نمره 100 کافیه؟ یا باید نمره بالاتر بگیرم؟

نمره 100 کافیه؟ یا باید نمره بالاتر بگیرم؟

نمره ۱۰۰ تافل یک نمره نسبتاً رقابتی است

در رابطه با توانایی در زبان انگلیسی، نمره ۱۰۰ نشان می‌دهد که شما عالی هستید، اما فوق ‌العاده نیستید. براساس ETS، کسب نمره حدوداً ۲۵ در ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ شما را در بالاترین محدوده‌های «بالا» (حد نصاب) یا «خوب» قرار می‌دهد. در حالی که نمره ۲۵ در اسپیکینگ شما را در رده پایین‌تر در محدوده «نسبتاً خوب» قرار می‌دهد.

برای افزایش دادن نمره خود در یک بخش (و در نتیجه محدوده خود) باید مهارت‌های انگلیسی خودتان را تقویت کنید. برای مثال، برای اسپیکینگ، ETS توصیه می‌کند که در زمان حرف زدن دهانتان را کمی بیشتر باز کنید و تمرین پاسخ دادن به تاپیک‌ها را با حداقل زمان آماده ‌سازی انجام بدهید. می‌توانید نکات بیشتری را در وب سایت ETS پیدا کنید.

با نمره ۱۰۰ می‌توانید وارد چه مؤسساتی بشوید؟

نمره ۱۰۰ تافل شروط حداقلی بیشتر مؤسسات و برنامه‌های گزینشی را برآورده می‌کند، از جمله مؤسسات Ivy League.

بر اساس US News، نمره میانگین مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه‌های آمریکا (برای دانشجویان کارشناسی) ۷۸ است. نمره ۱۰۰ به خوبی شما را بالاتر از این آستانه قرار می‌دهد، که برای بسیاری از مؤسسات یک نمره بالا است.

در واقع نمره ۱۰۰ رایج‌ ترین حد برای مؤسسات رقابتی است. برای دانشجویان کارشناسی نمره ۱۰۰ معمولاً بالاترین نمره میانگین مورد نیاز تافل است. برای متقاضیان فارغ ‌التحصیل ۱۰۰ یک شرط متداول است، اگرچه در بعضی برنامه‌های گزینشی به محدوده ۱۰۵-۱۱۰هم می‌رسد. 

برای متقاضیان دانشجوی کارشناسی، نمرات مینیمم تافل معمولاً توسط کل کالج یا دانشگاه تعیین می‌شود. برای متقاضیان فارغ ‌التحصیل، این موضوع در برنامه‌های مختلف فرق می‌کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter