پنج اشتباه که باید در دوران آمادگی برای GRE ازشون دوری کرد

پنج اشتباه که باید در دوران آمادگی برای GRE ازشون دوری کرد

وقتی برای GRE آماده میشیم، دونستنِ اینکه چه کارایی باید انجام داد تقریبا به اندازه ی دونستن کارایی که نباید انجام داد مهمه. معمولاً از دوست یا همکلاسیمون که قبلا امتحان جی آر ای رو داده سوال می کنیم تا بفهمیم چطوری آمادگی لازم رو براش پیدا کنیم. معمولاً هم چون اونا نمره ی خوبی یا حتی همون نمره ای که برای خودمون در نظر داریم رو گرفتن، به راهنمایی هاشون اطمینان می کنیم. ولی باید بدونیم که ممکنه موفقیت اونا به خاطر سطحِ بالاترِ دانششون نسبت به ما در زمینه ی این امتحان باشه. به بیانی دیگه، مثل اینه که انتظار داشته باشیم نتیجه ای رو به همون خوبی یا حتی بهتر از اون بگیریم، ولی بدون اینکه معیارهای لازم رو نسبت به احتیاجات خودمون بدست بیاریم.

در این مقاله به بعضی از تصورات اشتباه درباره ی آمادگی برای امتحان GRE می پردازیم و نشون دادن راه بهتری برای رسیدن به آمادگی ای که اصولی، کاربردی و دستیافتنی تر باشه و شما رو به نتیجه ی مطلوبتون برسونه.

اشتباه اول: درس خوندن فقط برای دو هفته

چرا کلِ مطالب رو یکجا و سریع نخونم؟ مگه کلاً چقدر مطلب داره که باید یاد گرفت؟

همونطور که می بینید این طرز فکر اشتباهه، چون اگه موفق شدن در GRE کارِ راحتی بود پس همه باید می تونستن از پَسِش بر بیان. (در ضمن اگه GRE جوری بود که همه خیلی راحت از پسِش بر میومدن دیگه یه معیار سنجش مناسب نمی تونست باشه). با این حال تقریبا همه از این موارد شنیدن که یه نفر تا هفته ی قبل از امتحان صبر کرده و بعد شروع کرده به درس خوندن و بازم تونسته که GRE رو خیلی خوب بده. شایدم با خودتون فکر کنین که شما میتونین مثل اون آدم باشین. خوشبختانه برای فهمیدن این موضوع راه آسونی وجود داره. همون موقع یه  آزمون آزمایشی جی آر ای بدین تا ببینین کجای کار هستین. بعد از اینکه آزمون رو دادین به نمرتون نگاه کنین. نمره ایه که میخواستین؟ اگه همونیه که میخواستین، مطمئن هستین که می تونین دوباره همینو بگیرین؟ نه؟ با دو هفته درس خوندن بَعیده که نمره تغییرِ چشمگیری داشته باشه یا اینکه همون نمره بمونه. پس اگه میخواین همون نمره یا حتی بهتر از اونو بگیرین، باید این تصور (دو هفته درس خوندن) رو فراموش کنین. GRE طوری طراحی نشده که یه مرور دو هفته ای روی مطالبش بتونه تأثیر مفیدی روی نمره ی افراد بذاره.

اگه واقعا می خواین که پیشرفت کنین یا نمره بهتری بگیرین، باید اصولی تر در موردش عمل کنین. و اینو بدونین که هیچ روش مطمئنِ دو هفته ای براش وجود نداره. آمادگی برای GRE یک فراینده. اگه تو دو هفته، شتابزده درس بخونین و آخرم نمره ی مطلوبتون رو نگیرید، حتما احساس نا امیدی بهتون دست می ده. پس بهتره که همین الان آماده شدن رو به آهستگی، با سرعتی که می تونین از عُهدش بر بیاین، شروع کنین و ببینین که به چه خوبی این تلاش تدریجی جواب می ده.

اشتباه دوم: درس خوندن فقط در آخر هفته ها

در طول هفته، به زندگی عادیم می پردازم و آخر هفته تست می زنم و درس می خونم. به نظر منطقی میاد. نه؟ ولی در مورد این طرز فکر دو مشکل وجود داره. اول اینکه احتمال اینکه کارِ هوس برانگیزتری از درس خوندن و تست زدن پیش بیاد خیلی زیاده. چون آخر هفته دقیقاً موقعیه که همه در حال استراحت کردن و جشن گرفتن هستن. انتخاب زمان برای درس خوندن با تمام پیشنهادایی که ممکنه به شما بشه گزینه ی خوبی نیست. دوم اینکه نمیشه با درس خوندن فقط در آخر هفته ها موفق شد. اگر به این راحتی بود همه باید موفق می شدیم. وقتی زبان جدیدی رو میخونیم مهمترین عامل که باعث تسریع یادگیری و روان شدن میشه، مُمارسته. هرچی بیشتر دور و برِ اون زبان باشین و مجبور باشین روزانه ازش استفاده کنین زودتر اون زبان رو یاد میگیرین و سریعتر می تونین صحبت کنین.

همین اصل در مورد جی آر ای هم صدق می‌کنه: هرچی بیشتر در تماس با مهارت ها و ایده های مورد نیازِ GRE باشید بهتر میتونین اونا رو یاد بگیرین و ازشون در زمان لازم استفاده کنین. با محدود کردن زمان مطالعتون به آخر هفته، مانع پیشرفت تون میشین. حتی اگر تمام طول دو روزِ آخر هفته رو بدون هیچ نقصی به آمادگی اختصاص بدین. نتیجه ی بهتری خواهید گرفت اگه همون تعداد ساعات رو در طول هفته پخش کنید. ممارست یعنی بچسبی به اون چیزی که بیشتر از همه احتیاج داری بدونی که به شما کمک می کنه سریعتر پیشرفت کنین و راحت تر بتونین از مهارت هاتون در موقع نیاز استفاده کنین.




اشتباه سوم: تمرکز روی یک بخش

معمولاً پیش میاد که بعضی از افراد تصمیم بگیرن که فقط روی یه بخش تمرکز کنن، خصوصاً وقتی که فکر می کنن برای بخش دیگه توانایی ذاتی دارن. این یه انتخاب خطرناکه. مگر اینکه به طور پیاپی روی بخشی نمره ای عالی داشته باشین. اینکه فکر کنین باید روی چیزی تمرکز کنین که نقطه قوت شما نیست میتونه راحت باشه. ولی این موضوع توجیه کننده ی این نیست که چقدر تلاش در هر بخش لازمه تا پیشرفت کنین و اینکه تجربه ی آزمونِ کامل در واقع چطوری خواهد بود.

اگه به طور معمول در بخش Verbal نمره بهتری از بخش Quantitative می‌گیرین، شاید اینطوری به نظر بیاد که اگر تمام تمرکزتون رو روی بخش Quantitative بذارید، به نتیجه دلخواهتون برسین. ولی این رو هم باید در نظر گرفت که ممکنه اگه یکم بیشتر روی بخش Verbal تمرکز کنیم همون تاثیر رو روی نمره Overall شما بذاره.

درس خوندن متعادل می تونه موجب پیشرفت کلی بشه. برای اینکه آمادگی فقط وابسته به غلبه بر نقاط ضعف نیست، بلکه به چگونه به کارگیری نقاط قوت هم بستگی داره. به صورت کُلی آماده شوید. یه روش درس خوندن نامتعادل میتونه شما رو موقع دادنِ آزمون کامل دچار مشکل کنه. در این صورت شما طوری درس خوندین که فقط یاد گرفتین چطوری از پس یه قسمت از امتحان بر بیاین. در صورتی که باید بدونین چطوری برای کل امتحان آمادگی پیدا کنین. این روش باعث میشه که امتحان واقعی براتون سخت تر بشه و به قدری خستتون کنه که نتونین تمومش کنین.

اشتباه چهارم: مرور نکردن سوالات بعد از آزمونای آزمایشی

آزمونای آزمایشی، به جز نمره ای که در آخر می گیرید، فواید دیگه ای هم دارن. هم میتونن به صورت کلی ارزیابی عمل کرد شما رو نشون بده هم با ریز شدن در هر سوال میتونین بفهمین که احتیاج دارین چی یاد بگیرین و ایراداتون چیه.

مرور امتحانات آزمایشی GRE بهتون کمک می کنه تا با بررسی عملکردتون به نقاط قوت و ضعفتون پی ببرین تا بدونین برای امتحان بعدی چطوری باید درس بخونین. در کل به شما فرصت می‌ده تا پیشرفتتون رو اندازه گیری کنین و برنامه ریزی درسی مناسبی داشته باشین. اگه برای اینکه نتیجه ی بعد از امتحان آزمایشی رو بررسی کنید وقت نمیذارید، ممکنه با اینکه هر روز هم درس میخونین، ولی در واقع روی چیزی که بیشترین اثر رو میتونه روی پیشرفتتون داشته باشه تمرکز نمی کنین. شاید فکر کنین که به حد کفایت دارین درس میخونین و لزوما هم باید پیشرفت کنین. ولی به خاطر اینکه عملکردتون رو ارزیابی نمی کنین و روش درس خوندنتون رو نسبت به اون جهت دهی نمی کنین، ممکنه مانع بشه از این که پیشرفت بسزایی کنین.

 اشتباه پنجم: فقط مرور سوالایی که اشتباه جواب دادین

اینکه بفهمین کجا و چرا اشتباه کردین، مهمه. شاید فکر کنین بررسی اونا وقت تلف کردن باشه، ولی نیست. ممکنه از درست جواب دادنشون انقدر خوشحال بشین که نتونین عواملِ ضروری موفقیتتون رو توشون کشف کنین. برای مثال ممکنه راه حل اشتباهی استفاده کرده باشین. یا ممکنه روشی رو استفاده کرده باشین که وقت بیشتری لازم داشته یا شاید جواب درست رو حدسی انتخاب کرده باشین. پس لازمه که به طور اصولی جوابای درست رو هم بررسی کنین تا بتونین سریع تر و با تلاش کمتر به جواب درست برسین.

امیدواریم این پنج نکته راهنمای خوبی باشه برای شروع پیشرفت و آمادگی. فراموش نشه که یک روش منحصر به فرد برای آمادگی GRE وجود نداره، چون افراد با هم فرق دارن. باید بفهمید که نیاز شما چیه و به خودتون فرصت بدین تا اونا رو برآورده کنین. این پنج نکته نمونه ای از روش هایی هستن که شما میتونین به کمکشون یه استراتژی کلی برای آمادگی بهتر داشته باشین.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter