مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه 2021

پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه 2021

تحصیل در ترکیه در مقایسه با تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و سایر مقاصد تحصیلات عالی در سراسر جهان از لحاظ هزینه بسیار مناسب تر است. ترکیه یک کشور بین قاره ای است زیرا با برخی از کشورهای اروپایی و همچنین با برخی از کشورهای آسیایی مانند یونان، جورجیا، بلغارستان، آذربایجان، ایران، عراق و سوریه مرزهایی دارد. ترکیه به دلیل سطح آموزشی بالا و در مقابل هزینه های معقول تحصیلی، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی به یک مقصد تحصیلی محبوب تبدیل شده است.

دلایل تحصیل در ترکیه و آزمون های مورد قبول دانشگاه های ترکیه 2021

دانشگاه های ترکیه به دلیل سطح آموزشی بالا و شهریه های معقول، محبوبیت خاصی میان دانشجویان بین المللی دارند. از دیگر مزایای تحصیل در ترکیه، نحوه ی پذیرش دانشگاه های ترکیه است. کنکور ترکیه بر خلاف کنکور ایران، محدود به یک آزمون نمی شود؛ شما برای پذیرش از هر دانشگاه، باید نمره ی مورد نظر همان دانشگاه را در  آزمون یوس کسب کنید. به این ترتیب شانس شما برای قبولی در رشته ی مورد نظرتان افزایش می یابد. 

همچنین گفتنی است که برخی از دانشگاه های ترکیه، در لیست آزمون های مورد قبول خود برای پذیرش دانشجویان بین المللی، علاوه بر آزمون YOS از آزمون های SAT و ACT نیز نام برده اند.

یکی از دانشگاه های شهر استانبول به نام دانشگاه ییلدیزتکنیک، اعلام کرد که در سال تحصیلی 2022-2021 با آزمون های SAT و ACT و سایر آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو خواهد داشت؛ اما با توجه به دیده نشدن آزمون یوس در لیست آزمون های مورد قبول اعلام شده، احتمال برگزار نشدن آزمون یوس 2021 در این دانشگاه وجود دارد.

پذیرش رشته ی پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه 2021

تحصیل پزشکی، هدف بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد؛ از آن جایی که تحصیل پزشکی در سایر دانشگاه های معتبر اروپا و آمریکا بسیار دشوارتر و پر هزینه تر است، در سال های اخیر تحصیل پزشکی در ترکیه مورد توجه درصد زیادی از دانشجویان متقاضی این رشته قرار گرفته است.

برای تحصیل پزشکی در ترکیه، دانشجویان باید به مدت یک سال در کالج شرکت کنند تا آمادگی لازم را جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه کسب کنند. شرکت در کالج پیش پزشکی در اغلب کشورهای جهان الزامی می باشد و دانشجویان متقاضی رشته های پزشکی و پیراپزشکی باید دوره ی یک ساله ی کالج خود را بگذرانند تا جهت تحصیل مهیا شوند. زبان تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند انگلیسی و یا ترکی باشد. آزمون ورودی به دوره پزشکی عمومی در تمامی شهرهای ترکیه برگزار می شود اما آزمون ورودی پزشکی تخصصی، فقط در شهر آنکارا برگزار می شود.




دانشگاه خصوصی یوکسک ایحتیصاص واقع در شهر آنکارا، آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان پزشکی اعلام کرد. شهریه ی دوره ی پزشکی به زبان ترکی در این دانشگاه، معادلِ سالانه 7500 دلار می باشد.

  اگر قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارید، می توانید با شرکت در آزمون یوس از طریق موسسه زنگنه، به بورسیه ی 40 درصدی دانشگاه های خصوصی ترکیه دست یابید. 

پذیرش رشته ی دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه 2021

رشته دندانپزشکی یکی از رشته هایی است که با تحصیل در آن می توانید از آینده ی حرفه ای خود مطمئن باشید، اما متاسفانه شرایط قبولی در دانشگاه های ایران کمی دشوار است، اما در کشور ترکیه این امکان برای شما وجو دارد و میتوانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید و از مزایای تحصیل در ترکیه بهره ببرید.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه لازم نیست که به زبان ترکی مسلط باشید و با دانش زبان انگلیسی هم می توانید در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه به یک دوره دو ساله و سه ساله تقسیم می شود. در دوره دو ساله مطالب به صورت تئوری-عملی آموزش داده می شود و در دوره سه ساله در بیمارستان آموزش عملی میبیند و مهارت های لازم را فرا می گیرند.

تحصیل در ترکیه مزایای بیشماری دارد ولی یکی از مزیت های ویژه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ارائه کارت طبابت به فارغ التحصیلان می باشد.

شهریه سالانه ی تحصیل دندانپزشکی، در دانشگاه های خصوصی استانبول به زبان ترکی برابر با 9500 دلار و تحصیل به زبان انگلیسی برابر با 12200 دلار می باشد.

بنابر اعلامیه دانشگاه کوجاایلی ازمیت، شهریه سالانه دوره دندانپزشکی به زبان ترکی، معادل 6500 دلار نقدی و 7500 دلار غیرنقدی می باشد. برای ثبت نام در آزمون ورودی این دوره می توانید از تاریخ 15 ژانویه 2021 اقدام کنید.

اگر هدف شما تحصیل دندانپزشکی در ترکیه است، برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه از طریق موسسه زنگنه اقدام کنید تا بورسیه 25 تا 30 درصدی دانشگاه های خصوصی ترکیه را کسب کنید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: