10 روش جدید برای مطالعه لغات آزمون GRE

10 روش جدید برای مطالعه لغات آزمون GRE

احتمالا مطالعه لغات، آخرین بخش مورد علاقه برای آماده شدن برای GRE است. خیر، درست نیست!

اولین بار که می خواستم در GRE شرکت کنم، فکر میکردم میتوانم به راحتی آن را انجام دهم و برآن فائق بیایم. این هم یک نه دیگر. نمره ریاضی فوق العاده بود. اما فقدان دانش من از لغات من را به کشتن داد. پس باید آن را یاد می گرفتم و تا 1600 لغت هم یاد گرفتم. همه ما می دانیم برخی از ترفندهای یادگیری لغت به خوبی در راهنمایی های استراتژی جی آر ای منهتن Manhattan GRE Strategy Guides آمده است. مانند تقسیم کردن کلمات به دو گروه، به اشتراک گذاری کلمات از طریق رسانه های اجتماعی و برچسب زدن اشیا و یا اتاق های خانه شما. اما در این جا روش های دیگری برای یادگیری لغات آورده شده است. که برخی از آن ها عجیب تر از بقیه هستند.

لغات را با آهنگی که می شناسید عوض کنید

 موسیقی یک ابزار یادگیری قوی است. زیرا حاوی یک سری از کلمات است که قبلا به خاطر سپرده اید. وقتی کلمات به شما مترداف میدهند، به آهنگی فکر کنید که ویژگی های آن کلمه را دارد. و آن را با لغت GRE مبادله کنید. اگر آهنگی یادتان نمی آید، میتوانید همین کار را با نقل قول های معروف انجام دهید.

ویدیو یوتیوب برای جستجوی لغت

گاهی اوقات، شنیدن کلمه ای در متن واقعا می تواند باعث سردرگمی شود. سعی کنید کلمه ای که در ذهنتان است را در یوتیوب سرچ کنید. سرچ در یوتیوب باعث می شود نسبت به عبارتی که در متن شنیدم و آن را ملکه ذهنم کردم آگاهی پیدا کنم. جستجو برای سرود، آهنگ هایی را که این کلمه را در خود دارند برای شما فهرست می کنند.

فلش کارت های خود را به باشگاه ببرید

 بسیاری از فعالیت های تناسب اندام، از دویدن روی تردمیل گرفته تا دراز و نشست، بسیار برای مطالعه واژگان عالی است. به علاوه، با حرکت بدن ، مغز شما بهتر فعال می شود. من دوست دارم یک کلمه انتخاب کنم و آن را با تعاریف مختلف تکرار کنم، 10 تا 20 بار به همراه هر حرکت. بعد از اولین خواندن سعی کنید دفعات بعد را از حفظ تکرار کنید.

به هر کلمه حالتی از چهره با یک حرکت اضافه کنید

برخی از افراد با حرکت یاد می گیرند و بسیاری از ما با بیش از یک روش یاد می گیریم. خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن چهار روش کلاسیک برای یادگیری زبان است، اما اضافه کردن حرکت و سایر روشهای یادگیری حسی واقعا می تواند کمک کند. کلمه را با ادا و اصول، چهره منزجز، آه، یک لبخند بزرگ، غرغر کردن، نگاهی حیله گر، و یا پرش به هوا ترکیب کنید به یادگیری آن طوری کمک می کند که حافظه نمیتواند. امتحانش کنید.

از جستجوی تصویری گوگل برای کلمات تصویری استفاده کنید

 جستجوی کلی گوگل مطمئنا ابزار فوق العاده ای برای یادگیری است، اما جستجوی تصویری گوگل را فراموش نکنید. تصویر طوری در ذهن شما جای می گیرد که کلمه نمی تواند جستجوی تصویری کلمه ای مانند اسراف یا درخشان. کاملا در ذهن شما می نشیند. حتی می توانید آن تصویر را پرینت کنید که واقعا به شما کمک می کند و سپس آن را در فلش کارت خود قرار دهید. برای این تست، اغلب تعریف کافی است.




فلش کارت ها یا یادداشت هایتان را با رنگ مشخص کنید یا روی آن ها برچسب بچسبانید

گاهی اوقات در جی آر ای به کلمه ای بر می خورید که می دانید معنی اش را می دانید. یک زمانی لغتی را با تعریفش خوانده بودید. اما در حافظه شما قرار نگرفت. در این موارد، حتی سوسویی از معنی کلمه می تواند متفاوت باشد. تمام لغلات بد را قرمز و لغات خوب را سبز کنیم. و یا برچسب صورت خندان را روی تمام کلماتی که معنی مثبت و دلپذیری دارند قرار دهیم. در هر فروشگاهی به راحتی، می توانید بسته ای از برچسب های دایره ای قرمز، سبز، زرد، آبی خریداری کنید. چرا این رنگ ها را برای معنی بد، خوب، شاد، و غمگین استفاده نکنیم؟

مجموعه ای از لغات را به دسته ای از اشیا بچسبانید

برای من، طبقه بندی کردن لغات کمک می کند تا آن ها را یاد بگیرم. این باعث می شود یک داستان طرح کنم، تا به ان لغت به روش جدیدی فکر کنم. مرتب سازی کلمات راه بسیار خوبی برای انجام این کار است. اما، برای انجام دادن متفاوت آن، سعی کنید مجموعه ای از اشیا را در نظر بگیرید و هر کلمه را به یکی از آن اشیا اختصاص دهید. ممکن است این اشیا یک جعبه مداد رنگی و یا محتویات قفسه ادویه شما باشد، و پس از آن خود را مجبور کنید هر کلمه را به یکی از آن اشیا بچسبانید، به هر دلیلی که با آن ارتباط برقرار می کنید. این مجموعه لزومی ندارد حتما اشیا فیزیکی باشد. می تواند دوستان فیسبوک یا حتی مخاطبین لیست گوشی همراهتان هم باشد. جستجو کردن در ذهنتان برای پیدا کردن خصوصیاتی که معنی هر کلمه با آن شخص یا شی در این مجموعه مشترک هستند به شما کمک می کند تا معنی آن در ذهن شما باقی بماند.

کلمه را به روشی بنویسید که معنی اش را نشان دهد

 نوشتن اغلب به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار نمی گیرد، به خصوص الان که دانش آموزان برگه های چاپ شده و فلش کارت ها را بیشتر از قبل خریداری می کنند. اما اگر در یک کلمه گیر کردید، سعی کنید آن را طوری بنویسید یا طراحی کنید که کلمه را با معنی آن ترکیب کند. ممکن است 'O' را در کلمه وراج به شکل یک دهن باز که مدام در حال صحبت کردن است بکشید. ممکن است کلمه ' بی حال' را به صورت بلند و طوری که دارد آب می شود و به سمت پایین صفحه می رود بنویسید. و یا کلمه مضر را با میخ های زیادی بپوشانید.

یک مجله یا روزنامه را با کلمات برچسب بزنید

این که آیا شما کلمات مشکل خود را روی برچسب های واقعی چاپ می کنید و یا فقط آن ها را روی یک مجله می نویسید، سعی کنید آن ها را روی واژه های دیگر، تصاویر، و یا تبلیغاتی که معنی درست آن ها را نشان میدهد قرار دهید. هنگامی که وارد فرایند جستجو برای کلمات یا تصاویری می شوید که با کلمات و معانی ذهن شما مطابقت دارد، به طور فعال از کلمه و معنی آن استفاده می کنید. که این بهترین روش برای تقویت حافظه بلند مدت است.

ده مورد مهم خود را جایی قرار دهید که بتوانید آن را ببنید

 با وجود تمام منحصر به فردی، که در روش های مطالعه یافتید، احتمالا کلماتی وجود خواهند داشت که با آن ها مغایرت می کند. ده تا از بدنرین آن ها را انتخاب کنید. و برای هر یک از آن ها یک تعریف ارائه دهید. سپس، آن کلمات و تعاریف را در یک برگه یادداشت قرار دهید. و آن را جایی قرار دهید که بتوانید ببینید. آن را روی آینه حمام بچسبانید . نگاه کردن به آن در حالی که مسواک زدن دندان هایتان را بررسی می کنید، گزینه بسیار خوبی است. یا آن را با کامپیوتر به محل کارتان ارسال کنید. وقتی احساس کردید در این فهرست تسلط پیدا کردید، به سراغ فهرست بعدی بروید. به طور خلاصه، کنترل قابل توجه و تکرار بسیار از نکات کلیدی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter