با Smart numbers در GRE آشنا شوید

با Smart numbers در GRE آشنا شوید

بدون شک، من یک انسان تابستونی هستم. به‌ محض اینکه هوا گرم بشه، من از پوسته‌ی همیشگی یاس و نااُمیدی خودم خارج و به انسانی تبدیل میشم که واقعاً می‌خوام بشم: خوشحال، پُرانرژی، آرام (تا حدی) و آماده‌ی سپری کردن زمان خود تو آفتاب، نزدیک اقیانوس و با دوستان. طنز ماجرا اینه که فصلی که تو اون من بیشترین انرژی رو دارم، فصلیه که کمترین اشتیاق رو برای انجام کارها دارم.

خُب همه که آدم تابستونی نیستن (من دوستانی دارم که در ماه جولای اختلال عاطفی فصلی‌شون به بالاترین حد ممکن میرسه). اما رشد شما چه تو گرم‌ترین ماه‌های سال باشه و چه نه، می‌تونین از فضای شاد فصل تابستون، روزای طولانی و فضای آرام این فصل بیشترین بهره‌برداری رو به نفع مطالعه‌ی GRE تون کنین. برای رسیدن به این هدف به نکات زیر توجه کنین.

از زمان سفرتون به بهترین شکل استفاده کنید

عروسی، سفرهای کنار دریا، کمپ زدن، سفرهای خانوادگی: برای خیلی از ما، مشخصه‌ی اصلی تابستون سفراشه. فرقی هم نمیکنه، از قطار، اتوبوس یا هواپیما استفاده کنین، همیشه از زمان سفر برای مطالعه‌ی جی آر ای استفاده کنین. شما می‌تونین از منابع آن‌لاین بسیار یا کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنین، پس مجبور نیستین چیزی علاوه بر لپ‌تات با خودتون ببرین. شما شگفت‌زده میشین اگه بدونین چه‌مقدار می‌تونین با استفاده از زمان سفر پیشرفت کنین. وقتی تو مدرسه بودم و تقریباً تمام‌وقت کار می‌کردم، از تمام رفت و آمدام تو مترو برای خوندن استفاده می‌کردم و به این شکل، تونستم بخش بزرگی از کارهای مدرسه‌ام رو انجام بدم. این روشی نسبتاً ساده برای استفاده از ساعت‌های جدی برای مطالعه‌ی GREتونه. اگه قراره تو راه رانندگی کنین، کمی چالش‌برانگیزتره اما غیرممکن نیست. گوش کردن به کتاب‌های صوتی یا پادکست‌هایی که از واژگانی تو سطح GRE استفاده میکنن، روش مناسبی برای ایجاد مهارت‌های درک شفاهی و واژگانه.

یک برنامه‌ی مطالعاتی GRE منطقی ایجاد و به اون دو دستی بچسبید

برای خیلی‌ها، برنامه‌ی کاری تو تابستون سبک‌تره. پس تابستون فصل خوبی برای آماده شدن برای یک امتحان استاندارده. اگه این در مورد شما صدق میکنه، الان خودتون رو به یک برنامه‌ی مطالعاتی تابستونی متعهد کنین. مشخص کنین چند ساعت رو تو هفته می‌تونین به مطالعه‌ی واقع‌بینانه‌ی جی آر ای اختصاص بدین. یک برنامه‌ی واقع‌بینانه برنامه‌ایه که بدون اینکه بی‌جهت سخت باشه، می‌تونین به اون بچسبین. پس این ساعت‌ها رو به الگوی هفتگی عادی تبدیل کنین (من غالباً حداقل 5 ساعت تو هفته و حداکثر 10 تا 15 ساعت رو بسته به زمانی که دارین و سرعت کارتون توصیه می‌کنم.) نذارین همه‌ی ساعت‌های مطالعاتی‌تون به آخر هفته‌ها کشیده بشه. نیم ساعت مطالعه در طول روزهای هفته می‌تونه شما رو از جلسه‌های ماراتون‌گونه‌ی آخر هفته‌ها نجات بده. به خودتون حداقل یک روز رو تو هفته استراحت کامل بدین. اگه فهمیدین منظم به برنامه‌تون نچسبیدین، مشخص کنین: یا برنامه‌تون واقع‌ بینانه نبوده یا باید به برنامه‌تون متعهدتر باشین.




از ورزش‌های خارج از خونه برای کنترل استرس استفاده کنید

آماده شدن برای امتحان جی آر ای هم خسته‌ کننده‌اس و هم استرس‌زا. خیلی از داوطلبایی که باهاشون کار کردم، با مشکل اضطراب امتحان دست و پنجه نرم می‌کنن. به همین دلیل، برنامه‌های کاهش‌دهنده‌ی استرس به اندازه‌ی عادت‌های مطالعاتی GRE مهم هستند. تو آفتاب بودن، ورزش و بازی کردن، سپری کردن زمان نزدیک درخت‌ها و آب: این‌ها روش‌های خوبی برای برطرف کردن استرس است و تابستون زمان مناسبی برای لذت بردن از فعالیت‌های خارج از خونه است. پس اونقدر تو مطالعه‌ی GRE غرق نشین که فراموش کنین از خودتون مراقبت کنین و به یاد داشته باشین که صرف زمانی برای لذت بردن از فصل تابستون حافظه‌ی شما و عملکرد کلی آزمون‌تون رو بهبود می‌بخشه.

به ضرب‌الاجل انتهای تابستون توجه کنید

خیلی از مراکز آزمون اواخر تابستون و اوایل پائیز شلوغن، پس از همین الان برای شرکت تو آزمون‌ها ثبت‌نام کنین. آخر آگوست یا اوایل سپتامبر رو انتخاب کنین تا ضرب‌ الاجل سختی رو برای مطالعه‌تون گذاشته باشین (من خودم اگه ضرب‌الاجل نداشته باشم، هیچ‌وقت نمی‌تونم هیچ کاری رو انجام بدم). آخر تابستون به چند دلیل انتخاب خوبیه.

اولاً، اگه مطالعه‌ی GREتون رو تو ماه ژوئن شروع کنین، حدوداً دو و نیم تا سه ماه برای آماده شدن برای امتحان وقت دارین که اگه متعهد و منظم باشین، زمان خوبی برای خیلی از داوطلباس. ثانیاً شما همچنان زمان زیادی برای دادن دوباره‌ی امتحان قبل از ضرب‌الاجل مشخص دارین. در حالت ایده‌آل، شما فقط باید یکبار امتحان بدین. با این حال، روزای بد هم وجود داره و من دیدم که خیلی از داوطلبا دوبار امتحان میدن (و بیشترشون هم تو بار دوم عملکرد بهتری دارن). ثالثاً شما می‌تونین با زمان زیادی که در اختیار دارین و کار بر روی بخش‌های مهم دیگه سد امتحان رو از سر راه‌تون بردارین.

به یاد داشته باشین تغییر صحنه یک پادزهر بزرگ برای خستگی است

مشخص شده مطالعه‌ی GRE تو مکان‌ها و زمان‌های مختلف به شما کمک می‌کنه بهتر مطالب رو تو ذهن‌تون نگه دارین. اگه اشتیاق‌تون برای مطالعه داره کمرنگ میشه، تغییر عادت‌ها و برنامه‌های روتین می‌تونه به دادن انرژی دوباره به شما کمک کنه. پس این تابستون به یه جای جدید برین و فرقی هم نمیکنه که این مکان نزدیکه یا دوره. تو این سفر چند تا منبع جی ار ای رو با خودتون به همراه داشته باشین. تو مطالعات‌تون موفق باشین، از آفتاب لذت ببرین و به یاد داشته باشین که هیچ فصلی مثل تابستون وجود نداره، چون زمستون تو راهه!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter