مقایسه آزمون جی ار ای جنرال و سابجکت

مقایسه آزمون جی ار ای جنرال و سابجکت

آزمون جنرال GRE چگونه با آزمون سابجکت GRE مقایسه می‌شود؟

ییم می‌گوید که آزمون عمومی GRE، بر ارزیابی توانایی‌های تفکر انتقادی قابل‌استفاده در چندین رشته متمرکز است، در حالیکه آزمون موضوعی GRE، برای تعیین میزان دانش فرد در مورد یک رشته‌ی خاص آکادمیک طراحی شده است.

او می‌گوید: 'در آزمون عمومی GRE، انتظار داشته باشید که از استراتژی بیشتری نسبت به محتوا استفاده كنید، در حالیكه ... در آزمون‌های موضوعی GRE، به دانش مبتنی بر محتوای بیشتری نیاز است'.

مری ریشتر که در شرکت Manhattan Prep مشغول به فعالیت برای دوره‌های GRE است، در ایمیلی اشاره می‌کند که 'برخلاف آزمون عمومی GRE که تقریباً هر روز سال برگزار می‌شود، آزمون‌های موضوعی فقط چند بار در سال برگزار می‌شوند.' او درباره‌ی درس خواندن همزمان برای آزمون عمومی و آزمون موضوعی هشدار می‌دهد.

او می‌گوید: 'معمولاً ما به دانشجویان توصیه می‌کنیم که برای آزمون عادی GRE، بین دو تا چهار ماه درس بخوانند. اگر شما نیاز به شرکت در آزمون موضوعی GRE را دارید، کمی فضای تنفس به خود دهید و سپس خود را برای آزمون موضوعی آماده کنید. همچنین در زمان تصمیم‌گیری برای شرکت در هر آزمونی، ضرب‌الاجل ارائه‌ی درخواست‌ها را در ذهن داشته باشید.'

ریشتر خاطر نشان می‌کند که یک تفاوت مهم بین آزمون عمومی و آزمون موضوعی این است که داوطلبان آزمون‌‌های موضوعی غالباً از این انعطاف‌پذیری برخوردار هستند تا تعیین کنند که برای هر بخش، چه مقدار زمانی را باید ذخیره کنند.

آلبرتو آسردا، مدیر اجرایی GRE و دوره‌های کالج در ETS، می‌گوید که آمادگی برای شرکت در یک آزمون موضوعی، با آمادگی برای شرکت در یک آزمون عمومی چندان متفاوت نیست. آسردا در ایمیلی می‌نویسد: 'مشابه آزمون عمومی، برای آمادگی برای آزمون موضوعی GRE، دانشجو باید با محتوا و ساختار آزمون آشنا باشد تا بداند كه در روز آزمون، انتظار چه چیزی را باید بکشد.'

آزمون‌های سابجکت GRE

آزمون‌های موضوعی GRE، امتحاناتی مبتنی بر محتوا هستند که تسلط فرد در یک رشته‌ی خاص تحصیلی مانند زیست‌شناسی یا روان‌شناسی را ارزیابی می‌کنند.

شش آزمون موضوعی GRE وجود دارد که هر کدام برای دانشجویانی طراحی شده‌اند که در آن رشته تحصیل کرده یا بخش زیادی از تحصیل خود را در آن رشته گذرانده‌اند. یک داوطلب مدارس تحصیلات تکمیلی، برای نشان دادن مهارت‌های کمّی خود برای تحصیل در رشته‌هایی که ریاضی در آن بسیار حیاتی است، مانند علوم کامپیوتر یا اقتصاد، می‌تواند در آزمون ریاضی شرکت کند.

بخش 'آزمون‌های موضوعی GRE' در وب‌سایت ETS می‌گوید که آزمون‌های موضوعی می‌تواند به داوطلبان مدارس تحصیلات تکمیلی کمک کند که با نشان دادن 'سطح دانش و مهارت' خود در یک رشته‌ی دانشگاهی خاص، 'از سایر متقاضیان متمایز شوند و پیشی بگیرند'. شش رشته‌ای که آزمون موضوعی در آن وجود دارد، از این قرار است:

  • زیست‌شناسی
  • شیمی
  • ادبیات انگلیسی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • روانشناسی
    • زیست‌شناسی. آزمون زیست‌شناسی، بر روی سه جنبه از زیست‌شناسی متمرکز است که هر یک از آن‌ها، پایه‌ی تقریباً یک سوم سوالات آزمون هستند: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، تکامل و اکولوژی و زیست‌شناسی ‌ارگانیسمی.
    • شیمی. این آزمون به دانش هر چهار شاخه‌‌ی اصلی شیمی و نحوه‌ی ارتباط آن‌ها با هم نیاز دارد. این چهار شاخه عبارتند از: شیمی تحلیلی، شیمی معدنی، شیمی آلی و شیمی فیزیکی.
    • ادبیات انگلیسی. نشان دادن مهارت‌های تجزیه و تحلیل ادبی، عنصر جدایی‌ناپذیر این آزمون است. سه مهارت دیگر نیز که برای برآمدن از پس این آزمون لازم است، عبارتند از: شناخت و شناسایی دقیق آثار ادبی، شناسایی یک قطعه‌ی ادبی بر اساس زمینه‌های تاریخی یا فرهنگی آن و درک تاریخ و نظریه‌های نقد ادبی.
    • ریاضیات. حدود نیمی از امتحان بر روی حساب و تقریباً یک چهارم آن، بر جبر و نظریه‌ی اعداد متمرکز است. سوالات باقیمانده شامل مباحث متفاوتی است که معمولاً در برنامه‌ی درسی ریاضی دوره‌ی کارشناسی گنجانده شده است.
    • فیزیک. این امتحان معمولاً شامل سوالاتی درباره اپتیک و پدیده‌های موج است. ترمودینامیک و مکانیک آماری؛ مکانیک کلاسیک؛ الکترومغناطیس مکانیک کوانتومی؛ فیزیک اتمی؛ نسبیت خاص و روش‌های آزمایشگاهی. این آزمون همچنین شامل سوالات مربوط به مباحث فیزیک تخصصی مانند فیزیک هسته‌ای و ذرات نیز هست، اما مباحث خاص، به خود آزمون بستگی دارد.
    • روانشناسی. این آزمون شامل سوالاتی در مورد شش جنبه‌ی روانشناسی است، از جمله روان‌شناسی زیست‌شناختی، روان‌شناسی شناختی، روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی رشد، روان‌شناسی بالینی و موضوعاتی مانند اندازه‌گیری و روش‌شناسی.

آزمون GRE هر چند وقت یک‌بار برگزار می‌شود؟

آزمون عمومی GRE در بیشتر مناطق دنیا در مراکز آزمون فیزیکی، به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، اما اسلات‌ها به‌صورت اولین مراجعه، اولین سرویس ارائه می‌شود. برای دانشجویان در نواحی فاقد مراکز آزمون، نسخه‌ی آزمون در خانه، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. طبق گفته‌های مسئولان ETS، در حال حاضر آزمون در منزل در چین مجاز نیست، اما 'سازمان امتحانات ملی آموزش و پرورش چین' از ماه جولای، آزمون حضوری را در تعداد محدودی از مراکز آزمون از سر گرفته است.'

اگرچه ETS زمانی نسخه‌ی کاغذی آزمون عمومی GRE را برگزار می‌کرد، اما این آزمون دیگر وجود خارجی ندارد. ایمیل ETS می‌گوید: 'آزمون عمومی GRE به‌صورت کاغذی، قبلاً برای تعداد بسیار کمی از افراد در مناطقی از جهان که مراکز آزمون کامپیوتری در آن‌ها موجود نبود، برگزار می‌شد. ما به طور فزاینده‌ای، دسترسی به آزمون کامپیوتری را اضافه کرده‌ایم و اکنون با در دسترس بودن آزمون در خانه، آزمون کاغذی برای همیشه به‌تاریخ پیوسته است.'

کسانی که می‌خواهند در آزمون عمومی GRE شرکت کنند، می‌توانند به‌صورت آنلاین، از طریق پُست یا تلفن ثبت‌نام کنند، در حالیکه کسانی که می‌خواهند برای یک آزمون موضوعی GRE شرکت کنند، می‌توانند به‌صورت آنلاین یا از طریق پست ثبت‌نام کنند. آزمون‌های موضوعی GRE در ماه‌‌های سپتامبر، اکتبر و آوریل برگزار می‌شود.

چه‌زمانی باید در آزمون GRE شرکت کرد؟

کارشناسان آزمون GRE می‌گویند که داوطلبان حضور در یک موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی، بهتر است چند ماه قبل از رسدن موعد مقرر ارائه‌ی درخواست خود، برای شرکت در آزمون برنامه‌ریزی کنند تا در صورت پایین بودن نمره‌شان، زمان لازم را برای شرکت مجدد در آزمون داشته باشند.




آزمون جنرال کامپیوتری GRE چگونه است؟

دیوید پین در ایمیلی نوشت: 'آزمون عمومی GRE کامپیوتری، یک آزمون تطبیقی بخش‌محور است، یعنی کامپیوتر بر اساس عملکرد آزمون‌دهنده در بخش اول، بخش دوم را انتخاب می‌کند. در هر بخش، همه‌ی سوالات به‌طور مساوی به نمره‌ی نهایی آزمون‌دهنده کمک می‌کند. هر دو بخش مهم هستند، زیرا نمره‌ی نهایی هر بخش، بر اساس تعداد کل پاسخ‌های صحیح و میزان دشواری سوالات داده می‌شود.'

آسردا می‌گوید یک اشتباه رایج در بین شرکت‌کنندگان در آزمون GRE، اختصاص زمان نامناسب به سوالاتی است که آن‌ها را سخت می‌دانند.

آسردا توصیه می‌کند: 'وقت خود را برای جواب دادن به سوالات دشوار هدر ندهید، زیرا هیچ سوالی بیش از سوالات دیگر اهمیت ندارد. وقتی با سوالی مواجه شدید که فکر می‌کنید پاسخ آن ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد، آن را علامت‌گذاری کنید و پس از بررسی و پاسخ به سوالاتی که به وقت کمتری نیاز دارد، به آن بازگردید.'

پین می‌گوید که سه ویژگی آزمون عمومی GRE کامپیوتری که داوطلبان از آن استقبال می‌کنند از این قرار است: امکان ذخیره‌ی سوالات برای بعداً، توانایی ویرایش پاسخ‌ها و فرصت استفاده از ماشین‌حساب روی صفحه‌ی کامپیوتر. GRE همچنین یک گزینه‌ی محبوب ScoreSelect دارد که به داوطلبان آزمون اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که کدام نمرات GRE را می‌خواهند به مدارس گزارش دهند. این گزینه‌های گزارش‌دهی نمرات، به شرکت‌کنندگان آزمون کمک می‌کند تا در روز آزمون، بر روی بهترین عملکرد خود تمرکز کنند.'

برای آمادگی در آزمون GRE، به چقدر زمان نیاز است؟

شاه (Shah) پیشنهاد می‌کند که دانشجویان دو تا سه ماه را برای مطالعه‌ی فشرده‌ی GRE خود اختصاص دهند یا اینکه این زمان را تا سه تا چهار ماه دیگر نیز گسترش دهند.

اما اسكلی (Skelly) هشدار می‌دهد كه مدت زمان لازم برای آمادگی برای آزمون GRE، به خود دانشجو بستگی دارد. 'کسانی که هنوز در مقطع کارشناسی هستند، احتمالاً به آمادگی کمتری احتیاج خواهند داشت، زیرا در حال حاضر در یک ذهنیت آکادمیک به‌سر می‌برند، اما کسانی که مدتی از مدرسه خارج شده‌اند یا معمولاً در آزمون‌های استاندارد خوب عمل نمی‌کنند، احتمالاً به زمان بیشتری برای آماده‌سازی خود نیاز دارند. بهترین کار، شرکت در یک آزمون آزمایشی و استفاده از آن برای تصمیم‌گیری در مورد میزان آمادگی خود است.'

GRE چگونه با GMAT و LSAT مقایسه می‌شود؟

اسکلی می‌گوید که GRE و GMAT، با هم آزمون‌های قابل‌مقایسه‌ای هستند، زیرا هر دو دارای سوالات ریاضی، ریدینگ و رایتینگ هستند و بسیاری از مدارس B، این آزمون‌ها را تقریباً معادل هم می‌دانند. وب‌سایت ETS دارای لیستی از مدارس بازرگانی است که به‌جای GMAT، GRE را قبول دارند.

با این حال، او یادآور می‌شود که آزمون LSAT با GRE بسیار متفاوت است.

اسکلی در ایمیلی می‌نویسد: 'LSAT هیچ بخش کمّی ندارد و اساساً مبتنی بر توانایی‌های منطق و استدلال است و کمتر به مهارت‌های حفظی یا واژگان متکی است و به طور خاص، به متقاضیان دانشکده‌ی حقوق بیشتر گرایش دارد.'

چگونه نمره‌ی GRE خود را بالا ببریم

جنیفر وینوارد، بنیانگذار و مدیر عامل آکادمی وینوارد، می‌گوید که موثرترین روش برای بالا بردن نمره‌ی GRE خود این است که بفهمید چرا در امتحانات قبلی‌تان، اشتباهاتی مرتکب شده‌اید و برای جلوگیری از تکرار مجدد آن اشتباهات، استراتژی‌هایی را برای خود طراحی کنید.

برای مثال، وینوارد به دانشجویان توصیه می‌کند لیست آپدیت‌شده‌ای از معادلات ریاضی را که در بخش ریاضی آزمون عمومی GRE فراموش کرده‌اند، درست کنند. این لیست اجازه می‌دهد تا داوطلبان بر حفظ معادلاتی که ممکن است فراموش کنند تمرکز کنند و این یادآوری سریع و دقیق آن معادلات را در آینده تسهیل می‌سازد. به‌همین ترتیب، دانشجویانی که در واژگان مشکل دارند، باید تعاریف کلمه‌هایی را که در امتحانات عمومی GRE قبلی با آن‌ها روبرو شده‌اند و آن‌ها را نمی‌دانند، حفظ کنند.

او پیشنهاد می‌کند هر کسی که برای سریع خواندن در بخش استدلال وربال آزمون عمومی GRE تلاش می‌کند، باید سعی کند در اوقات فراغت خود، بیشتر برای تفریح بخواند.

او می‌گوید: 'اگر فعالانه بخوانید، به یک خواننده‌ی سریع تبدیل می‌شوید و آنچه را که خوانده‌اید و مکان آن را به‌خاطر می‌آورید.'

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter