کدوم بهتره، یه نمره‌ی GRE خوب یا یه نمره‌ی GMAT خوب؟

کدوم بهتره، یه نمره‌ی GRE خوب یا یه نمره‌ی GMAT خوب؟

چند شکل مختلف برای مقایسه‌ی یه نمره‌ی GRE با یه نمره‌ی GMAT وجود داره. برای مثال، می‌تونین پرسنتایل رو بررسی کنین که با نمره‌ی GRE شما مطابقه و نمره‌ی GMAT رو پیدا کنین که تو همون پرسنتایل قرار داره. نمره‌ی 153 در کوانت GRE، نمره‌ی پرسنتایل50th هستش؛ پرسنتایل 50th در کوانت GMAT معادل با نمره‌ی 44 هست.

با این حال، این تصویر غلطی از نتایج امتحان‌تون به شما میده. پرسنتایل شما رو با کسانی مقایسه می‌کنه که در امتحان مشخصی شرکت کردن. این زمانی خوبه که شما بخواین تو امتحان GMAT شرکت کنین، چون بیشتر افرادی که در GMAT شرکت می‌کنن، متقاضیان MBA هستن. اما متقاضیان MBA فقط اقلیتی از داوطلبای GRE هستن. مقایسه‌ی نمره‌تون با نمرات دیگران مثل مقایسه‌ی دوتا چیز متفاوته.

ولی، ابزار ایجاد شده توسط ETS نکته‌ی جالبی رو به ما میگه: دانشگاه ها ظاهراً متقاضیانی با نمرات GRE 'پایین‌تر' رو در مقایسه با همتایان GMAT شون پذیرش می‌کنن. آیا این به معنی اونه که داوطلبای ضعیف‌تر می‌تونن از GRE برای پذیرش تو برنامه‌های ارشد استفاده کنن؟ احتمالاً، اما شما باید بدبین باشین.

اولاً، آمار نمی‌تونه به شما بگه نمره‌ی خوبی در آزمون جی آر ای یا جی مت گرفتین یا نه. توی یه نمونه آماری بزرگ، برخی افراد عملکرد بهتری تو GMAT دارن و برخی دیگه عملکرد بهتری تو GRE. اگه شما تو GMAT قوی‌ترین، 'امتیاز GMAT' شما 'امتیاز GRE'تون رو تو تقاضاها خنثی میکنه.

بدون اطلاعات بیشتر، همچنین ممکنه متقاضیان GRE به اشکال دیگه- جدا از نمرات امتحانی‌شون- بهتر از متقاضیان GMAT باشن. تعداد افرادی که نمرات GREشون رو به بیشتر دانشگاه های برتر و خوب می‌فرستن، نسبتاً کمه و ما دقیقاً نمی‌دونیم اون متقاضیان خارج از نمرات‌شون چه عملکردی دارن. بهترین اتفاق، تصمیم‌ گیری درباره‌ی این هستش که تو کدوم امتحان جداگانه شرکت کنیم: GMAT یا GRE؟ متوسط نمرات دانشگاه مورد نظرتون رو برای هر دو امتحان در نظر بگیرین، اما همین‌جوری فرض نکنین در آزمون GRE احتمال بیشتری دارین.




این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter