بهترین تمرین های جی آر ای تا روز امتحان

بهترین تمرین های جی آر ای تا روز امتحان

بعد از اینکه ساعت ها وقت گذاشتین و هفته ها درس خوندین، همه مَهارتای مربوط به بخش وربال و کوانت رو تمرین کردین، وقتشه که این آزمون رو بدین.به روز امتحان که نزدیک می شین، چند تا تمرین هست که میتونین برای بهتر شدن عملکردتون انجام بدین.

شب امتحان درس نخونین

بهترین راه برای درس خوندن برای GRE اینه که با سرعت میانه و برنامه ریزی در طول 8 تا 12 هفته درس بخونین. بعد از این که درس خوندنتون تموم شد، باید حداقل 100 ساعت درس خونده باشین. این عدد برای افرادی که پیشرفت بهتری دارن، 200 ساعت یا بیشتره. ارتباط مستقیم بین زمانی که برای درس خوندن میذارین و مقداری که نُمرتون پیشرفت میکنه وجود داره. امکان نداره بتونین همون مقدار زمان رو در روزهای آخرِ قبل از امتحان برای درس خوندن بذارین. در واقع خسته کردن خودتون در روزای قبل از امتحان باعث میشه که کیفیت عملکردتون بیاد پایین، به خاطر اینکه خسته هستین و ممکنه تمرکزتون رو فقط روی یک موضوع بذارین. در حالی که به جای این کار باید یک دید وسیع روی کل محتویات GRE داشته باشین.

با دقت برنامه ریزی کنین

درسته که یاد گرفتن تمام مطالب مربوط به آزمون در چند هفتهی قبل از روز آزمون غیر ممکنه، ولی به این معنی نیست که هفته های آخر مهم نیستن. این بازه ی زمانی، زمانیه که تمام مطالبی که خوندین و یاد گرفتین رو در ذهنتون ماندگار می کنین و به خودتون اعتماد به نفس میدین که آماده هستین و می تونین به خوبی از پس آزمون بر بیاین. باید برای حداقل سه هفته ی قبل از روز آزمون برای درس خوندنتون به دقت برنامه‌ریزی داشته باشین.

وقتی تقریباً دو هفته مونده به امتحان اولین آزمون آزمایشی رو بدین. نتیجه ی این آزمون به شما نشون میده در چه سطحی هستین. اگر نمره آزمون نزدیک به سطح توقعتون نبود، از خودتون بپرسین که آیا واقعاً به اندازه ی کافی درس خوندین و آیا می تونستین بهتر باشین. اگر جواب این سوالا به ترتیب خیر و بله هست، باید به فکر این باشین که یا آزمون رو عقب تر بِندازین یا فقط به عنوان تمرین، روز آزمون اصلی در آزمون شرکت کنین.




بعد از اینکه اولین آزمون آزمایشی رو دادین، یه هفته وقت دارین که این آزمون رو به دقت مرور کنین و یاد بگیرین. مرور کردن و یاد گرفتن کامل تمام سوالای آزمون یکی از بهترین راه ها برای بهتر شدن در هفته های قبل از امتحانه.

وقتی یه هفته مونده به امتحان باید دومین آزمون آزمایشی رو بدین. این آخرین دورِ تمرین و مرور خواهد بود. بعد از این آزمون هم باید تمام مسائلش رو مرور کنین و مطمئن باشین که همه ی جاهایی که اشتباه جواب داده بودین رو فهمیدین و همچنین تمام جاهایی که درست جواب داده بودین رو به ذهن بسپارین و از اونا در روز امتحان هم استفاده کنین.

در روزای آخرِ قبل از امتحان، آزمونای قبلی رو مرور کنین و به سراغ سوالایی که قبلاً انجام دادین برید. ممکنه آشنا به نظر بیان، ولی نه به قدری که جوابشون رو یادتون بیاد. این کار باعث میشه حسِ روان بودن در جواب دادن به سوالا و انگیزه برای آزمون اصلی پیدا کنین.

آینده نگر باشین

به خاطر داشته باشین که جی آر ای فقط یک قسمت از اپلیکیشنِ شما هست که فقط هم در همین قسمت همه ی افراد نسبت به یک معیار واحد (آزمون GRE) سنجیده می شوند. البته که نمره شما در این جی آر ای خیلی مهمه، ولی راه های دیگری هم هست که شما با کمکشون بتونین در مقایسه با بقیه افراد بدرخشین. می‌تونین سعی و تلاشتون رو در قسمت Essay هایِ شخصیتون بذارین. چون نشون دهنده زاویه دیدِ خاص شما و تجربَتون هستن. علاوه بر این، توصیه نامه های شما از طرف رؤسای قبلیتون نباید نادیده گرفته بشه. این یکی از بهترین راه ها برای هیئتِ پذیرشِ دانشگاه است که به وسیله ی اون میتونن با مهارتای خاص شما آشنا بِشن. بعد از روز آزمون چند چیز رو باید به خاطر سپرد. اول اینکه به یاد داشته باشیم که همیشه میتونیم دوباره آزمون بدیم. ETS این سیاست رو چند سال قبل گذاشته که کسانی که آزمون رو دادن، الان می تونن انتخاب کنن که کدوم نمرشون رو برای موسسات بفرستن. هر نمره ای رو که دوست ندارین، مجبور نیستین بفرستین.

در آخرشما خواهید دید که از بعضی از مهارتایی که در موقع درس خوندن برای آزمون یاد گرفتین، در ابعاد دیگه ی زندگیتونم ممکنه استفاده کنین و سود ببرین. مثلا، مهارتایی که در Argument Essay لازمه، در خیلی از ابعاد زندگی و کار مهم هستن. این فقط یکی از مواردیه که GRE می تونه در بیرون از حیطه امتحانی هم مفید باشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter