مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با شهر استانبول

آشنایی با شهر استانبول

استانبول شهری زیبا برای زندگی است و وقتی به عنوان دانشجو در این شهر زندگی می کنید، بعید است احساس غربت داشته باشید، در این مقاله نگاهی به کوتاه به زندگی دانشجویی در استانبول می اندازیم تا با این شهر آشنا شوید.

در قرن‌های اخیر، استانبول میزبان تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب گوناگونی بوده است. شما قطعاً می‌توانید دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی خود را گسترده‌تر کنید. شما با افراد مهمان‌ نوازی روبرو خواهید شد که همیشه به دانستن بیشتر درباره‌ی کشور و فرهنگ شما علاقه‌مند هستند.

همانطور که می‌دانید، استابول مکان چانه‌ زنی و تخفیف- برای تقریباً همه‌ چیز است. اگر با فروشنده چانه نزنید، شاید چانه‌ زنی با شخصیت‌تان سازگار نیست. حداقل برای سرگرمی هم که شده، آن را امتحان کنید، حتی اگر شخصیت‌تان این‌ گونه نیست. چانه‌ زنی، روش مناسبی برای پی بردن به این حقیقت است که اصل معامله چگونه است و چه کسی می‌داند، شاید در نهایت از آن بهره نیز بُردید.

در استانبول، اگر مسلمان باشید یا گوشت‌خوار یا گیاه‌خوار، گرسنه نخواهید ماند. آشپزی ترک‌ها، چیزی بیش از کباب‌های‌شان است. رستوران‌های محلی در ترکیه، انواع گوناگون سوپ، برنج، پنیرهای مختلف و غذاهای درست‌شده از گوشت به همراه میوه را سرو می‌کنند. در ضمن، باقلوای شیرین، lokum و خیلی از غذاهای منحصر به فرد دیگر ترکیه را نیز فراموش نکنید. اگر به بازار بزرگ استانبول بروید، خوردن ناهار یا شام را در آنجا فراموش نکنید.




چند تا از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی جهان که در استانبول قرار دارند

اگرچه باید به‌ هنگام راه رفتن در خیابان‌های استابول، خیلی مراقب باشید، چون ممکن است به‌ راحتی گم شوید، اما هیچ خیابان یا نقطه‌ای در استانبول وجود ندارد که برای‌تان جذاب نباشد.

  •  وارد تاریخ هیجان‌انگیز ترکیه شوید و از مساجد معروفی همچون مسجد حاجی صوفی، مسجد سلیمان و قصر توپکاپی که در گذشته، سلطان‌های عثمانی از آن برای زندگی استفاده می‌کردند، دیدن کنید.
  •  یک تجربه‌ی خرید منحصربه‌فرد داشته باشید و به بازارهای بزرگی همچون بازار Gultepe بروید و از هزاران محصول گوناگون لذت ببرید.
  •  سوار قایق شوید و در حالی که چای سیاه ترکی خود را می‌نوشید، از تجربه‌ی قایق‌ سواری لذت ببرید.
  • یک سفر یک روزه به Prince’s Island داشته باشید تا از فضای شلوغ شهری فرار کنید و خود را به فعالیت‌های آرامش‌ بخشی همچون پیاده‌ روی، خرید یا پیک‌ نیک، مشغول کنید.

در مجموع، استانبول همیشه از شما، نه فقط برای تحصیل، بلکه برای تفریح و سفر، استقبال می‌کند و مکان مناسبی برای رفتن و دیدن است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: