چگونه نمره GRE خود را پیش بینی کنید؟

چگونه نمره GRE خود را پیش بینی کنید؟

چگونه این کار رو بکنیم؟ فاکتورهای زیادی رو باید در نظر بگیریم اما با این سوال مهم شروع میکنیم که بخش کوانت و وربال امتحان جی ار ای چطوری نمره دهی میشن؟

تبدیل نمره خام جی آر ای

بخش کوانت و وربال GRE برمبنای نمرات خام آزمون محاسبه میشن، نمره خام هم یعنی تعداد سوالاتی که به درستی جواب دادیم.

کوانت و وربال GRE هرکدوم 20 سوال داره پس بالاترین نمره خامی که میشه تو هر دو بخش گرفت نمره 40 هست و نهایتا این دو بخش بر مقیاس 130 تا 170 نمره دهی میشن.تا اینجا نمره خام ،دقیقا همون نمره نهایی نیست . چون ETS نمراتی رو که شما بر مبنای سوالاتی مشخص گرفتید رو بر اساس میزان دشواری نسبی سوال ها تطبیق میده.اگه تعدادی بیشتر از متوسط داوطلبین، به یک سوال جواب منفی بدن ،این سوال جز سوالایی در نظر گرفته میشه که سخت تر از حد متوسط هست در نتیجه جواب صحیح به این نوع سوالات دارای امتیاز بیشتری در نمره نهایی هست.

به بیان ساده تر نمره نهایی جی آر ای شما بر مبنای سطح دشواری سوالات از نمره خام محاسبه میشه،اما لازمه بدونید که این نوع تطبیق ها نسبتا کم هستن و تفاوت ها در سوالای کوانت و وربال GRE ناچیزه.

چگونگی محاسبه نمره رایتینگ تحلیلی در GRE

با دو سؤال مقاله نویسی در قسمت ارزیابی رایتینگ تحلیلی جی ار ای مواجه هستیم، نحوه ی پاسخگویی به سوالات، تو این بخش بصورت درست و غلط نیست و بازه نمره دهی در این بخش از 0 تا 6 هست و بر اساس سرفصل نمره دهی میشه و نمرات با افزایش نیم نمره ای محاسبه میشن. در قسمت رایتینگ تحلیلی GRE به جای تطبیق بر اساس سطح دشواری ، سؤالات بر مبنای تفاوت های موجود بین چندین نمره دریافتی، ارزیابی میشن. هر رایتینگ تحلیلی جی آر ای، به یه ممتحن برای نمره دهی داده می شه. همزمان به کامپیوتر هم داده می شه، اگه نمره ی ممتحن با نمره کامپیوتر شباهت داشته باشه نمره نهایی، میانگینی از این دو نمره میشه. اما اگه نمره کامپیوتر خیلی تفاوت داشته باشه با نمره ممحتن، یه ممتحن دیگه رایتینگ رو تصحیح میکنه. در اینجا نمره رایتینگ، میشه میانگینی از نمرات دو ممتحن. پس نمره رایتینگ تحلیلی GRE، به طور کلی میانگینی از نمرات شما در ISSUE ANALYSIS و ARGUMENT ANALYSIS خواهد بود.




چگونه از سیستم نمره دهی ETS برای پیش بینی نمره جی آر ای استفاده کنیم؟

قبلا هم گفته شد، تطبیقاتی که توسط ETS برای نمرات خامِ کوانت و وربال، انجام میشه بسیار کم اهمیته.به این معنا که تبدیل نمره خام، مولفه خوبی برای نمره تطبیقی اخذ شده در امتحان اصلی هست. مثلا فرض کنید که شما از 40 نمره در بخش وربال آزمون جی آرای، نمره 30 رو گرفتید.با توجه به این نمره خام، شما میتونید نمره واقعی جی آرایِ 160 رو برای خودتون حدس بزنید البته با کمی کم و زیاد. برای بخش رایتینگ تحلیلی، پیش بینی نمره مقداری دشوارتره اما امکان پذیره. می تونید رایتینگ های خودتون رو با مشورت با راهنماهای نمره دهی Argument Task و Issue Task ارزیابی کنید. اما بعضا این 'خود ارزیابی' کفایت نمی کنه. پس برای پیش بینی نمره رایتینگ تحلیلی خودتون، نیازمند کمک هستید. یه معلم، دوستِ هم درس یا انجمن تخصصی جی آرای، میتونه در زمینه ارزیابی عملکردتان در بخش رایتینگ تحلیلی GRE، بهتون کمک کنه. اما باز این مراقب باشید و حتما در چند آزمون آزمایشی جی ار ای شرکت کنید. مطمئن باشید در آزمون هایی شرکت کرده اید که مثل آزمون واقعی GRE هستش.مطمئن ترین تمرین، تمرینای خود ETS هست. شما می تونید در دو آزمون آزمایشی رایگان در وبسایت ‹ETS’s Powerprep II website شرکت کنید. همچنین پیشنهاد میشه به کتاب GRE Official Guide که 4 تمرین اضافی دارد نیز مراجعه کن.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter