چرا آزمون GMAT از آزمون GRE سخت تر است

چرا آزمون GMAT از آزمون GRE سخت تر است

GMAT سخت تره یا GRE?

در طول سالهایی که هر دو دوره رو تدریس کرده ام زبان آموزان زیادی این سئوال را پرسیده اند که کدوم آزمون روشرکت کنیم و کدوم راحت تر است؟ و من هم همیشه جوابم این بوده ' اگر قدرت حفظیات شما بیشتره جی آر ای و اگر ابعاد آنالتیکال و تجزیه تحلیلی شما بهتره به GMAT فکر کنید اما به یک شرط! باید حتما زبان عمومی شما عالی باشه! مثلا آیلتس 7 به بالا یا تافل 100 به بالا داشته باشید.

ببینید! خیلی ساده اس شما دارید با شرکت تو این آزمونها با افرادی مسابقه میدید که زبان مادریشون انگلیسیه! هر روز با این زبان زندگی کردن و احتمالا دوره کارشناسیشون رو هم به همین زبان پاس کردن! پس کار سخت میشه!

همیشه برام جای سئوال بوده موسساتی که کلاس جی آر ای یا جی مت برگزار میکنن چرا بعضیاشون اصلا سابقه زبانی فرد رو مد نظر قرار نمیدن و فقط میگن ثبت نام کنید و بیاید!!

دوستان! اگر واقعا دنبال یه نمره خوب توی هر دوتای این آزمونها هستید اول زبان عمومیتون رو قوی کنید مخصوصا برای جی مت.

چرا جی مت سخت تره؟

این آزمون از چهار بخش تشکیل شده که مهمترین اونا بخش VERBAL ,QUANTITATIVE هست. یعنی وقتی مثلا میگن جی مت 700 منظور نمره ترکیبی این دو بخشه!




تحلیل وربال آزمون GMAT

حالا ریاضیش به کنار، بریم سر تحلیل بخش VERBAL، در این بخش شما سه مدل سئوال دارید!

SENTENCE CORRECTION, CRITICAL REASONING, READING COMPREHENSION

در بخش SC به اشتباه افراد تازه کار فکر میکنن گرامر به تنهایی مورد ارزیابی قرار میگیره! این اشتباه باعث میشه شما با بسیاری از مفاهیم اصلی آزمون آشنا نشید. در این بخش اصول ویرایش و وضوح کلام در کنار اصل ایجاز و اختصار هم مورد ارزیابی قرار میگیره. همین چند بخش باعث میشه ما خیلی از تستهای این بخش رو ساده انگارانه تلقی کنیم و غلط بزنیم. مثلا ما یاد گرفتیم عبارت TO ARRIVE AT A CONCUSION عبارت زیبایی و صد البته درستی است! اشتباه همینجاست! در جی مت اصل اختصار در کلام حکم میکنه به جای اون عبارت معمولا از خود فعل TO CONCLUDE استفاده کنیم! چون کوتاه تره و در معنای جمله هم خللی وارد نمیکنه. یا مثلا شما ممکنه به نظرتون

EVERY SEPTEMBER EACH YEAR  خالی از اشکال باشه ولی جی مت میگه این عبارت از ایراد REDUNDANCY یا همون حشو قبیح در ادبیات خودمون رنج میبره و غلطه. یادتون میاد توی نگارش ادبیات فارسی میگفتن ' سنگ حجرالاسود' غلطه چون سنگ و حجر یک معنی داره. همین اشکال در عبارت بالا هم وجود داره مگه هر سال چند تا SEPTEMBER داره؟ اگر EACH YEAR از انتهای جمله حذف بشه آیا خللی در معنی ایجاد میشه؟ جواب صد البته خیر هست.

این سبک ایرادها برای ما که روزی اون عبارات طولانی رو با شور و شوق حفظ کردیم و مغرور به بلد بودن اونا هستیم خیلی تلخه!

دقت داشته باشید این آزمون ذاتا از نوع آزمونهای APPTITUDE تلقی میشه ( در مورد فرق بین آزمون APPTITUDE و PROFICIENCY حتما یه پست کامل میذارم) و این آزمونها برای ارزیابی سطح عمومی زبان طراحی نشدن! مثلا توقع نداشته باشید که ساختار زمان حال کامل رو ازتون بپرسن! یه شخص آمریکایی اینارو بلده پس حتما به دنبال چیزایی فراتر از این مباحث پیش پا افتاده هستن.

CRITICAL REASONING در جی مت

یا مثلا در بخش CRITICAL REASONING یا CR از شما اصول 'تفکر انتقادی' یا CRITICAL THINKING رو امتحان میگیرن. چیزی که ما اصلا باهاش آشنا نیستیم.

توی دوره هایی که داشتم مشکل افراد توی این بخش عدم درک صحیح صورت سئوال بوده چون توی زبان عمومی به اون تسلطی که لازمه نرسیده بودن.

جدای این مورد عدم آشنایی با اصول منطق صوری یا FORMAL LOGIC کار رو سخت تر میکنه.این مبحث درسته که جذاب و شیرینه اما باید بطور اصولی با مباحثش آشنا شد و تعداد زیادی تست زد تا تونست نمره خوبی در این بخش کسب کرد.

در مورد بخش READING هم این نکته خیلی حیاتیه که بدونیم 'نوع سئوالها' تاکید میکنم نوع سئوالها در این بخش به کلی با آیلتس و تافل فرق داره و اکثر سئوالها از جنس INFERENTIAL یا استنباطی هست. درست عکسه اون دو تا آزمون دیگه که اکثر سوالها از جنس REFERENTIAL هستن.خیلیها به این امید که توی اون دو آزمون نمره ی خوبی گرفتن دل رو به دریا میزنن و میرن امتحان میدن که نتیجش چیز جالبی نیست.

QUESTION ADAPTIVE در آزمون جی مت

نکته دیگه ای که آزمون جی مت رو سخت تر از آزمون جی آر ای میکنه QUESTION ADAPTIVE بودنشه یعنی اینکه با توجه به درستی پاسخ شما سئوال بعدی سخت تر میشه! ولی توی آزمون جی آر ای SECTION ADAPTIVE هست یعنی شما به تمام سئوالات یک بخش جواب میدید بعد بر اساس میانگین پاسخهای صحیح شما سطح سختی بخش بعدی انتخاب میشه یعنی اینجا یک مقدار شما امکان عملکرد بهتر دارید و دیرتر سئوالات براتون سخت تر میشه.

در ضمن شما میتونید برای اینکه درک بهتری از این دو آزمون پیدا کنید به بخش آزمون تعیین سطح جی مت و یا آزمون تعیین سطح جی آر ای برید و اون تستهارو انجام بدید تا با ذات این آزمونها عملا بیشتر آشنا بشید
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter