مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

اگر می‌خواهید فرهنگ جدیدی را تجربه کنید و به شرق و غرب نزدیک باشید، ترکیه مقصد تحصیلی مناسبی است. جدا از ترکیب ایده‌آل بین فرهنگ‌های اروپایی و شرقی، ترکیه دارای شهرت آموزشی رو به افزایشی در ارائه‌ی آموزش‌های رقابتی به دانشجویان خارجی است. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم به بررسی شرایط تحصیلی در ترکیه بپردازیم. با استفاده از اطلاعات پورتال ‌مان و OECD، رشته‌ها و دانشگاه‌هایی را در ترکیه بررسی می‌کنیم که بیشتر دانشجویان خارجی به آن علاقه‌مند هستند و همچنین به بررسی کشورهایی می‌پردازیم این دانشجویان خارجی از آنجا می‌آیند. این اطلاعات زمانی مفید خواهد بود که بخواهید برای دوره‌ای تحصیلی در ترکیه، درخواست پذیرش دهید، چون الهام‌ بخش شما، در انتخاب دوره و دانشگاه مناسب خواهد بود. این مقاله همچنین شما را برای جامعه‌ی دانشجویی خارجی آماده می‌کند که احتمالاً به هنگام شروع تحصیلات خود در ترکیه، با آن‌ها مواجه خواهید شد. با 94.2% نرخ آموزش، ترکیه دومین کشور جهان بر حسب دسترسی به آموزش عالی است. ترکیه که در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپا مشارکت دارد، Bologna Process را تمام و کمال اجرا می‌کند. گزارش بولونیای ما، 5 از 5 است. پس مدرکی که شما از دانشگاهی در ترکیه دریافت می‌کنید، در تمام کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود! به‌عنوان یک سیستم آموزش عالی مبتنی بر واحد درسی، ECTS در هماهنگی با اروپا اعمال می‌شود و به تمام دانشجویان، یک Supplement Diploma داده می‌شود. علاوه بر آن، ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای شرکت‌ کننده در برنامه‌های تبادل دانشجو تحت نظارت Erasmus + است. علاوه بر Erasmus، دوره‌های تبادل دانشجوی بسیاری در ترکیه وجود دارد، همچون دوره‌های مولانا و فارابی که از جابجایی دانشجویان و اساتید پشتیبانی می‌کند. بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آن‌ها، توسط دولت اداره می‌شوند. بیشتر دانشگاه‌های ترکیه، نسبتاً جوان هستند: در سال 1970، فقط 8 دانشگاه دولتی در ترکیه وجود داشت و نخستین دانشگاه خصوصی (دانشگاه بیلکنت) در سال 1984 تاسیس شد. در میان جوان‌ترین دانشگاه‌های ترکیه، دانشگاه بین‌ المللی آنتالیا (AIU) قرار دارد که نخستین دانشجویان خود را در سال تحصیلی 13/2012 ثبت ‌نام کرد و بیش از نیمی از دانشجویان آن، از خارج از ترکیه هستند. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در ترکیه، به توافق بولونیا پایبند هستند که دوره‌‌های آموزشی را در سرتاسر اروپا استاندارد سازی می‌کند. خیلی از دانشگاه‌های ترکیه، در برنامه‌ی Erasmus+ نیز شرکت می‌کنند که از تبادل دانشجویان خارجی حمایت می‌کند. در آخرین ویرایش QS Higher Education System Strength Rankings، سیستم آموزش عالی ترکیه، در رتبه‌ی 43 جهان قرار دارد.




با توجه به شهرت ترکیه در زمینه مد و لباس، تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه در 2021 می تواند یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به این رشته باشد، به ویژه زمانی که مزایای تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود. در دهه های گذشته، ترکیه به شدت تلاش کرده است تا بخش آموزش خود را گسترش دهد و آن را برای دانشجویان بین المللی منطقه و فراتر از آن بسیار سودآور و قابل دسترسی سازد. این کشور به سرعت در حال افزایش اعتبار خود است و در حاضر حاضر از بیش از 180 کشور جهان در مقاطع مختلف آموزش عالی دانشجو دارد. ترکیه دارای دانشگاه های پیشرفته ای است که دارای بهترین مهارت های فکری در منطقه هستند و امکانات آموزشی باکیفیتی در سراسر کشور دارند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. در این کشور، دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را پرداخت می کنند. این کاملا کم تر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا یا چین است. از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح و مسافرت، هزینه زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری کم است. با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) دانشجویان می توانند در این کشور به راحتی زندگی کنند.

در گذشته ترکیه به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور مورد توجه نبود اما در سال های اخیر با توجه به مزایای تحصیل در این کشور هر سال تعداد دانشجویان بین المللی آن افزایش می یابد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه، طیف گسترده بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنند. تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان ترکی، سواحل زیبا، محیط چند فرهنگی، تاریخ غنی و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ترکیه هستند.

بهترین فرصت های تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در ترکیه

در جدول زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در ترکیه برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

بهترین فرصت های تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در ترکیه

رشتهدانشگاهشهریه سالیانه
یورو
طول دورهنوع برنامهزبان آموزش
طراحی لباس و پارچه
دانشگاه یدی تپه7869€4 سالتمام وقتانگلیسی
طراحی لباس و پارچهدانشگاه بیلگی استانبول6710€4 سالتمام وقتانگلیسی

در بخش های بعدی مقاله تحصیل در رشته ی طراحی لباس را در دو دانشگاه به صورت تخصصی بررسی می کنیم.




تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه یدی تپه ترکیه

هدف برنامه کارشناسی “طراحی لباس و پارچه” ارائه شده توسط دانشگاه یدی تپه در استانبول، پرورش دانشجویان طراحی است که قادر به طراحی تمام المان های لباس و لوازم جانبی از جمله پارچه هستند. دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از تکنیک های طراحی در مورد پارچه، انگلیسی برای اهداف دانشگاهی، تاریخ هنر، تکنیک های خیاطی، طراحی اساسی و غیره. مهلت ارسال درخواست و شروع این برنامه به صورت زیر است:

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه یدی تپه ترکیه

مهلت ارسال درخواست برای دانشجویان بین المللیشروع برنامه
تا 15 آگوست 2021
سپتامبر 2021
تا 15 ژانویه 2022فوریه 2022

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این برنامه عبارتند از:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی رسمی (الزامی)
  • دیپلم دبیرستان (الزامی)
  • ریزنمرات کامل دبیرستان (الزامی)
  • عکس (الزامی)
  • نمرات آزمون ورودی دانشگاه
  • توصیه نامه شخصی و/ یا آکادمیک
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی.

علاوه بر شهریه 7869€ (یورویی)، دانشجویان باید هزینه زندگی در استانبول که معادل 223€ تا 361€ (یورو) در ماه می باشد را نیز در نظر داشته باشند.

رشته طراحی لباس و پارچه در دانشگاه بیلگی استانبول ترکیه

هدف برنامه کارشناسی “طراحی لباس و پارچه” در دانشگاه بیلگی استانبول، آموزش متخصصان مورد نیاز صنایع نساجی و مد در ترکیه مطابق با استانداردهای بین المللی است. این برنامه برای افرادی طراحی شده است که می خواهند جایی در دنیای جادویی مد پیدا کنند و آماده کشف توانایی های خود در جنبه های مختلف رویاهایشان هستند. برخی از دروس این برنامه عبارتند از تکنیک های خیاطی، استودیوی طراحی، استودیوی تصویرگری، هنر و نظریه و الگوسازی. مهلت ارسال درخواست و شروع این برنامه به صورت زیر است:

تحصیل رشته طراحی لباس در بیلگی استانبول ترکیه

مهلت ارسال درخواست برای دانشجویان بین المللیشروع برنامه
تا 31 آگوست 2021
اکتبر 2021

الزامات کلی برای ورود به این برنامه به صورت زیر است:

  • متقاضی باید فرم درخواست آنلاین را پر کند.
  • متقاضی باید مدارک مورد نیاز زیر را همراه فرم درخواست آنلاین بارگذاری کند:
  • فتوکپی دیپلم دبیرستان (همراه با ریزنمرات رسمی)
  • کلیه ریزنمرات دبیرستان (چهار سال آخر دبیرستان)
  • فتوکپی گذرنامه
  • دو قطعه عکس
  • در صورت موجود بودن، نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی (به عنوان مثال گواهینامه کمبریج یا تافل).

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه

در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه هستند، به خصوص در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا آمریکا. دانشجویان بین المللی معمولا بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. دانشگاه های خصوصی ترکیه گران تر از دانشگاه های دولتی هستند. با این حال، هنوز هم می توان دوره های آکادمیکی با شهریه معقول و منطقی پیدا کرد، اما برنامه هایی نیز وجود دارد که هزینه آن ها بیش از 20000€ (یورو) در سال است. دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه می توانند تصمیم بگیرند که آیا شهریه کم تری از دانشجویان بین المللی اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دریافت کنند یا خیر. به همین دلیل بررسی وب سایت رسمی دانشگاه بهترین راه برای کشف میزان شهریه ای است که دانشجویان باید پرداخت کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه

بررسی هزینه زندگی در ترکیه نشان می دهد دانشجویان بین المللی به بودجه ماهانه 400€ تا 650€ (یورو) برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیاز دارند. این رقم در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه است. البته متوسط هزینه های زندگی دانشجویان بسته به عادت ها و سبک زندگی آن ها ممکن است بیش تر یا کم تر از این ارقام باشد. دانشجویان در حالی که در ترکیه تحصیل می کنند می توانند انواع مختلف محل اقامت را انتخاب کنند. برخی از آن ها مقرون به صرفه تر هستند، ولی برخی دیگر راحتی و آسایش بیش تری را فراهم می سازند. در پایان، این دانشجویان هستند که تصمیم می گیرند کدام یک از این محل های اقامت با نیازهای آن ها متناسب است.

در صورتی که دانشجویان تصمیم بگیرند آپارتمان اجاره کنند، خدمات رفاهی را نباید فراموش کنند که 50€ تا 75€ (یورو) به هزینه های ماهانه زندگی آن ها اضافه می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: