کوانت GMAT با ارزش بالا

کوانت GMAT با ارزش بالا

هر بار که کوانت GMAT رو مطالعه می‌کنین، تمام تمرکز خودتون رو فقط روی چند عنوان معطوف می‌کنین. در اون زمان، شما عناوین دیگه‌ای رو که در بخش کوانت  GMATمورد آزمون قرار می‌گیره، مطالعه نخواهید کرد. هوشمندانه‌ترین روش برای ایجاد تعادل در این زمینه، ارجاع مستقیم به عناوین کوانتی است که دارای ارزش بالایی هستن: عناوینی که احتمالاً برای شما در روز امتحان نمره به همراه داره.

عناوین کوانت GMAT با ارزش بالا برای هر فردی متفاوته. اگر شما قبلاً در کوانت نمره‌ی 47 و 48 گرفتین و به دنبال نمره‌ی 51 هستین، ممکنه دارای مجموعه‌ای از عناوین با ارزش بالا باشین. اگر شما در امتحان تمرینی نخست‌تون نمره‌ی 23 گرفتین، فهرست شما بسیار متفاوت خواهد شد. اجازه ندین شخص دیگه‌ای فهرست‌تون رو براتون بنویسه- برای انجام این کار، شما تنها کسی هستین که خودتون رو خوب می‌شناسین. در اینجا چند توصیه برای انجام اون ارائه میشه.

1- درست کردن پایه‌ی کوانت GMAT ارزش بالایی داره.

نمره گرفتن در بخش کوانت GMAT عجیبه. وقتی شما سوالات نسبتاً ساده‌‌ی کوانت رو از دست میدین، آزمون فرض بر این میکنه که شما در بخش کوانت ضعیف هستین. این اتفاق خوبی نیست، به استثنای اینکه سوالاتی که شما در GMAT می‌بینین، بر اساس اون چیزیه که آزمون فکر می‌کنه درباره‌ی شما می‌دونه. اگه الگوریتم تصمیم بگیره که شما در کوانت GMAT خوب نیستین، به شما سخت‌ترین سوالات رو نمیده، حتی اگه بتونین اون سوالات رو درست حل کنین. از اونجایی‌که نمره‌ی شما بر اساس سطح دشواری سوال تعیین میشه، این شما رو عقب نگه میداره.

اگه سوالات ساده رو در بخش کوانت GMAT از دست بدین، نمره‌ی شما رو در کل بخش کوانت پایین نگه می‌داره. از طرف دیگه، از دست دادن سوالات دشوار هیچ تاثیری بر نمره‌ی شما نداره. پیشرفت در بخش‌هایی که شما رو عقب نگه داشته، ارزشمندتره از پیشروی در بخش‌هاییه که شما عملکرد خوبی در اون دارین.

یک نکته‌ی مهم: این حرف به معنی اون نیست که فقط باید بر نقاط ضعف خودتون تمرکز کنین. 'شکاف در پایه' بخش خاصیه که شما سوالات ساده رو از دست میدین، حتی اگه تعدادشون کم باشه. از دست دادن سوالات بسیار تا زمانی خوبه که اون سوالات، سوالات سخت باشن- اما از دست دادن حتی چند سوال ساده یک مشکله. برای پیدا کردن این بخش‌ها، چرا یه آزمون تمرینی رو بررسی نکنیم؟

2- عناوین قابل‌یادگیری ارزش بالایی دارن.

یادگیری چند عنوان کوانت GMAT ساده و لذت‌بخشه، در حالیکه یادگیری برخی عناوین دیگه به کار زیادی نیاز داره. اگر یه عنوان خیلی مهم نباشه و تسلط بر اون هفته‌ها طول بکشه، چرا خودتون رو اذیت می‌کنین؟ اما اگر این چیزیه که شما می‌تونین در یک بعدازظهر یاد بگیرین، باید کمی زمان صرف کنین. حتی اگه اون عنوان رو در آزمون رسمی خودتون مشاهده نکنین، زمان زیادی رو برای کار بر روی اون تلف نکردین و حداقل در این فرایند، چیز خوبی یاد گرفتین.

در اینجا فهرستی از عناوین کوانت GMAT وجود داره که بسیاری از دانشجویان من اون رو 'سریع' و 'لذت‌بخش' توصیف کردن. اگر با اونا مخالف هستین، نگران نباشین. افراد با هم متفاوت هستن و دست و پنجه نرم کردن با این عناوین به معنی اون نیست که شما عقب افتادین.

  • مجموعه‌های متداخل
  • میانگین‌های موزون
  • نماها و ریشه‌ها
  • معادلات درجه‌ی دوم
  • باقیمانده‌ها

از سویی دیگر، در اینجا چند عنوان کوانت GMAT وجود داره که یادگیری اون‌ها خیلی سخته. دوباره تکرار می‌کنم، توانایی‌های هر کسی فرق میکنه. اگر بهبود سریعی حاصل نشد، نااُمید نشین.

  • Rates و کار
  • ترکیبیات
  • احتمال‌ها

3- عناوین کوانت GMAT که به‌کرات در آزمون مطرح میشن، ارزش بالایی دارن.

اگر با عنوانی روبرو میشین که GMAT به‌ندرت اون رو مورد آزمون قرار میده، حدس زدن سوالات رو در روز امتحان در نظر بگیرین. قطعاً شما می‌تونین ساعت‌ها و ساعت‌ها مطالعه کنین و احتمال درست جواب دادن به یک یا دو سوال رو بهبود ببخشین. یا می‌تونین همون مقدار زمان رو به عنوانی اختصاص بدین که غالباً می‌بینین.

بر اساس تجربیات خودمون، در زیر چند عنوان کوانت GMAT که غالباً در آزمون‌ها میاد، ارائه میشه:

جبر: نماها و ریشه‌ها، معادلات خطی، معادلات درجه‌ی دوم

FDPs: درصدها، کسرها، نسبت‌ها

سوالات کلمه‌ای: ترجمه‌ها، آمارها

ویژگی‌های اعداد: تقسیم‌پذیری و اعداد اول، مثبت‌ها و منفی‌ها

هندسه: مثلث‌ها، چندضلعی‌ها

خوشبختانه سر و کله‌ی چند تا از عناوین کوانت GMAT که زیاد محبوب نیستن، پیدا نمیشه: ترکیبیات، احتمال‌ها، هندسه‌ی مختصات، فرمول‌ها، توابع و دنباله‌ها. اگر از قبل دارای یک نمره‌ی کوانت بالا هستین، ممکنه نیاز باشه بر روی اون عناوین کار بشه. اما اگه تازه‌کار هستین یا اگه نمره‌ی کوانت شما حداقل دارای percentile 70 نیست، باید تقریباً تمام زمان خود رو بر روی بخش‌های مهم‌تر سپری کنین. این بخش‌ها همون بخش‌هاییه که بیشترین بازدهی رو براتون داره.

این حتی زمانی درسته که شما سوالات بسیاری رو در بخش‌های 'کمتر مطرح‌شده' از دست میدین! بدلیل دو عامل دیگه‌ای که ما درباره‌ی اون‌ها صحبت کردیم- درست کردن پایه‌ها و قابلیت یادگیری- بسیار بعیده که عناوینی همچون ترکیبیات یا هندسه‌ی مختصات برای شما ارزش بالایی داشته باشه، حتی اگه شما اون‌ها رو اصلاً نفهمین.

بر اساس این اطلاعات، زمانی را به برنامه‌‌ریزی اختصاص بدین. قطعاً شما می‌تونین اون زمان رو به مطالعه کردن سپری کنین. اما اگه شما بر روی آنچه مطالعه می‌کنین از قبل کمی فکر کنین، هیچگاه سردرگم نمی‌شین که آیا بر روی موضوع درستی کار می‌کنین یا نه و این به شما احتمال بهبود نمره‌تون رو میده.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter