آمادگی برای جی آر ای در دو روز

آمادگی برای جی آر ای در دو روز

شما ظرف چند روز آینده باید در امتحان جی آر ای شرکت کنید، اما اصلاً نمی‌دانید از کجا شروع کنید. این موقعیت چندان مطلوبی نیست، اما در هر حال فعلاً در آن قرار دارید. در این شرایط چکار باید کرد؟

نکته شماره 1: یک امتحان آزمایشی از خودتان بگیرید

قبل از هر چیز از خودتان یک امتحان آزمایشی بگیرید. می‌توانید در وب‌سایت ما به این امتحان‌های آزمایشی رایگان دسترسی داشته باشید. اگر نمره‌ای که کسب می‌کنید با نمره هدفتان فاصله زیادی دارد، بهتر است امتحان خود را عقب بیاندازید. آیا زمان امتحانتان قابل تغییر است؟ اگرچه برنامه‌های آموزشی (programs) از شما می‌خواهند که امتحان را در روزی معین بدهید، اما گاهی این زمان قابل تغییر است، پس بهتر است از مسئول مرتبط این موضوع را جویا شوید تا زمان کافی برای مطالعه کردن در اختیار داشته باشید. 

اما دلیل مهم دیگری نیز برای این امتحان آزمایشی وجود دارد. این امتحان به شما نشان می‌دهد که از نظر مطالب (مطالب ریاضی و وربال که در امتحانتان می‌آید)، زمان‌بندی (ظرف چند دقیقه باید به سؤالات پاسخ بدهید) و مدت این امتحان (با توجه به اینکه این یک امتحان طولانی است، به استقامت ذهنی نیاز دارید) با چه چیزی مواجه هستید.

نکته شماره 2: ساختار اساسی امتحان، انواع پرسش‌ها و روش نمره‌دهی را یاد بگیرید

مهمترین نکته در مورد قسمت‌های وربال و کوانت این است که نباید سؤالی را بی‌پاسخ بگذارید. دلیل آن این است که سؤالات به ترتیب دشواری چیده نشده‌اند، بنابراین احتمال زیادی دارد که در انتهای یک بخش به پرسشی آسان برخورد کنید. نمره شما بر مبنای تعداد پرسش‌هایی است که درست پاسخ می‌دهید، پس لازم است به این سؤالات نیز پرداخته شود. 

علاوه بر فهم این بعد ابتدایی از نحوه نمره‌دهی، بدانید بفهمید که چقدر به نمره essay خود «اهمیت» می‌دهید. برخی از دوره‌ها برای نمره essay انتظاراتی دارند و برخی نه. ببینید آیا واقعاً لازم است آن را انجام دهید.  

در نهایت باید با ساختار اساسی امتحان آشنا شوید – طول قسمت‌ها چقدر است؟ برای هر کدام چقدر زمان دارید؟ و با چه نوع سؤالاتی مواجه می‌شوید؟ به این ترتیب شما زمانی که مشغول امتحان هستید لازم نیست به این مسائل بپردازید. مهمتر آن‌که درکی از زمان‌بندی پیدا می‌کنید و وقتی که سوال هشت را از 20 سوال پاسخ می دهید وقتتان به اتمام نمی‌رسد. به طور میانگین برای هر سؤال کوانت 1 دقیقه و 45 ثانیه و برای هر سؤال وربال 1 دقیقه و 30 ثانیه زمان می‌خواهید.

آشنایی با انواع سؤالات (که می‌توانید در وب‌سایت ما در قسمت راهنمای رسمی جی آر ای (GRE Official Guide) یا راهنمای استراتژی ریاضی و وربال (Math and Verbal Strategy Guides) درباره آنها مطالعه کنید) باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی ذهن شما می‌شود، چرا که مجبور نیستید دستورالعمل‌های مربوط به انواع استاندارد سؤالات را که همواره ثابت هستند بخوانید (مقایسه کمی (Quantitative Comparison) در بخش ریاضی، و تکمیل متن (Text Completion) و تطابق لغات (Sentence Equivalence) در بخش وربال).




نکته شماره 3: استراتژی‌های پایه برای انواع سؤالات پایه را یاد بگیرید

برای این سوال های قابل پیش بینی، چند استراتژی پایه در اختیار دارید که برای شما بسیار راهگشا خواهند بود. ارزشش را دارد که کمی از وقتتان را به یادگیری این استراتژی‌ها اختصاص دهید، که در وب‌سایت ما در قسمت راهنمای استراتژی ریاضی و وربال موجود هستند. برای سؤالات مقایسه کمی (Quantitative Comparison) ما استراتژی «گزینش اعداد» (picking numbers) را داریم. استراتژی مربوط به سؤالات تکمیل متن (Text Completion) استفاده از سر نخ‌ها برای پر کردن جاهای خالی، و برای تطابق لغات (Sentence Equivalence)، حذف گزینه‌ای است که فاقد یک گزینه مترداف است.

صرف کردن چند ساعت برای یاد گرفتن، تمرین کردن و آزمودن این استراتژی‌ها برای هر فردی که به دنبال استفاده حداکثری از مطالعه دقیقه نود است، بسیار راهگشا و مفید خواهد بود.

نکته شماره 4: از نتایج امتحان آزمایشی خود برای تمرکز کردن روی مطالعه خود استفاده کنید

سرانجام اینکه وقتی تنها دو سه روز برای آماده شدن وقت دارید نباید به دنبال آن باشید که مثلاً ۲۰۰ واژه جدید را حفظ کنید یا سعی کنید تمام مسائل ریاضی را یاد بگیرید که از دوران دبیرستان حتی یک بار هم آنها را نخوانده‌اید. اما این به معنای کنار گذاشتن کامل مطالب نیست.

در نتایج امتحان آزمایشی خود به دنبال شناسایی قسمت‌هایی باشید که می‌توانید به سرعت مرور کنید. ابتدا روی مسائل آسانی تمرکز کنید که نتوانسته‌اید به آنها پاسخ دهید. دلیل اینکه نتوانستید به آنها پاسخ دهید چیست؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به آنها درست پاسخ بدهید؟ آیا یک فرمول ساده هندسه است که فراموش کرده‌اید؟ آیا لازم است درصدها را مرور کنید؟ یا باید معنی واژه نامأنوسی را دوباره بررسی کنید؟

نکته شماره 5: شب قبل از امتحان خواب کافی داشته باشید و چیزی برای خوردن به همراه داشته باشید

وقتی که به عجله خودتان را برای امتحان آماده می‌کنید، وسوسه می‌شوید که از خوابتان بزنید یا به نحوی سلامتی خود را به خطر بیاندازید. خیلی به نفعتان است که شب خواب کافی داشته باشید یا به قدم زدن همیشگیتان بروید تا اینکه ۲ نصف شب از خودتان امتحان مثلثات قائمه بگیرید.

در نهایت اینکه چیزی برای خوردن همراه داشته باشید. در وقت استراحت به آن احتیاج پیدا می‌کنید.

(و به یاد داشته باشید که اگر نتیجه امتحان طبق انتظار شما نبود، می‌توان سه هفته بعد مجدداً در امتحان شرکت کنید).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter