چقدر شانس دارم تا یه نمره GRE خوب بگیریم؟

چقدر شانس دارم تا یه نمره GRE خوب بگیریم؟

ETS درباره‌ی شایع یا نادر بودن هر نمره‌ی GRE، اطلاعاتی رو در اختیارتون قرار میده. این اطلاعات می‌تونه به شما مفهوم وسیعی از یه نمره‌ی خوب رو ارائه کنه. در زیر، خلاصه‌ای از اطلاعات امتحان کوانت GRE بر اساس نمرات سال‌های 2014 تا 2017 در اختیارتون قرار میذاریم. 166 قطعاً یه نمره‌ی کوانت GRE خوبه. از هر ده داوطلب، فقط یه داوطلب دارای نمره‌ای به این بالاییه. در مقام مقایسه، در سال 2017، از هر ده نفر در ایالات متحده‌ی آمریکا، یک نفر درآمدی بیش از 108/000 دلار در سال داشته!

از هر 100 نفر داوطلب، فقط یه نفر نمره‌ی بالای 169 تو امتحان Verbal کسب می‌کنه که در مقام مقایسه، مثل میزان درآمد افراد نادریه که تو آمریکا سالانه 300/000 هزار دلار درآمد دارن!

ETS اطلاعات نمرات عمومی یا ترکیبی GRE رو منتشر نمی‌کنه. با این حال، دانشگاه هایی که نمرات GRE متوسط‌شون رو منتشر می‌کنن، نوعاً نمرات کوانت و Verbal رو جداگونه منتشر می‌کنن تا شما بتونین اون‌ها رو با نمرات خودتون مقایسه کنین.




آیا شما به یه نمره‌ی GRE خوب برای برنامه‌های ارشد MBA تون نیاز دارین؟

نمره‌ی 166 تو کوانت GRE، نمره‌ی یک-در-دهه، در حالی که نمره‌ی 160، نمره‌ی یک-در-چهاره. این دو نمره، نمرات جی آر ای خوبی هستن، چون نمراتی رو که بیشتر افراد بدست میارن، به‌خوبی با هم مقایسه میکنن. اما برای وارد شدن به یه برنامه‌ی ارشد MBA، آیا شما باید یک از ده باشید یا یک از چهار کافیه؟

از اونجایی‌که GRE برای بیشتر متقاضیان MBA محبوب‌تر شده، تعدادی از برنامه‌های ارشد شروع به انتشار آنلاین متوسط نمرات‌شون کردن. نمونه‌ای از متوسط نمرات جی ار ای کسب شده توسط متقاضیان موفق تو برنامه‌های ارشد MBA از این قراره:

به طور متوسط، متقاضیان موفق پذیرش‌شده تو 10 برنامه‌ی ارشد MBA، تو هر دو بخش دارای نمرات GRE بالای 150 تا نیمه‌ی 160 بودن. برای بیشتر 50 دانشگاه ارشد، یه نمره‌ی GRE خوب تو هر دو بخش، از میانه‌ی 150 تا بالای 150 هست. بر اساس این داده‌ها، نمره‌ی کل GRE 310 تا 315، نمره‌ی GRE مناسبی برای متقاضیان MBA هست، در حالی که نمره‌ی 325 عالیه.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter