توضیحات رسمی ETS در مورد سطح نمرات برای نمره دهی به نوشتار تحلیلی GRE

توضیحات رسمی ETS در مورد سطح نمرات برای نمره دهی به نوشتار تحلیلی GRE

نمره دهی به  رایتینگ تحلیلی در GRE شامل دو task جداگانه ی رایتینگ تحلیلی است، با این حال همیشه یک نمره ترکیبی در GRE گزارش می شود، چون این شیوه قابل اعتمادتر از نمره دادن به هر یک از task ها به تنهایی است. دامنه ی نمره از 0 تا 6 است که به قسمت های نیم نمره ای تقسیم می شود.

عبارات زیر، برای هر سطح از نمره،  کیفیت کلی رایتینگ های تحلیلی GRE را توصیف می کنند که در پرداختن به موضوع و همچنین اظهار نظرهای مطرح شده برای task  نمود پیدا می کنند. آزمون، ' رایتینگ تحلیلی' را ارزیابی می کند، بنابراین مهارت های تفکر انتقادی (توانایی تفکر، جمع آوری شواهد برای ایجاد موقعیت و بیان ایده های پیچیده) با کنترل گرامر و مکانیک رایتینگ (به عنوان مثال املا) ارزیابی می شود.

نمرات 6 و 5.5

تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق ایده های پیچیده را در بر می گیرد؛ نکات اصلی را، با دلایل منطقی قانع کننده و / یا مثال های بسیار متقاعد کننده توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کند؛ به خوبی متمرکز است و به خوبی سازمان یافته؛ به طرز ماهرانه ای از انواع جمله ها و واژگان دقیق استفاده می کند تا مفهوم را به طور موثر بیان کند. با ساختار جمله و استفاده از زبان، سطح پیشرفته ای از رایتینگ را نشان می دهد که در عین حال ممکن است اشتباهات جزئی ای داشته باشد که با معنی تداخل ندارند.

نمرات 5 و 4.5

تجزیه و تحلیل مفاهیم ایده هایی را که به طور کلی پیچیده هستند، ارائه می دهد؛ نکات اصلی را که با دلایل منطقی صحیح و / یا مثال هایی که به خوبی انتخاب شده اند، توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کند؛ به طور کلی متمرکز است و به خوبی سازمان یافته؛ از انواع جمله ها و واژگان برای انتقال معنای واضح استفاده می کند؛ کنترل خوبی از ساختار جمله و استفاده از زبان را نشان می دهد، اما ممکن است خطاهای جزئی ای داشته باشد که با معنی تداخل ندارند.

نمرات 4 و 3.5

تجزیه و تحلیل صحیح از ایده ها ارائه می دهد؛ با استفاده از دلایل و یا مثال های مربوط، نکات اصلی را توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کند. به اندازه کافی سازماندهی شده است؛ معنی را با وضوح قابل قبول بیان می کند؛ کنترل رضایت بخش ساختار جمله و استفاده از زبان را نشان می دهد، اما ممکن است برخی از خطاهایی که بر وضوح تاثیر می گذارند، داشته باشد.

نمرات 3 و 2.5

برخی از توانایی ها را در رایتینگ تحلیلی جی آر ای داراست، اگر چه نگارش در حداقل یکی از موارد زیر ضعیف است: تجزیه و تحلیل یا توسعه ی محدود ؛ سازماندهی ضعیف؛ کنترل ضعیف ساختار جمله یا استفاده از زبان، با اشتباهاتی که اغلب منجر به ابهام یا عدم وضوح می شود.




امتیازات 2 و 1.5

ضعف های جدی در رایتینگ تحلیلی جی ار ای دارد. نگارش در حداقل یکی از روش های زیر به طور جدی ناقص است: نقص جدی در تجزیه و تحلیل یا توسعه؛ نقص در سازماندهی؛ مشکلات جدی و مکرر در ساختار جمله یا استفاده از زبان، با اشتباهاتی که مفهوم را مبهم می کنند.

امتیازات 1 و 0.5

ضعف های اساسی در رایتینگ تحلیلی GRE را نشان می دهد. نگارش اساسا در حداقل یکی از روش های زیر ضعیف است: محتوایی که بسیار گیج کننده یا عمدتا به task تعیین شده نامربوط است؛ عدم وجود یا ضعف در توسعه؛ خطاهای جدی و فراگیر که منجر به عدم انسجام می شود.

نمره سطح 0

مهارت رایتینگ تحلیلی شرکت کننده نمی تواند مورد ارزیابی قرار گیرد، زیرا پاسخ ها، هیچ بخشی از task های اختصاصی را مورد خطاب قرار نمیدهند، صرفا تلاش برای کپی کردن خود سوال هستند، به یک زبان خارجی نوشته شده اند، یا فقط متن غیر قابل تشخیصی را نمایش می دهد.

نمره NS

متقاضی هیچ متنی را تهیه نکرده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter