افزایش نمره با مطالعه در جی ار ایی

افزایش نمره با مطالعه در جی ار ایی

به عنوان یک مدرس جی آر ای، بارها با این پرسش مواجه شده‌ام. در ابتدا تجربیات خودم را در اختیارتان می‌گذارم: بیشتر دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه کردن نمره خود را 5 تا 8 نمره بالا ببرند. در عین حال کسانی هم هستند که می‌توانند به افزایشی 15 نمره‌ای برسند، لذا منظور من از 8-5 یک میزان ثابت نیست.

اما نکته بدیهی در اینجا این است که هر فردی دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فرد خود است. در اینجا فاکتورهای بسیاری دخیل هستند، از جمله این‌ که از کجا شروع کرده‌اید، چقدر مطالعه دارید و چگونه مطالعه می‌کنید. در اینجا می‌خواهم هر یک از این فاکتورها را به دقت مورد بررسی قرار دهم تا دقیق‌تر به پرسش مطرح‌شده پاسخ بدهم.

فاکتور شماره ۱ نمره جی آر ای: نقطه شروع شما کجاست؟

افزایش نمره از یک نقطه شروع پایین، آسان‌تر است یک نقطه شروع بالا است. به عبارت دیگر، برای دانش‌آموز از نمره 160 به نمره 170 رسیدن سخت‌تر از آن است که از نمره 150 به نمره 160 برسد.

تصور آن کار دشواری نیست: زمانی که از یک نمره پایین‌تر شروع می‌کنید، فرصت‌های زیادی برای افزایش نمره دارید. می‌توانید مطالب را مرور کنید (مثلاً جبر یا هندسه) و می‌توانید تکنیک‌های تست‌زنی جی آر ای را یاد بگیرید. اما وقتی قضیه فیثاغورث و قواعد مثلثات را به یاد می‌آورید، دیگر نمی‌توانید مجدداً آن موضوع را یاد بگیردید. مطالبی که در ریاضی می‌توانید برای افزایش نمره خود مرور کنید و دوباره یاد بگیرید محدود هستند. هر چه که به یک نمره عالی نزدیک‌تر می‌شوید، مسیرهای کمتری برای دستیابی به نمرات بالاتر وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، افرادی که نمره‌ای بیشتر از 160 را کسب می‌کنند معمولاً به سؤالات دشوار پاسخ نمی‌دهند. این سؤالات دشوار هستند چون به همین منظور طراحی شده‌اند. تحقیقات بسیاری انجام شده است تا به گونه‌ای طراحی شوند که پاسخ دادن به آنها دشوار باشد. وقتی که به کم‌کم به percentile 95ام نزدیک می‌شوید، برای کسب حتی یک نمره مجبورید سطح مطالعه خود را بسیار بالا ببرید.

نتیجه: افزایش نمره GRE از یک نقطه شروع پایین آسان‌تر از یک نقطه شروع بالا است.

فاکتور شماره ۲ نمره جی آر ای: چه میزان مطالعه می‌کنید؟

من به صورت تجربی به یک قاعده رسیده‌ام که برای افزایش 5 نمره‌ای باید 40 ساعت مطالعه کنید. طبق این فرمول باید برای افزایش 10 نمره به مدت 80 ساعت مطالعه کنید، و الی آخر. اگرچه من قاطعانه نمی‌توانم این فرمول را تجویز کنم چرا که شرایط و نقاط شروع از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما قبول دارم که برای افزایش نمره قطعاً باید تلاش کنید. افراد کمی هستند که با یک مطالعه آخرهفته‌ای بتوانند به یک افزایش 10 نمره‌ای برسند.

ماجرای خود من، که سرگذشت افراد بسیاری نیز است، این‌گونه بود که من به مدت دو ماه مطالعه کردم، در آزمون شرکت کردم، نمره مورد انتظار خودم را نگرفتم، دو ماه دیگر مطالعه کردم، مجدداً امتحان دادم و این بار نمره مورد انتظارم را کسب کردم. ابتدا نمره متوسط ریاضیات (quantitative) من در percentile 150ام و نمره وربال من در percentile 160ام بود. سپس در بار دوم به ترتیب تا 164 و 168 افزایش پیدا کردند. پس یک افزایش 18 نمره‌ای داشتم. خیلی هم بد نبود، موافقید؟ اما باید بگویم که برای این کار چهار ماه به صورت منظم مطالعه کردم، نه به صورت روزانه، اما حداقل چهار روز در هفته و روزی حداقل دو ساعت، و در اواخر حتی بیشتر از آن: در هفته‌های پایانی حدود چهار ساعت در روز.




اما در مورد میزان مطالعه روزانه هر فرد باید بگویم که بیشتر دانش‌آموزانی که با من کار می‌کنند شاغل هستند. آنها مطالعه خود را با شغل و زندگی‌شان تطبیق می‌دهند، به این معنی که مطالعه آنها به صبح، ظهر یا عصر محدود می‌شود. این کار هیچ اشکالی ندارد. لازم نیست کارتان را ول کنید، خودتان را از اجتماع و خانواده محروم کنید یا به عبارتی خودتان را قربانی کنید تا بتوانید در جی آر ای نمره بالایی کسب کنید. اگر بتوانید 20 دقیقه در صبح، 30 دقیقه در ظهر و 40 دقیقه وقتی که از سر کار به خانه برمی‌گردید مطالعه کنید، در نهایت میزان مطالعه شمار در یک روز به 1 و نیم ساعت می‌رسد! برای یک روز این میزان مطالعه بسیار مناسب است.

همه از یک موقعیت ایده‌آل برخوردار نیستند، اما اگر امکانش برایتان فراهم است، من توصیه می‌کنم چهار ماه قبل از شرکت قطعی در آزمون مطالعه خود را شروع کنید تا برای ارتقای نمره خود زمان کافی در اختیار داشته باشید.

نتیجه: هر چه که دوره مطالعاتی شما طولانی‌تر باشد، بهتر است، و مطالعات منظم و کوتاه‌مدت در نهایت منجر به افزایش میزان مطالعه شما خواهد شد.

فاکتور شماره ۳ نمره جی آر ای: نحوه مطالعه شما چگونه است؟

نحوه مطالعه شما بسیار مهم است: ۲۰ دقیقه مطالعه باکیفیت بهتر از دو ساعت مطالعه بی‌کیفیت است. ما می‌توانیم ساعت‌ها در مورد عادات مطالعه‌ای خوب صحبت کنیم (و اگر بخواهید به شکلی عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم، در جلسات آموزشی قطعاً این کار را می‌کنیم)، اما به عنوان یک قاعده کلی باید گفت که «مطالعه فعال بر مطالعه منفعل غلبه می‌کند».

  • حل کردن یک مسئله بهتر از مطالعه کردن در مورد نحوه حل آن مسئله است.
  • تلاش برای حل مجدد یک مسئله بهتر از خواندن یک راه حل است.
  • بازنگری در یک مسئله و ثبت نتیجه‌ای که از آن می‌گیرید بهتر از بازنگری در یک مسئله و عدم ثبت نتیجه‌ای است که می‌گیرید است.

متوجه منظورم شدید؟

لازم است مغز شما فعال باشد تا از مطالب سر در بیاورید، درست مثل اینکه وقتی که ورزش می‌کنید، باید چالش فیزیکی را حس کنید. اگر از مطالب چیزی دستگیرتان نمی‌شود، احتمالاً مطالعه درستی ندارید. اما اگر ذهن شما کاملاً درگیر است، این نشان خوبی است از اینکه کارتان را به درستی انجام می‌دهید.

نتیجه: مطالعه خوب به معنی درگیری فعالانه با مطالب است و نه صرف خواندن منفعلانه آن.

در خاتمه این‌که برای به حداکثر رساندن نمره خود کار هوشمندانه این است که:

  •   مطالعه را برای مدتی ادامه دهید، در صورت امکان ماه‌ها
  •  این کار را به طور منظم در دروه‌هایی کوتاه که با برنامه شما سازگار است انجام دهید 
  •  اطمینان حاصل کنید که در زمان مطالعه مغزتان درگیری فعالی دارد (باید احساس کنید که دارید به سختی کار می‌کنید).
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter