چشم بسته وربال جی مت را پاس کنید

چشم بسته وربال جی مت را پاس کنید

چه شما دانشجوی زبان انگلیسی باشید یا از آخرین باری که کلاه و لباس فارغ‌ التحصیلی پوشیده‌اید کتابی نخوانده‌اید، بخش وربال آزمون جی‌مت، حقیقتاً چالش ‌برانگیز است. شما احتمالاً متوجه شده‌اید که دستیابی به رتبه‌ی Percentile بالاتر در بخش وربال آزمون جی‌مت نسبت به بخش Quantitative آن، بسیار آسان‌تر است. این احتمالاً به این دلیل است که اکثر افرادی که اُمیدوارند در دنیای تجارت پیشرفت کنند، مهارت‌های ریاضی بالاتر از حد متوسط دارند. به هر حال، دنیای تجارت دنیای معیارها، آمارها، قیمت‌ها و الگوریتم‌های کامپیوتری است. اما این همچنین بدان معنی است که با گرفتن یک نمره‌ی عالی در بخش وربال، فرصتی برای جدا کردن خود از دیگران وجود دارد.

این بدان معناست که شما باید حتی ‌الامکان نهایت تلاش خود را انجام دهید تا نمره‌ی وربال خود را به ‌حداکثر برسانید، حتی اگر فکر می‌کنید که بخش کوانت، جایی است که بیشترین تلاش و کار را نیاز دارد. بهترین روش آماده ‌سازی، رویکردی است که به این دو بخش، به یک شکل اهمیت می‌دهد. بنابراین، در اختصاص ساعت‌های آماده‌ سازی خود، به یک شکل بین بخش وربال و کوانت برنامه ‌ریزی کنید.

مبانی بخش وربال آزمون جی‌مت

بخش وربال، دارای 36 سوال و سه نوع سوال است:

  • درک مطلب (Reading Comprehension) که در آن باید یک متن چند پاراگرافی را بخوانید و به چند سوال درباره‌ی جزئیات، لحن و مفاهیم عمومی پاسخ دهید.
  • استدلال انتقادی (Critical Reasoning) که در آن باید یک بحث منطقی تک پاراگرافی را بخوانید و به سوالی پاسخ دهید که از شما می‌خواهد منطق اصلی پشت آن بحث را مشخص کنید (مانند مفروضات، نحوه‌ی پشتیبانی از آن و غیره).
  • تصحیح جمله (Sentence Correction) که در آن 5 نسخه‌ی مختلف از یک جمله به شما داده می‌شود و شما باید واضح ‌ترین، موجزترین و از نظر دستوری صحیح ‌ترین نسخه را انتخاب کنید.

به درک مطلب خود، نگاه تازه‌ای بیندازید

قبل از شرکت در آزمون، باید عادت خواندن داشته باشید. نیازی به تجزیه و تحلیل متن به همان میزانی که قبلاً در کلاس انگلیسی استفاده می‌کرده‌اید، ندارید، اما باید بتوانید به ‌سرعت اطلاعات را بخوانید و آنچه که گفته شده درک کنید. عادت کنید که مرتباً نشریات باکیفیتی را بخوانید که افراد موفق در دنیای تجارت تمایل به خواندن آن‌ها دارند. نشریاتی همچون اکونومیست (The Economist)، نیویورک تایمز (The New York Times)، واشنگتن پُست (The Washington Post ،Wired)، نیویورکر (The New Yorker) و غیره می‌تواند مفید باشد.

مهم این است که اطمینان حاصل کنید که نه ‌فقط متن می‌خوانید، بلکه فعالانه خود را نیز در آن درگیر می‌کنید. یعنی، باید هنگام خواندن، فکر کردن را نیز تمرین کنید. از خود بپرسید مفروضات نویسندگان چیست، چگونه می‌توانید ادعاهای آن‌ها را پشتیبانی کنید، هدف آن‌ها از نوشتن متن چیست و سوالات مشابه دیگر مشابه سوالاتی که در امتحان با آن‌ها روبرو خواهید شد. سعی کنید روزانه 30 تا 60 دقیقه بخوانید. از آنجایی‌که این نشریات به ‌صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن نیز در دسترس هستند، خواندن آن‌ها هنگام غذا خوردن، هنگام رفت و آمد یا هنگام وقفه‌های تصادفی در اینترنت، بسیار آسان است.

شما به دانش زمینه‌ای بسیار کمی نیاز دارید

بیشتر سوالات مربوط به احتمال‌ها یا سناریوهای تجاری هستند. بنابراین، مطمئن شوید که با اصطلاحات و مفاهیمی آشنا هستید که در کلاس 101 اقتصاد آورده شده است. لازم نیست یک متخصص باشید، اما قطعاً باید با مفاهیم اساسی مانند درآمد، هزینه و بهره آشنا باشید.

در ادامه، چند مفهوم آورده شده که باید با آن‌ها (به روشی کاملاً اساسی) آشنا باشید تا حس خوبی نسبت به بخش وربال آزمون جی‌مت داشته باشید:

  • سود در برابر درآمد (Profit versus earnings)
  • هزینه (Cost)
  • درآمد (Revenue)
  • بازارها (Markets)
  • مقررات (Regulation)
  • مصرف ‌کننده و تولیدکننده (Consumer and producer)
  • عرضه و تقاضا (Supply and demand)
  • کار و دستمزد (Labor and wages)
  • نظام و مقررات قانونی (The legal system and regulations)
  • کالاهای عمومی و منابع مشترک (Public goods and common resources)

استراتژی‌های اولیه برای بخش وربال

یکی از سخت ‌ترین قسمت‌های بخش وربال، انتخاب بین دو گزینه‌ی جواب آخر است. متاسفانه، هیچ نکته‌ی سریع و فوری برای انتخاب پاسخ صحیح وجود ندارد، اما شما می‌توانید با استفاده از استراتژی‌هایی در آزمون GMAT شرکت کنید که به شما کمک می‌کند متن‌ها را تجزیه و تحلیل و آن‌ها را درک کنید.




سوال را به زبان خود بازگو کنید

اگر احساس می‌کنید که به‌ سختی می‌توانید پی به یک متن یا سوال ببرید، یک ثانیه وقت بگذارید تا آن را به زبان خود بازگو کنید. به‌ خاطر بسپارید، افرادی که آزمون جی‌مت را می‌نویسند، سعی می‌کنند شما را به اشتباه بیندازند، یعنی اغلب به‌ صورت عمدی متن‌ها را پیچیده می‌نویسند. از آنجایی‌ که هدف نهایی شما درک مطلب متنی است که می‌خوانید، از بازگویی دوباره‌ی کلمات و جملات طولانی به زبان انگلیسی ساده نترسید.

قبل از بررسی گزینه‌های جواب، به زبان خود، به آن سوال پاسخ دهید

به‌ یاد داشته باشید، بیشتر گزینه‌های جوابی که به شما داده می‌شود، نادرست است: دقیقاً 4 جواب از 5 جواب. ساده ‌ترین راه برای جلوگیری از گزینه‌های جواب انحرافی، ابتدا مطرح کردن پاسخ خود به آن سوال و سپس استفاده از پاسخ بالقوه‌ی خود به‌عنوان یک کمک در ارزیابی دیگر گزینه‌های جواب است. شما تقریباً هرگز گزینه‌ی جوابی متناسب با پاسخ فرضی خود را کامل پیدا نخواهید کرد، اما مطمئناً قادر خواهید بود از این راهکار برای از بین بردن چند گزینه‌ی به ‌شکل واضحی اشتباه استفاده کنید و احتمالاً خواهید دید که با تجربه، انتخاب جواب درست دور از ذهن نیست.

اطمینان حاصل کنید که گزینه‌ی جوابی که انتخاب می‌کنید، پاسخ اصلی به آن سوال است

یک ترفند واقعاً رایج (و کثیف!) در بخش وربال، شکل دادن گزینه‌ی جواب به ‌گونه‌ای است که بدون جواب دادن به سوالی که از شما پرسیده شده، به چیزی که در متن ظاهر می‌شود، بپردازد. پس، مهم است که زمان کمی را برای بازخوانی سوال اختصاص دهید و مطمئن شوید گزینه‌ی جواب شما به‌ درستی به آن سوال پاسخ داده است.

راهنمایی‌هایی برای انگلیسی ‌زبانان غیربومی

البته، اگر انگلیسی زبان اول شما نباشد، وربال بخش سختی برای‌تان خواهد بود. صادقانه بگویم، اگر زبان انگلیسی زبان اول شما باشد، بخش وربال همچنان ممکن است برایتان دشوار باشد، اما شما با صحبت به زبان انگلیسی آمریکایی بزرگ نشده‌اید. انگلیسی ‌زبانان غیربومی باید سختی بخش وربال را جدی بگیرند. شما باید مطمئن شوید که می‌توانید سریعاً دستورالعمل‌ها را بخوانید و به گزینه‌های مورد نظر پاسخ دهید تا این بخش را بدون هیچ‌ گونه مشکلی در زمان ‌بندی، پشت سر بگذارید.

آماده شوید که تقریباً دو برابر مقدار آماده ‌سازی برای بخش کوانت، در بخش وربال وقت بگذارید. یعنی اگر می‌خواهید 30 ساعت را برای آماده ‌سازی برای کل بخش کوانت وقت بگذارید، آماده باشید که 60 ساعت را برای بخش وربال وقت بگذارید. گزینه‌ی دیگر این است که ماه اول آمادگی خود را فقط به ارتقای مهارت‌های پایه‌ای انگلیسی خود اختصاص دهید و پس از آن، شروع به کار بر روی آزمون جی‌مت خود کنید.

صرف ‌نظر از این موضوع، چند نکته‌ی خاص در ارتباط با زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید از آن برای آزمون GMAT خود، استفاده کنید.

از فرهنگ لغت استفاده کنید

فرهنگ‌های لغت، منبع خوبی برای انگلیسی ‌زبانان غیر بومی است که می‌خواهند درک کنند چه نوع کلماتی را انگلیسی‌ زبان‌ها به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. از یک دفترچه‌ی یادداشت در کنار فرهنگ لغت خود استفاده کنید و شروع به نوشتن لیست‌هایی از کلمات مشابه کنید. اگر کلماتی وجود دارد که نمی‌دانید، آن‌ها را جستجو کنید. و البته از این کلمات جدید در مکالمه‌ی خود نیز استفاده کنید! اگر هنگام استفاده‌ی نادرست از یک کلمه‌ی جدید، مردم به شما نگاه خنده‌ داری کردند، از آن‌ها بپرسید که آیا از آن‌ها به‌ درستی استفاده کرده‌اید یا خیر. شما حتماً مشکلات کلمات بخش کوانت را می‌فهمید. بدیهی است که شما فقط در بخش وربال، با زبان انگلیسی مواجه نخواهید شد.

همانطور که در حال کار بر روی سوالات تمرینی بخش کوانت هستید، از هرگونه مشکل با کلماتی که درک آن دشوار است، یادداشت ‌برداری کنید. اطمینان حاصل کنید که از تمام اصطلاحات ریاضی که در این بخش می‌بینید، سر در می‌آورید و هر واژه یا اصطلاحی را که با آن آشنا نیستید، حتماً جستجو کنید. علاوه بر این، ظرفیت لازم را برای برداشتن بخش‌‌های طولانی متن و تقسیم آن‌ها به بخش‌‌های کوچک‌تر در خود ایجاد کنید. این توانایی با سوالات کلمات طولانی، متن‌های استدلال انتقادی و متن‌های درک مطلب مرتبط است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter