کتاب 400Must-Have Words for the TOEFL به درد میخوره؟

کتاب 400Must-Have Words for the TOEFL به درد میخوره؟

برای گسترش واژگان تافل چی بخونیم؟

من خیلی مرافق کتاب‌های واژگان تافل نیستم (فکر می‌کنم بهتر باشه فقط Academic Word List را بخوانید)، اما کتاب 400Must-Have Words for the TOEFL Test 2014 انتشارات McGraw-Hill را با کمال میل به شما پیشنهاد می‌کنم.

این کتاب ۴۱ فصل دارد که هر کدام دارای یک فهرست موضوعی ۱۰ کلمه‌ای با تعاریفی جامع و تمرین (جای خالی و matching) است. در صفحه آخر هر فصل هم یک پاراگراف که از یک متن تافل انتخاب شده است به همراه دو سؤال قرار گرفته است. آنچه که این کتاب را از بقیه کتاب‌ها، مثلاً Barron’s TOEFL Vocabulary، متمایز می‌کند این است که این سؤالات فقط سؤالات سبک واژگان نیستند. بلکه تمام تایپ‌های سؤال ریدینگ تافل آورده شده‌اند. این سؤالات به طور مشخص باعث می‌شوند که این کتاب منبعی ارزشمند برای تمام کسانی باشد که برای بخش ریدینگ تافل آماده می‌شوند. 

خود فهرست‌ها براساس تاپیک‌های مختلفی انتخاب شده‌اند که در نوشتن متن‌های ریدینگ تافل از آن ها استفاده شده است. مؤلف‌ها چند تاپیک را در کتاب قرار داده‌اند که احتمالاً هیچ وقت در آزمون نمی‌آیند (spirituality و ghosts)، اما بیشتر آن ها مرتبط هستند. خود کلمه‌ها ترکیبی از کلمه‌هایی هستند که بیشتر در صحبت کردن در مورد یک تاپیک مشخص استفاده می‌شوند، اما فراتر از تاپیک مشخص کلماتی دیگری هم اضافه شده‌اند. مثلاً در فهرست فصل مربوط به agriculture کلماتی مثل «irrigation» و «photosynthesis» آمده‌اند، اما کلماتی مثل «adversley» و «aggregate» هم دیده می‌شوند.

واژه‌های این کتاب ظاهراً کمی چالش‌انگیزتر از کلمات کتاب Barron’s TOEFL Vocabulary هستند، و نسبت به واژه‌های کتاب Princeton Review’s TOEFL Power Vocab بسیار چالش‌انگیزتر هستند. این نقطه قوت خوی است.

توجه کنید که ویراست دوم تقریباً با ویراست اول تفاوتی ندارد. ظاهراً تنها تفاوت آن ها اضافه شدن فصلی با عنوان «Parenting» است. ممکن است در بعضی فصل‌ها تغییراتی انجام شده باشد، اما من به دقت بررسی نکردم.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter