مزایای کامپیوتری بودن آزمون GRE

مزایای کامپیوتری بودن آزمون GRE

 این که GRE با استفاده از رایانه انجام می شه به دلایل زیادی سخته - به عنوان مثال نمی تونید متن های بخش ریدینگ  رو مارک کنید. همچنین به مدت چهار ساعت به یه صفحه خیره شدن می تونه از نظر بصری خسته کننده باشه (اگرچه بسیاری از ما به انجام این کار در تمام روز به دلیل شغلمون عادت کردیم).

اما همچنین دلایلی وجود داره برای این که امتحان دادن با رایانه چیز خوبی باشه. بیاید یه نگاهی بیندازیم.

دلیل شماره 1: می تونید سریعتر از آزمون کاغذی در بین سؤالات مربوط به GRE حرکت کنید.

در بالای صفحه ، دکمه هایی با فلش وجود داره که به شما امکان می ده از سوالی به سوال دیگه پرش کنید ، سوالات رو برای بررسی علامت گذاری کنید و سؤالاتی رو که علامت گذاری کردید مشاهده کنید. هر کدوم از این موارد با کلیک ماوس قابل انجامـه که بسیار سریعتر از جابجایی در صفحات برای یافتن سؤالاتیـه که در آزمون کاغذی از اونها رد شدید و علامت گذاری کرده اید. بنابراین این یه مزیتـه.

با این حال ، یه توصیه - از اونجا که گذشتن از سوالات در رایانه  بسیار آسونـه و سوالات رو برای بررسی علامت گذاری می کنه ، می تونه بیش از حد وسوسه‌انگیز باشد. مطمئناً احساس قدرت می کنید از این که سؤالات رو به صورت مرتب انجام نمی دید و از پاسخ به سوالاتی که فکر می کنید بسیار مشکل هستن یا پاسخ به اونها استفاده ی خوب از زمان به حساب نمیاد رد میشید ، اما باید در مورد تعداد سوالاتی که علامت گذاری می کنید، فکر کنید. بعید به نظر می سه که وقت برای کار کردن مجدد روی بیشتر از حد اکثر دو یا سه سؤال داشته باشید ، بنابراین اگر بیشتر از این علامت گذاری کنید ، دست و پای خودتون رو می بندید: به صفحه بررسی باز خواهید گشت و تعجب می کنید که کدام هشت سوال رو برای اولویت بندی مشخص کرده اید ... مجبور می شید روی سوالات کلیک می کنید تا اونها رو مشاهده کنید تا بفهمید کدوم یکی رو پاسخ بدید. این باعث ایجاد به هم ریختگی و اتلاف وقت می شه.




دلیل شماره 2: چرک نویس GRE شما گسترده و خالیـه و می تونید هر چقدر که دوست دارید از اون استفاده کنید

بر خلاف آزمون کاغذی که احتمالاً کار چرک نویس خودتون رو در حاشیه سوالات آزمون فشرده می کنید ، کاغذهای چرک نویسی دارید که قبل از شروع تست به شما داده می شه. این مجموعه ای از برگه های خالیه که به هم منگنه شدن - در حدود دو تا پنج برگه (من تعداد برگه رو متفاوت شنیده ام) واگر این برگه  تموم شه ، شما خیلی ساده دست خودتون رو بالا می برید تا درخواست برگه ی دیگه ای بدید. می تونید به اندازه دلخواه از برگه های چرک نویس استفاده کنید.

این چیزیه که می تونید ازش بهره ببرید. اینجا چند روش برای این کار براتون می گم:

  • تصاویر هندسی رو دوباره بکشید
  • سوالات ریاضی رو به صورت مرتب و سیستماتیک جواب بدید طوری که کارتون تمیز باشه و رشته ی افکارتون پاره نشه ( که اتفاقیه که وقتی از حاشیه ی برگه ی سوالات استفاده می کنید به راحتی می تونه پیش بیاد، که در آزمون رایانه ای این مشکل رو ندارید!)
  • برای متن های ریدینگ یه نقشه بکشید به صورت مستطیلی که نکات مختلف رو در قسمتی از اون مستطیل که مرتبط هست یادداشت کنیدو اونها رو به هم ربط بدید. این باعث می شه بعداً به آسونی بتونید نکته هایی رو که می خواید پیدا کنید.
  • A B C D رو بنویسید و گزینه ای رو که حذف می کنید، خط بزنید.

پیشنهاد من اینه که برای صرفه جویی در وقت، از تایم استراحت ده دقیقه ای یا حداقل از یک دقیقه فاصله ای که بین بخش های آزمون هست، استفاده کنید تا درخواست برگه ی چرک نویس جدید بدید، اینطوری هم حواستون پرت نمی شه، هم وقت ارزشمند رو در نتظار اینکه مراقب براتون برگه بیاره هدر نمی دید.




دلیل شماره 3: وقتی دارید سوالات مربوط به یه متن ریدینگ رو انجام می دید به راحتی می تونید به بخش های مختلف اون متن دسترسی داشته باشید.

با وجود اینکه علامت زدن در متن ریدینگ می تونه یه نکته مثبت آزمون کاغذی باشه که آزمون رایانه ای نداره، اما آزمون رایانه ای هم نکته مثبت خودش روداره. وقتی به متن های بلندی می رسید که 5-6 سوال هم در آخرشون دارن، باید صفحه رو بدید بالا تا به ادامه ی متن برسید، اما وقتی این کار رومی کنید، متن در سمت چپ صفحه باقی می مونه که به این معنیه که وقتی دارید به سوالات پاسخ می دید، کل متن رو هم می تونید ببینید، ودیگه مجبور نیستید مدام برگه ها رو این طرف و اون طرف کنید.

و اگه دارید فکر می کنید که 'اصلا مگه مجبورمی شم برگردم و به متن نگاه کنم؟' باید بگم بله! نه برای اون دسته از سوالاتی که می پرسن “?What’s the main idea” یا “?What’s the author’s primary purpose” ، ولی برای اون دسته از سوالاتی که راجع به جزئیاتی در متن میپرسن که با یک بار خوندن در ذهن نمی مونه، باید برگردید و متن رو دوباره بخونید تا از جوابتون مطمئن بشید.

در مجموع، سعی کنید وقتی می بینید آزمونتون قراره روی صفحه ی کامپیوتر باشه، هول نکنید- شما برگه ی چرک نویس هر قدر که بخواید دارید، و دکمه ی skip و mark رو در بالای صفحه تون دارید. از این ویژگی ها استفاده کنید تا کنترل آزمون رو، علی رغم اینکه روی صفحه ی کامپوتره، به دست بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter