت عالی برای پرورش رهبران آینده‌ی جهانی، متفکران منتقد و متخصصان است، چون این شخصیت‌ها از طریق ارتباط موثر، به موفقیت می‌رسند.

جدا از دوره‌های تحصیلات تکمیلی که در سایر مدارس بازرگانی نیز برگزار می‌شود، دانشگاه گالاتاسرای دوره‌‌های تحصیلی دوگانه نیز برگزار می‌کند که پس از اتمام دوره، فارغ‌التحصیلان یک مدرک لیسانس در ترکیه و مدرک دیگر را از دانشگاه Paris 1 Pantheon-Sorbonne فرانسه دریافت می‌کنند. در عین حال، دور‌ه‌ی کارشناسی ارشد، بسته به اهداف شغلی دانشجو، دو گزینه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد: یک دوره‌ی کارشناسی ارشد بدون ارائه‌ی پایان‌نامه که واحدهای لازم برای آموزش مدیریت پیشرفته را ارائه می‌دهد و یک دوره‌ی کارشناسی ارشد با پایان‌نامه که به دانشجو اجازه می‌دهد تا مدرک دکترای خود را دنبال کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: