سخت‌ترین سوالات ریاضی GRE چه سوالایی هستن؟ (بخش اول)

سخت‌ترین سوالات ریاضی GRE چه سوالایی هستن؟ (بخش اول)

بفرمایید: یکی از سخت‌ترین سوالای ریاضی GRE کتاب. 90% داوطلبا به اون پاسخ ندادن. قبل از بحث کردن درباره‌ی این سوال، بیاید امتحانش کنیم.

این سوال درباره‌ی ریاضی GRE چه چیزی به ما می‌آموزه؟

اگه با این سوال به شکل انتزاعی برخورد کنین، چیزهای زیادی برای پردازش وجود داره. به جاش، چند تا خط بکشین، خط هایی که به عمق موضوع کاری ندارن و صرفا دنبال یه الگو میگردن. 

از اونجایی که دو گزینه‌ی نخست جواب درباره‌ی محل برخورد با محورهای x و y صحبت میکنه، به مثال‌های ما نگاهی بندازین و به دنبال الگو باشین. در خطوط منفی‌مون، ما به محورها تو دو نقطه‌ی مثبت و دو نقطه‌ی منفی می‌رسیم. تو خطوط مثبت، یه محل برخورد تو خط منفی و یکی تو خط مثبت وجود داره.

گزینه‌های A، B هر دو می‌گن محل برخورد با محورهای x و y دارای یه علامته. اگه اون‌ها دارای یه علامت باشن، شیب‌شون منفیه. خطوط دارای شیب مثبت دارای یه محل برخورد x مثبت و یه محل برخورد y منفی یا برعکس هستن. هر دوی این گزینه‌ها درستن.

گزینه‌ی C ظاهراً ابتدا عجیب به نظر می‌رسه، اما اون رو میشه یه جور دیگه نوشت: (a – r) به تغییر تو x اشاره می‌کنه. (b-s) به تغییر تو y اشاره می‌کنه.

شما می‌تونین یاد بگیرین و این‌ها رو 'Run' خط (a-r) و 'rise' خط (b-s) بنامین. گزینه‌ی C به شما میگه اگه Rise و Run این خط رو به هم ضرب کنین، به منفی می‌رسین. و این تعریف شیب منفیه. اگه دوست دارین اون رو با اعداد حقیقی آزمایش کنین، اون رو با مختصات کشیده شده بر اساس خطوط بالا امتحان کنین. با این کار، می‌فهمین گزینه‌ی C ثابت میکنه این خط دارای شیب منفیه. این گزینه هم درسته.

نکته‌ی اصلی این سوال 'خیلی سخت'  فکر می‌کنم اینه که شما تمام این سه گزینه‌ی جواب رو بررسی کردین و با اینکه ممکنه خیلی عجیب به نظر برسه، بعضی وقت ها تمام سه گزینه درستن.

دوستان، دیگه ازین سخت تر نمیشه!

فکر می‌کنم این سوالا چند نکته‌ی مهم به شما درباره‌ی ریاضی GRE آموزش میده:

  •  وقتی با یه سوال خیلی سخت یا پیچیده مواجه میشین، یک سوال ساده‌تر رو به‌عنوان یه گام اولیه برای جواب دادن به یه سوال سخت حل کنین.
  •  از محاسبات بزرگ اجتناب کنین. به‌دنبال فرصتی باشین تا از گزینه ها استفاده کنین تا به جواب برسید.
  •  تمام اطلاعات پیچیده رو در نظر بگیرین (به‌ویژه تو هندسه) و اون رو برای فهم بهتر، طراحی کنین.

قطعاً نکاتی وجود داره که ارزش یادآوری داره:

  • با اشیای قابل‌شمارش، احتمال غالباً تغییر پیدا میکنه.
  • اعداد به فاکتورهاشون قابل تقسیم هستن. و شما می‌تونین اعداد بزرگ رو به فاکتورها تقسیم کنین و اون رو بررسی کنین.
  • شیب یه خط زمانی منفیه که Rise و Run اون دارای نشانه‌های معکوس باشه- یکی مثبت و دیگری منفی.

و شاید مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، باید به یاد داشته باشین که دیگه ازین سخت تر در آزمون GRE نداریم. شما احتمالاً هیچ‌وقت با چیزی بدتر از این سوالا روبه‌رو نشین. و حتی این سوالای ریاضی سخت رو میشه اندازشون رو کوچک کرد. یه کلاس خوب ریاضی جی ار ای برین!





این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter